Päivää kaikille.
Ongelmani on seuraavanlainen. Leukku 270 sammui tänään itsestään kesken ajon. Ilmaamalla lähti viimein käymään ja toimikin hetken halkosirkkelin edessä. Kärryä siirtäessä taas sammui, mutta käynnistyi kuitenkin hetken sahaamisen jälkeen. Missä mahtaa olla vika että vetää ilmaa, vaikka polttoainetta on ja se on talvilaatua. Suotimet on uudet ja putket ehjät. Pakkasta oli reilut 20 koko päivän ajan. Voikohan johtua pakkasesta koko homma? Miten onkohan leukkuihin laitettu sivupeltejä jotka peittää koneen kyljet kokoaan, kuten aikanaan oli kotipaikalla valmeteissa. Lämmittäisihän konetta syylärin ilmalla näin talvisaikaan.
PS: En löytänyt apuja haun avulla.
270 sammuu ajosta.
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-Tankin sihti on tiuha, se voi mennä tukkoon.
-Jokainen banjoliitin on mahdollinen roskan paikka, koska roska ei pääse välttämäti kääntymään linjassa eteenpäin.
-Siirtopumpussa on oma sihtinsä sen kuvun alla, voi olla tukossa.
-Myös paluupuoli osaa joskus tuketa, ja aiheuttaa aivan samanlaisen oireen kuin löpön loppuessa imupuolelta. Harvinaista tosin.
Täällä on ihan originellit linjat ja asianmukaiset suodattimet, ja ajettu on pakkasilla niin savottaa kuin auruutakin. Ajoviima jäähdyttää vielä eritavoin kuin paikallaan pyörivä kone pakkasen ympäröimänä.
Kyllä talvipeltejä on ollut Leylandeihin ihan samalla tavalla. Viimeksi näin tori.fi:ssä myytävänä.
-Jokainen banjoliitin on mahdollinen roskan paikka, koska roska ei pääse välttämäti kääntymään linjassa eteenpäin.
-Siirtopumpussa on oma sihtinsä sen kuvun alla, voi olla tukossa.
-Myös paluupuoli osaa joskus tuketa, ja aiheuttaa aivan samanlaisen oireen kuin löpön loppuessa imupuolelta. Harvinaista tosin.
Täällä on ihan originellit linjat ja asianmukaiset suodattimet, ja ajettu on pakkasilla niin savottaa kuin auruutakin. Ajoviima jäähdyttää vielä eritavoin kuin paikallaan pyörivä kone pakkasen ympäröimänä.
Kyllä talvipeltejä on ollut Leylandeihin ihan samalla tavalla. Viimeksi näin tori.fi:ssä myytävänä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Eikä ole välttämättä roska, voi olla jäätynyt vesihelmikin joka nyt tukkii linjan jostain. Availe banjoliitokset tosiaan ensin, siellä ne yleensä tukostaa. Jamppi teetti jollain läkkärillä sopivia sivupeltejä Leukkuun, kysyppä siltä vieläkö saa.
Omat koneet on toimineet moitteetta, Täytyy koputtaa puuta...
Suotimien vaihto syksyisin ja talvilaadun ympärivuotinen käyttö helpottaa, kesäkäyttö niin vähäistä ettei kannata kahta säiliötä pihaan hankkia.
Omat koneet on toimineet moitteetta, Täytyy koputtaa puuta...
Suotimien vaihto syksyisin ja talvilaadun ympärivuotinen käyttö helpottaa, kesäkäyttö niin vähäistä ettei kannata kahta säiliötä pihaan hankkia.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Mulla oli 270 ssä parivuotta sitten sama ongelma ,vika löytyi tässä tapauksessa tankin pohjalta ,ei ollut sihtiä ollenkaan ja oli vetänyt sieltä motaskaa vuosikaudet siirtopumpun sihtiin joka olikin aivan yhtä puuta kun avasin, laitoin tankin pohjalle uuden sihdin ,sen jälkeen ei ongelmia ole ollut pakkasillakaan.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Jos linja on tukossa, niin sen kyllä voi päätellä siitäkin, miten kone pysähtyy eli hiipumalla. Jos esim vetää sulkuventtiilin kiinni polttoaineputkesta, kone käy kuitenkin jonkun aikaa sen jälkeen. Ja jos putkistossa on lisäksi joku löysä liitin, kone voi käydä pitkään, ja sieltä pääsee tuollaisessa tilanteessa "korvaus"ilmaa sisään putkistoon/suodattimiin ja joutuu lisäksi ilmaamaan järjestelmän ennen kuin saa koneen taas käymään.
Jos tukos on ennen siirtopumppua, sen saa selville pumppaamalla siitä pumpun vivusta ja katsomalla, tuleeko polttoainetta esteettömästi.
Jos tukos on ennen siirtopumppua, sen saa selville pumppaamalla siitä pumpun vivusta ja katsomalla, tuleeko polttoainetta esteettömästi.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Tankin sihti" haulla löytyy kyseisiä juttuja.
http://www.nuhvi.net/foorumi/search.php ... uthor=&fid" onclick="window.open(this.href);return false;[]=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Etsi
http://www.nuhvi.net/foorumi/search.php ... uthor=&fid" onclick="window.open(this.href);return false;[]=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Etsi
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joko vika selvisi?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Kesä 2015, 15:59
Kevät kelit tuli joten ongelma toistaiseksi poissa. Tänään huomasin että kytkin luistaa, joten kesällä sekin remontti on tiedossa.