Onionin Leyland 272 kansipahveja ja hydrauliikka huolia.

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Onion
Vitos -nuffisti
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
Konekalustoani: 272
NLCF r.y jäsen Nro: 246
Paikkakunta: Kymi

09 Huhti 2015, 21:59

Niin on kuin yhtä valua koko kone.
Ei siis ole milliäkään vielä liikahtanut.
Tänään oli muita hommia joten jouti aina välillä lurauttaa lisää öljyä jos vaikka huomiseksi edes vähän pehmenis.

Huomenna siis jatkuu taistelu tuon prkleen kanssa.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Huhti 2015, 22:03

Se taistelu voi ottaa pahimmillaan päiviä.
Näin kerran erään laitteen kanssa itselläkin oli, että kolmantena päivänä vasta lähti liikkumaan sen alta millin, ja jokunen tunti siittä olikin jo ylhäälläkin asti oikein .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Onion
Vitos -nuffisti
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
Konekalustoani: 272
NLCF r.y jäsen Nro: 246
Paikkakunta: Kymi

12 Huhti 2015, 11:51

Lähti se sieltä tuolloin iltaan mennessä lopulta 2-tonnin taljalla hissukseen nostelemalla :roll:

kuuluuko tuossa olla mäntien kuppien pohjalla tuollaiset "piikit" jotenkin oudon näköiset omaan silmään.
Koetan laittaa pari kuvaa jossain välissä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

12 Huhti 2015, 14:44

Joo palotapahtumaa varten tehostaa ilman pyörteilyä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Onion
Vitos -nuffisti
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
Konekalustoani: 272
NLCF r.y jäsen Nro: 246
Paikkakunta: Kymi

16 Touko 2015, 10:59

noniin!

Tilannepäivitys:
Kansi kävi koneistamolla.
Oikaisu, kanavien puhdistus,uudet ohjurit jne. Taas kelpaa.

Kansi on paikallaan ja momentissaan, nyt kaipailisin kuitenkin "for dummies" rautalangasta väännettyä ohjetta venttiilien säätöön.

Tiedän että konetta pitää pyöritellä ja ja tiedän myös miten välys säädetään siitä ruuvista rakotulkilla mitaten mutta Mites nuo koneen asennot nyt katsotaan kohdalleen että tietää mitä säädetään milloinkin?
TäSsä kun nyt tehdään ja opitaan samaan aikaan niin menee välillä sormi suuhun.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Touko 2015, 12:00

Tuosta filmistä pääsee todella hyvin jyvälle, mutta kone on kolmesylinterinen Valmet: https://www.youtube.com/watch?v=SyqUZQE8lMw" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Touko 2015, 17:07

Kun syl 1 venttiilit "vaihtaa" eli pako sulkeutuu ja imu aukeaa, säädetään syl 4
kun syl 3 vaihtaa säädä syl 2
kun syl 4 vaihtaa säädä syl 1
Kun syl 2 vaihtaa säädä syl 3

Ja moottoria pyöritetään käyntisuuntaan vaihtohetkien välillä 180 ast
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Onion
Vitos -nuffisti
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
Konekalustoani: 272
NLCF r.y jäsen Nro: 246
Paikkakunta: Kymi

19 Touko 2015, 15:45

Kiitos vinkeistä, juuri alkoi vapaat ja tarkoitus olisi saada ensisavut lähipäivinä.

Alkuun tyhmä kysymys, lähteekö sylinterien numerointi keulasta vai ns
hytinpäästä. :oops:

Venttiilien Säätö tyssäsi heti alkuun kun loppuikin omista hylsyistä koot kesken tuon kampiakselin pultin kanssa mutta täytyy mitata se koko ja käydä ostoksilla.

Ketutukseen pyyhkäsin termarinkotelon puhtaaksi ja uuteen maaliin sekä Laittelin suuttimet paikalleen yms. Pikku näpräilyä.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

19 Touko 2015, 17:51

sieltä hihnanpäästä lähtee sylinterien numerointi.
kampiakselin mutteriin on ruukannu sopia 38mm hylsy 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Onion
Vitos -nuffisti
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
Konekalustoani: 272
NLCF r.y jäsen Nro: 246
Paikkakunta: Kymi

19 Touko 2015, 18:16

Kettu kuittaa, sitten nappasin äsken motonetistä ihan oikean hylsynkin matkaan :lol:
Onion
Vitos -nuffisti
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
Konekalustoani: 272
NLCF r.y jäsen Nro: 246
Paikkakunta: Kymi

29 Touko 2015, 15:16

Noniin, nyt on konetta käytelty muutama kymmenen sekunttia ja käy kyllä pirun nätisti.

Olisin käynyt testiajollakin mutta vedet ei kestä sisällä.

Vesipumpun akselin katkettua tuulettaja on näemmä kuitenkin sitten sivaltanut tarpeeksi syvälle jäähdyttäjään ja vuotaahan se vaikkei niin pahalta näyttänytkään.

Nyt jos jollain on tuollainen 272-syyläri irrallaan niin saa tarjota vaikka privaviestillä. uutta en raaskisi laittaa kun hintoja katselin.
Tuohan on ilmeisesti sama syyläri myös Leyland: 262, 270, 272, 344, 384
Nuffield: 4/65
Jos oikein katsoin.

Ja asiaa sivuten mistäs nuhvistit on tilailleet näihin katkenneiden ja huonokuntoisten pulttien tilalle uusia?

Ajelin tänään ympäri kotkaa ja haminaa etsimässä sopivaa pulttia termostaattikotelon kanteen ja olisin ottanut hyllyyn kourallisen muita yleiskokoja mutta edes paikallisesta ruuvikaupasta ei löytynyt kuin kaksi engelsmanni pulttia :D. No otin mitä sain :lol:
antsa67
Proto suunnittelija
Viestit: 161
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 17:50
Konekalustoani: 10/60 VM-67 460 VM-64 UNIVERSAL FOUR VM-60 3DL VM61 RIUKU VAMMAS/460
NLCF r.y jäsen Nro: 427
Paikkakunta: Haapajoki

29 Touko 2015, 15:51

Biltemasta löytyy tuumasia laatikko missä erikoja ja pituuksia
eli UNF
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

29 Touko 2015, 15:53

En tiedä mistä muut pulttinsa ettivät mutta Lappeenrannasa on vanhanliiton kivijalkakauppa nimeltään Pulttikanava, sieltä on löytynyt aina, kaikkein erikoisimmatkin, ja ylensä hyllystä 8)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Onion
Vitos -nuffisti
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
Konekalustoani: 272
NLCF r.y jäsen Nro: 246
Paikkakunta: Kymi

29 Touko 2015, 17:33

Kiitos vinkistä, täytyykin laatikko tai pari biltemasta investoida, täältä tuntui löytyvän joka liikkeen hyllystä "ei oota" tai loppu "just ny.

Tuo yksi kotkan ruuvikeskuksenkin keltakalliolla näytti vaihtuneen tf-autokiilloksi tms. Paikaksi mistä ennen löytyi jos jonkinlaista pulttia.

Nopeasti selasin suomen hintoja syyläreistä ja kylläpä maksaa mokomat.
Briteistä suoraan sais uuden noin satasen suomea halvemmall.
http://www.agrilineproducts.com/Catalog ... eyland-272
Tuohon hintaan postit 22puntaa päälle niin vielä siinä säästää ihan mukavasti vaikkei muuta tilaisikaan.
Mutta katsotaan nyt.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Touko 2015, 22:16

plus vat vielä päälle jos ei ole y-tunnusta :wink:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin