270 ohjaustehostin

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

leuksa
Mini -nuhvisti
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Touko 2012, 18:30

22 Loka 2015, 08:04

Onko ohjaustehostimessa jotain tyyppivikoja ollu vai mistä mahtaisi johtua semmoinen vika että tehostin toimii satunnaisesti? Öljyä on laitettu järjestelmään ja nostettu keula ylös ja hitaasti käännelty ohjausta äärilaidasta toiseen. Tuntuisi tehostimessa voimaa olevan kun toimiessaan kääntäminen onnistuu hyvin vaikka etukauhassa olisi hiekkakuorma päällä..
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Loka 2015, 09:20

Jossain on välystä, joka nyt välillä poistuu ja välillä tulee. Ohjauksen venttiilikaraa liikuttavassa yksikössä pitää olla pieni välys jotta toiminta on oikea, mutta liika haittaa tai liian vähän haittaa.

Eihän nyt pumppu vain hori ilmaa akselilta välillä? Mustuuko ohjauksen öljy? Jos mustuu niin vetää moottoriöljyä sisäänsä moottorista. Tämä aiheuttaa vaikka mitä mielenkiintoista efektiä. Orbitrol ohjauksisissa malleissa sen tuntee holona ohjauksena, mutta kun tässä on tuo mekaniikka välissä, niin sitä ei tunne muuten kuin raskaana ohjauksena.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
leuksa
Mini -nuhvisti
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Touko 2012, 18:30

23 Loka 2015, 15:03

Täytyypi tehdä vähän lisää tutkimuksia näiden ohjeiden perusteella. En ole tosiaankaan yhtään kiinnittänyt huomiota öljyn väriin... Nooh,taitaa olla parempi purkailla ja tutkiskella asiaa kevveemmällä kun traktori on jo vähä niinku talviunilla. Pakko tuolle vialle on jotain tehdä,ohjaus on lievästi sanottuna raskas kun tehostin putoaa pois pelistä!!! Jos sattuu etukauhassa olemaan viel kuormaa niin kääntäminen paikallaan kysyy jo mielen lujuutta ja hauista!! :D
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

23 Loka 2015, 19:13

Minä en usko että pumppu imee ilmaa mutta noiden vipujen väljyys vaikuttaa melkoisesti tehostukseen.
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Loka 2015, 19:36

vivuston säätöhän se on a ja o.

Mutta itsellä meni viime talvena pumppu joka veti tosiaan mustaa öljyä (ilmaa) kitusiinsa, ja teki juuri sitä, että välillä ohjaus toimi mitä mainioimmin ja välillä ei sitten minkäänlaista toimintaa. Viaksi kyllä tietävemmät neuvoivat sylinterin läpivuodosta lähtien orbitrolin vikoihin, mutta pumpussa siis vika.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8902
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Loka 2015, 20:43

Tuos pumpussahan akselin tiiviste on kaiketi kaksisuuntainen stefa, ja se voi olla oireilematta ja toisinnaan taas oireilla
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

24 Loka 2015, 16:43

Ota se öljysäiliö irti ja kurkkaa missä kunnossa suodatin siellä on.
Jos se on kunnossa niin ei se pumppu kyllä ime akselilta sitä öljyä kun helpompikin reitti on.

Ja oletushan on että pumppu on kunnossa!
Mukana kuin peräpukama!
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

26 Loka 2015, 23:11

No mulla ei Nuhvi tehostanut vaikka öljyä oli. Syypää on tässä
http://aijaa.com/Na1pnE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/AYNk67" onclick="window.open(this.href);return false;
Ton vaihdon jälkeen rupes pelaamaan mut pumppu on sen verta kleini et tarttee hiukan kierroksia.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8902
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Loka 2015, 23:14

Jos aikansa imeskelee ilmaa ja tekee kavitaatiota, sekin kuluttaa pumppua ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Antti33
Mini -nuhvisti
Viestit: 8
Liittynyt: 01 Elo 2021, 11:59
Konekalustoani: Mf 590 Turbo, Leyland 272 UM 355

16 Maalis 2022, 21:19

Nostellaas vanhaa ketjua, Leyland 272 moottorin kyljessä plessey pumppu, alustana ukkomestari niin öljynkierto yhdistetty muuhun hydrauliikkaan.
Suodatin oli tukossa ja stefa sökö (vuosi moottoriin) uus stefa ja tiivistesarja ja lopputuloksena pumppu vetää piukkaan kun kiristää pultit,
vanhoilla tiivisteillä pyörii kyllä. Ja uusillakin kun vähän löystää pultteja
Keskipesän missä rattaat pyörii niin pesä kulunut pahasti uralle kuin myös päädyt, onnistuisikohan vielä pelastaa hionnalla?
Vai onkohan ainut mahdollisuus etsiä käytettyä ehjää pumppua?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5063
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

17 Maalis 2022, 08:09

Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

17 Maalis 2022, 17:46

Antti33 kirjoitti:
16 Maalis 2022, 21:19
Nostellaas vanhaa ketjua, Leyland 272 moottorin kyljessä plessey pumppu, alustana ukkomestari niin öljynkierto yhdistetty muuhun hydrauliikkaan.
Suodatin oli tukossa ja stefa sökö (vuosi moottoriin) uus stefa ja tiivistesarja ja lopputuloksena pumppu vetää piukkaan kun kiristää pultit,
vanhoilla tiivisteillä pyörii kyllä. Ja uusillakin kun vähän löystää pultteja
Keskipesän missä rattaat pyörii niin pesä kulunut pahasti uralle kuin myös päädyt, onnistuisikohan vielä pelastaa hionnalla?
Vai onkohan ainut mahdollisuus etsiä käytettyä ehjää pumppua?
Jos se kovin on kulunut niin eihän se hyvin toimi, kuohuttaa öljyä kyllä hyvin. uusia sai jossain vaiheessa. Hintaa muistelen olleen kolmensadan yläpuolella. Olisko päädyissä nyt sen verran naarmuja että kasatessa ei osu ihan samaan kohtaan ja panttaa sen takia. Paa kasaan siten että kohtuudella pyörii, paikalleen ja testaamaan. Niitä pultteja voi sitten hieman jälestäpäin tiukata. Mulla on pari käytettyä mutta kunnosta en tiedä kun ovat tullu irtomoottorien mukana.
Mukana kuin peräpukama!
Antti33
Mini -nuhvisti
Viestit: 8
Liittynyt: 01 Elo 2021, 11:59
Konekalustoani: Mf 590 Turbo, Leyland 272 UM 355

17 Maalis 2022, 19:27

jamppi kirjoitti:
17 Maalis 2022, 17:46
Antti33 kirjoitti:
16 Maalis 2022, 21:19
Nostellaas vanhaa ketjua, Leyland 272 moottorin kyljessä plessey pumppu, alustana ukkomestari niin öljynkierto yhdistetty muuhun hydrauliikkaan.
Suodatin oli tukossa ja stefa sökö (vuosi moottoriin) uus stefa ja tiivistesarja ja lopputuloksena pumppu vetää piukkaan kun kiristää pultit,
vanhoilla tiivisteillä pyörii kyllä. Ja uusillakin kun vähän löystää pultteja
Keskipesän missä rattaat pyörii niin pesä kulunut pahasti uralle kuin myös päädyt, onnistuisikohan vielä pelastaa hionnalla?
Vai onkohan ainut mahdollisuus etsiä käytettyä ehjää pumppua?
Jos se kovin on kulunut niin eihän se hyvin toimi, kuohuttaa öljyä kyllä hyvin. uusia sai jossain vaiheessa. Hintaa muistelen olleen kolmensadan yläpuolella. Olisko päädyissä nyt sen verran naarmuja että kasatessa ei osu ihan samaan kohtaan ja panttaa sen takia. Paa kasaan siten että kohtuudella pyörii, paikalleen ja testaamaan. Niitä pultteja voi sitten hieman jälestäpäin tiukata. Mulla on pari käytettyä mutta kunnosta en tiedä kun ovat tullu irtomoottorien mukana.
Pahimmat naarmut hioin pois, nyt pyörii kyllä ihan ookoo.
Täytyy pistää paikalleen ja kattoa miten pelaa, uusia näytti saavan vielä ainakin juu, katsotaan miten käy.
Vastaa Viestiin