kaksoiskytkin

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

saku
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:44
Konekalustoani: leyland 270, valmet x 95, international 784 ja 574

12 Tammi 2016, 19:52

Mistäköhän sais noit kytkimen säätöpenkin mittoja vai onk kellää?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

13 Tammi 2016, 20:05

Säätöpalojen mitatko kaipaat?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
saku
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:44
Konekalustoani: leyland 270, valmet x 95, international 784 ja 574

14 Tammi 2016, 21:21

jep
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

15 Tammi 2016, 08:04

63,2...63,7 mm (PTO)

160,3...160,8 mm (pääkytkin)

Nämä ovat mittoja kytkentäpinnasta vipujen kontaktipintoihin.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Tammi 2016, 09:44

lisenssi kirjoitti:63,2...63,7 mm (PTO)

160,3...160,8 mm (pääkytkin)

Nämä ovat mittoja kytkentäpinnasta vipujen kontaktipintoihin.
Tulikohan lisenssille nyt "pieni" kirjoitusvirhe ? Minulla olevassa korjausohjekirjassa kyseiset mitat, voimanotonkytkin 6,32 - 6,37 mm.
Pääkytkin 16,03 - 16,08 mm.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

15 Tammi 2016, 10:32

Ei tullut lisenssille edes pientä kirjoitusvirhettä 8)
Liitteet
Pääkytkin.jpg
PTO kytkin.jpg
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Tammi 2016, 11:26

Jomassa kumassa korjausohjekirjassa virhe.
Tuosta lontoonkielisestä kun en mitään ymmärrä, niin en voi sanoa suoritetaanko mittaus samasta kohdasta.
Katsokoon / tulkitkoon sitten jokainen itse punaisella yliviivatusta kohdasta miten asianlaita on.
Ensimäisessä kuvassa voimanoton kytkimestä, seuraavassa > pääkytkimestä.

http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... 3%B6+1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Tammi 2016, 11:48

Sakun kysymykseen oikea vastaus on 8,38-8,40 mm paksuinen säätöpalikka 3 kpl. Sekä ajo että voa.
Leveys tuuman.

Kuka noita pyöräyttäsi satsin myyntiin?

Minun b&b penkistä uupuu tuo koko, kaikki palat on valmetin penkistä.

Kytkinlevyllä säätöä ei kannata tehdä, koska niitäkin on erilaisia ja paksuuksisia. Esim. asiakkaan englannista tilaama levy oli ohkaisempi mitä käytetty. Tuo säätöarvo on nähtävästi valmistajan suosittelema jossa on otettu kytkinlevyjen toleranssierot huomioon, että kytkin toimii tyydyttävästi olipa levy hitusen paksumpi tai ohkasempi. Levy voi myös olla kiero tai kupera ja näinollen säätöpaloja käyttämällä kytkin ei jää ravistavaksi.

Kenttäolosuhteissa voi hätätilassa käyttää uusien levyjen kanssa myös seuraavia mittoja ja mittaustapaa:

Valitettavasti VOA -paininlevyn mittaa kyseisestä kohdasta ei ole.
Liitteet
20140418_110110_Android(1).jpg
20140418_110053_Android(1).jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Tammi 2016, 12:51

kari t kirjoitti:Jomassa kumassa korjausohjekirjassa virhe.
Tuosta lontoonkielisestä kun en mitään ymmärrä, niin en voi sanoa suoritetaanko mittaus samasta kohdasta.
Katsokoon / tulkitkoon sitten jokainen itse punaisella yliviivatusta kohdasta miten asianlaita on.
Ensimäisessä kuvassa voimanoton kytkimestä, seuraavassa > pääkytkimestä.

http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... 3%B6+1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Teinpä sitten omia tutkimuksia kyseisistä mitoista, tuossa kymppimallien ja patakeulojen korjauskirjassa oli tosiaan virhe, oli cm lipsahatanu mm.
Vanhempien nuhvien suomenkielisestä korjausohjekirjasta.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... 3%B6+3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Englanninkielisestä.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... 3%B6+4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Kyllä kytkinlevyjen säätö on syytä tehdä jos irroituskäpälien painopäät, irroituskäpälien, säätötangon reijät, tapit on kuluneet väljiksi, ja jos ne kunostetaan alkuperäisiin mittoihin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

15 Tammi 2016, 16:40

Koneenrakennuksessa kaikki mitat annetaan milleissä eikä esim senteissä, kuten vaikkapa talonrakennuksessa. Siksi tietenkin muutin tuon senttimitan milleiksi, niin kuin kuuluukin tehdä.
saku
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:44
Konekalustoani: leyland 270, valmet x 95, international 784 ja 574

15 Tammi 2016, 18:44

Hyvä et tuli jotakin selkoa yheksäs lenkun kytkin ja nyt vasta jotakin mittöja mut kaikki kaheksan pelannu hiton hyvin :roll:
Avatar
Spoileri
Kylmäkoskelainen
Viestit: 98
Liittynyt: 02 Marras 2011, 20:47
Konekalustoani: Leyland 344 -71 + Vilske 1000, Nissan 20 trukki, Volvoa, Mersua, BSA A65T OIF, Triumph Spitfire 1500
Paikkakunta: Lemi

15 Tammi 2016, 22:06

lisenssi kirjoitti:Koneenrakennuksessa kaikki mitat annetaan milleissä eikä esim senteissä, kuten vaikkapa talonrakennuksessa.
:lol: Olipa nolo moka, ei tietysti kuulu aiheeseen, mutta jos et yrittäisi olla niin helvetin näppärä, saattaisit kompastella vähemmän.

Säätöjä pitäisi kyllä omastakin silmäillä, irrottaa hitusen huonosti.
Ketjut päällä kesät talvet...
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

16 Tammi 2016, 08:44

lisenssi antaa spoilerille erikoismitan 16,03 kilometriä (takuumitta kaikkiin säätöihin)
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

16 Tammi 2016, 12:02

Spoileri kirjoitti:
lisenssi kirjoitti:Koneenrakennuksessa kaikki mitat annetaan milleissä eikä esim senteissä, kuten vaikkapa talonrakennuksessa.
:lol: Olipa nolo moka, ei tietysti kuulu aiheeseen, mutta jos et yrittäisi olla niin helvetin näppärä, saattaisit kompastella vähemmän.

Säätöjä pitäisi kyllä omastakin silmäillä, irrottaa hitusen huonosti.
Lisenssi on ammattilainen. En suosittele soittamaan suuta enempää.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Spoileri
Kylmäkoskelainen
Viestit: 98
Liittynyt: 02 Marras 2011, 20:47
Konekalustoani: Leyland 344 -71 + Vilske 1000, Nissan 20 trukki, Volvoa, Mersua, BSA A65T OIF, Triumph Spitfire 1500
Paikkakunta: Lemi

16 Tammi 2016, 12:35

nuhvi63 kirjoitti:
Spoileri kirjoitti:
lisenssi kirjoitti:Koneenrakennuksessa kaikki mitat annetaan milleissä eikä esim senteissä, kuten vaikkapa talonrakennuksessa.
:lol: Olipa nolo moka, ei tietysti kuulu aiheeseen, mutta jos et yrittäisi olla niin helvetin näppärä, saattaisit kompastella vähemmän.

Säätöjä pitäisi kyllä omastakin silmäillä, irrottaa hitusen huonosti.
Lisenssi on ammattilainen. En suosittele soittamaan suuta enempää.
Kaikkien alojen yleisasiantuntija, otaksun. :roll:
Ketjut päällä kesät talvet...
Vastaa Viestiin