kaksoiskytkin
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Säätöpalojen mitatko kaipaat?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tulikohan lisenssille nyt "pieni" kirjoitusvirhe ? Minulla olevassa korjausohjekirjassa kyseiset mitat, voimanotonkytkin 6,32 - 6,37 mm.lisenssi kirjoitti:63,2...63,7 mm (PTO)
160,3...160,8 mm (pääkytkin)
Nämä ovat mittoja kytkentäpinnasta vipujen kontaktipintoihin.
Pääkytkin 16,03 - 16,08 mm.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jomassa kumassa korjausohjekirjassa virhe.
Tuosta lontoonkielisestä kun en mitään ymmärrä, niin en voi sanoa suoritetaanko mittaus samasta kohdasta.
Katsokoon / tulkitkoon sitten jokainen itse punaisella yliviivatusta kohdasta miten asianlaita on.
Ensimäisessä kuvassa voimanoton kytkimestä, seuraavassa > pääkytkimestä.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... 3%B6+1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta lontoonkielisestä kun en mitään ymmärrä, niin en voi sanoa suoritetaanko mittaus samasta kohdasta.
Katsokoon / tulkitkoon sitten jokainen itse punaisella yliviivatusta kohdasta miten asianlaita on.
Ensimäisessä kuvassa voimanoton kytkimestä, seuraavassa > pääkytkimestä.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... 3%B6+1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sakun kysymykseen oikea vastaus on 8,38-8,40 mm paksuinen säätöpalikka 3 kpl. Sekä ajo että voa.
Leveys tuuman.
Kuka noita pyöräyttäsi satsin myyntiin?
Minun b&b penkistä uupuu tuo koko, kaikki palat on valmetin penkistä.
Kytkinlevyllä säätöä ei kannata tehdä, koska niitäkin on erilaisia ja paksuuksisia. Esim. asiakkaan englannista tilaama levy oli ohkaisempi mitä käytetty. Tuo säätöarvo on nähtävästi valmistajan suosittelema jossa on otettu kytkinlevyjen toleranssierot huomioon, että kytkin toimii tyydyttävästi olipa levy hitusen paksumpi tai ohkasempi. Levy voi myös olla kiero tai kupera ja näinollen säätöpaloja käyttämällä kytkin ei jää ravistavaksi.
Kenttäolosuhteissa voi hätätilassa käyttää uusien levyjen kanssa myös seuraavia mittoja ja mittaustapaa:
Valitettavasti VOA -paininlevyn mittaa kyseisestä kohdasta ei ole.
Leveys tuuman.
Kuka noita pyöräyttäsi satsin myyntiin?
Minun b&b penkistä uupuu tuo koko, kaikki palat on valmetin penkistä.
Kytkinlevyllä säätöä ei kannata tehdä, koska niitäkin on erilaisia ja paksuuksisia. Esim. asiakkaan englannista tilaama levy oli ohkaisempi mitä käytetty. Tuo säätöarvo on nähtävästi valmistajan suosittelema jossa on otettu kytkinlevyjen toleranssierot huomioon, että kytkin toimii tyydyttävästi olipa levy hitusen paksumpi tai ohkasempi. Levy voi myös olla kiero tai kupera ja näinollen säätöpaloja käyttämällä kytkin ei jää ravistavaksi.
Kenttäolosuhteissa voi hätätilassa käyttää uusien levyjen kanssa myös seuraavia mittoja ja mittaustapaa:
Valitettavasti VOA -paininlevyn mittaa kyseisestä kohdasta ei ole.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Teinpä sitten omia tutkimuksia kyseisistä mitoista, tuossa kymppimallien ja patakeulojen korjauskirjassa oli tosiaan virhe, oli cm lipsahatanu mm.kari t kirjoitti:Jomassa kumassa korjausohjekirjassa virhe.
Tuosta lontoonkielisestä kun en mitään ymmärrä, niin en voi sanoa suoritetaanko mittaus samasta kohdasta.
Katsokoon / tulkitkoon sitten jokainen itse punaisella yliviivatusta kohdasta miten asianlaita on.
Ensimäisessä kuvassa voimanoton kytkimestä, seuraavassa > pääkytkimestä.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... 3%B6+1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanhempien nuhvien suomenkielisestä korjausohjekirjasta.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... 3%B6+3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Englanninkielisestä.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... 3%B6+4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä kytkinlevyjen säätö on syytä tehdä jos irroituskäpälien painopäät, irroituskäpälien, säätötangon reijät, tapit on kuluneet väljiksi, ja jos ne kunostetaan alkuperäisiin mittoihin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Koneenrakennuksessa kaikki mitat annetaan milleissä eikä esim senteissä, kuten vaikkapa talonrakennuksessa. Siksi tietenkin muutin tuon senttimitan milleiksi, niin kuin kuuluukin tehdä.
- Spoileri
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 98
- Liittynyt: 02 Marras 2011, 20:47
- Konekalustoani: Leyland 344 -71 + Vilske 1000, Nissan 20 trukki, Volvoa, Mersua, BSA A65T OIF, Triumph Spitfire 1500
- Paikkakunta: Lemi
Olipa nolo moka, ei tietysti kuulu aiheeseen, mutta jos et yrittäisi olla niin helvetin näppärä, saattaisit kompastella vähemmän.lisenssi kirjoitti:Koneenrakennuksessa kaikki mitat annetaan milleissä eikä esim senteissä, kuten vaikkapa talonrakennuksessa.
Säätöjä pitäisi kyllä omastakin silmäillä, irrottaa hitusen huonosti.
Ketjut päällä kesät talvet...
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Lisenssi on ammattilainen. En suosittele soittamaan suuta enempää.Spoileri kirjoitti:Olipa nolo moka, ei tietysti kuulu aiheeseen, mutta jos et yrittäisi olla niin helvetin näppärä, saattaisit kompastella vähemmän.lisenssi kirjoitti:Koneenrakennuksessa kaikki mitat annetaan milleissä eikä esim senteissä, kuten vaikkapa talonrakennuksessa.
Säätöjä pitäisi kyllä omastakin silmäillä, irrottaa hitusen huonosti.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Spoileri
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 98
- Liittynyt: 02 Marras 2011, 20:47
- Konekalustoani: Leyland 344 -71 + Vilske 1000, Nissan 20 trukki, Volvoa, Mersua, BSA A65T OIF, Triumph Spitfire 1500
- Paikkakunta: Lemi
Kaikkien alojen yleisasiantuntija, otaksun.nuhvi63 kirjoitti:Lisenssi on ammattilainen. En suosittele soittamaan suuta enempää.Spoileri kirjoitti:Olipa nolo moka, ei tietysti kuulu aiheeseen, mutta jos et yrittäisi olla niin helvetin näppärä, saattaisit kompastella vähemmän.lisenssi kirjoitti:Koneenrakennuksessa kaikki mitat annetaan milleissä eikä esim senteissä, kuten vaikkapa talonrakennuksessa.
Säätöjä pitäisi kyllä omastakin silmäillä, irrottaa hitusen huonosti.
Ketjut päällä kesät talvet...