Polttoainemittarin anturista kysymyksiä

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

HS
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 27 Helmi 2012, 09:15
Konekalustoani: Leyland 482 -81 Sekura Cab
NLCF r.y jäsen Nro: 167
Paikkakunta: Kangasala

08 Helmi 2015, 17:39

Osaakos kukaan sanoa minkälainen vastusalue tuossa mittarin anturissa on alunperin ja minkä mittainen on kohon varsi?

Ajatuksissa olis koittaa tuollaisella tarvike anturin vastuksella ja koholla josko mittariin saisi eloa, tuon tarvike anturin alue on 30-240 ohmia, mahtaako olla siellä päinkään alkuperäiseen verraten.
Jos asioita ei voi sanoa yksinkertaisesti, niitä ei yksinkertaisesti voi sanoa. (Juice Leskinen)
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Helmi 2015, 17:43

Miksi pitää mennä vaikean kautta, kun on ihan perus osa jota saa valita asti mieluisalta kauppiaalta?

Jos halpa riittää ja sinnepäin, niin lähinnä läksisin etsimään tuosta virityskokeilua: http://www.brittiosa.com/Tarvikkeet/tarjoukset.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tankin anturi, Sherpa diesel 20 €/kpl
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
HS
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 27 Helmi 2012, 09:15
Konekalustoani: Leyland 482 -81 Sekura Cab
NLCF r.y jäsen Nro: 167
Paikkakunta: Kangasala

08 Helmi 2015, 18:05

Niin saahan sitä alkuperäistä anturia siihen se on kyllä tiedossa ja hinta luokka on 50-60 € mutta kun tuo tarvike himmeli on jo hyllyssä niin mitä vaikeaa siinä rakentelussa nyt sitten on :shock:. Sen miltei 10 vuotta mitä toi vehje on mulla ollu niin polttoaineen määrän oon tarkistanu vanhalla ja toimivalla mittatikku menetelmällä joten siitä voi päätellä kuinka akuutti ongelma tuo on. Meillä on Joonas niin eri tarpeet tuon suhteen, jos minäkin urakoisin tuolla laitteella niin mittari olisi laitettu kuntoon jo aikoja sitten.

Edit: taitaa olla alkuperäinen lähemmäs 70€
Viimeksi muokannut HS, 08 Helmi 2015, 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos asioita ei voi sanoa yksinkertaisesti, niitä ei yksinkertaisesti voi sanoa. (Juice Leskinen)
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Helmi 2015, 18:19

vaikeaa on ööö.. esmes se, että halu neuvoa ja auttaa on mutta ei jaksa lähteä yleismittarin kanssa penkomaan vastusaluetta kun tankkikin on täpötäysi. Irtoanturi pitäs olla tai onkin mutta pitäs ettiä varastonperukoilta jotta pääsisi mittaamaan (keskellä on kuollut kohta anturissa) niin helepompi neuvoa tuollainen.

Enkä oikein jaksa uskoa, että vastus olisi sama, kyllä britti osaa sen verran omanlaisensa aina tehtyä, että...

oma näpryynsä on, tehdä telineet, koho, kohonvarret, kiinnitykset, läpiviennit ym. ja saako toimivaa, niin helpompi minusta ostaa valmis kun sitä vielä saa. Tuota sherpan anturia olen monet kerrat ajatellut juuri tilanteeseen "kun näitä ei sitten enää ole" ostaakseni varastoon, mutta leymar engineering tekee edelleen uutta, joten tilanne on niiltäosin edelleen hyvä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Helmi 2015, 18:27

jos projekti etenee ja onnistuu niin tarkat tiedot olisi hyvä saada käytetyistä tuotteista ja arvoista, niin on sitten joskus hamaan tulevaisuuteen tieto tallessa jos joku toinen projektoi vastaavaa.

en minä rojektia hylji, mutta ihmettelin vain, josko ei ole tiedossa anturin saatavuutta. Niinkin monesti on, että tehdään hirveästi töitä jonkun muka saamattoman osan takia, ja sitten huomataankin, että samaa osaa saa vielä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tuuma Kierre
Vitos -nuffisti
Viestit: 54
Liittynyt: 12 Loka 2011, 15:46
Konekalustoani: Leyland 285 -78, 704 -82
Paikkakunta: Kärsämäki

08 Helmi 2015, 18:36

Saako kuutosen tankkiin alkuperäistä anturia? Laitoin jonku bilteman kohon sinne tankkiin, muuten ihan jees, mutta mittari näyttää täyttä kun tankki on tyhjä.. Tottuuhan tuohon käänteiseen systeemiin, mutta alkuperäinen ois kyllä kiva!
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

08 Helmi 2015, 18:39

tuohan ei selviä kun kysymällä, luulis saavan
http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;
itse kysyisin tmi Leypart 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
HS
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 27 Helmi 2012, 09:15
Konekalustoani: Leyland 482 -81 Sekura Cab
NLCF r.y jäsen Nro: 167
Paikkakunta: Kangasala

08 Helmi 2015, 18:46

Ymmärrän kyllä ettei sitä kukkaan lähde mittailemaan täydestä tankista... ajatukseni oli josko joku olisi joskus mitannut tai muuten selvittänyt vastusaluetta tuosta anturista. Mutta tuon tarvike anturin kiinnittäminen tuon vanhan kylkeen ei ainakaan minusta niin hirveästi vaadi etteikö voisi kokeilla.

Valitettavasti tuo minun yksilö on ollut sellaisilla isännillä joilla tuskin kestäis edes puolen metrin ratakisko.

Rikki on saatu niin ohjauspulpetin kuoret useampaan osaan, käsikaasusta oli jäljellä pelkkä iso reikä, nostolaitteiden vivun rajoittimet, ikkunoiden kahvat, nostovarren korkeus säädön veivi jne. työntövarren korvasta on alin reikä soikea ja koko korva heiluu kuin hullun mu...u ja tietenkin belleville pakan mutteri on kiinni hitsaamalla, vetokoukku on mallia joku jostain.

No ikkunan kahvat on laitettu mutta muuta tehdään pikkuhiljaa, jos jollain tietoa ehjästä työntövarren korvasta ja belleville systeemistä niin saa tarjota.
Jos asioita ei voi sanoa yksinkertaisesti, niitä ei yksinkertaisesti voi sanoa. (Juice Leskinen)
Seppo-L
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
NLCF r.y jäsen Nro: 290
Paikkakunta: Haapavesi

08 Helmi 2015, 19:16

Oon rakentanu noihin omiin koneisiin ainaki kahteen jostain autojen polttoainemittarin antureista. Vastuksia en oo mitannu mutta mittarit on alkunu 5e remontin jälkeen näyttään suht oikein,mitä nyt harraste käytössä tarvii näyttää.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

08 Helmi 2015, 20:03

Tuosta oikean laidan mainostajiltakin on saatavana kyseistä anturia, itsellä jos ja kun tulee tarve niin tuoltahan tuon saa tilattua ilman puhelinsoittoja :wink:
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 47&cPath=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

08 Helmi 2015, 20:42

Minusta kysyjän asenne osoittaa sitä masinismia mitä kaivataan vaikkakin helpommalla pääsee..
Nykyään korjaus on että viallinen vaihdetaan uuteen mutta harrastaessa aika ei ole niin just niin miksei
kokeilla muutakin keinoa.
Onnistuminen palkitsee..
Mukana kuin peräpukama!
HS
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 27 Helmi 2012, 09:15
Konekalustoani: Leyland 482 -81 Sekura Cab
NLCF r.y jäsen Nro: 167
Paikkakunta: Kangasala

08 Helmi 2015, 21:38

Se on jamppi juuri noin ja kun itse tekee saa juuri sellaisen kun sattuu tulemaan :lol:
Jos asioita ei voi sanoa yksinkertaisesti, niitä ei yksinkertaisesti voi sanoa. (Juice Leskinen)
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

08 Helmi 2015, 22:55

Laitoin 270 leukkuun mersun kuorma-auton tankin anturin ,muuten aivan toimiva mitä nyt
mittari näyttää nurinpäin ,eli täyttä kun onkin tyhjä tankki. :lol:
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

09 Helmi 2015, 21:00

Koekaniina Leuku 384, Sherpan anturi tilattu, kerron sitten kokemuksia kun on paikallaan :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

16 Helmi 2015, 21:03

Alkuperäinen Leyland varaosa saapunut, ulkoinen ero Leukun omaan on kaksi letkulähtöä, eli toisen joutuu tulppaamaan.
Täytyypä asentaa kun kelit lauhtuu :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin