Polttoainemittarin anturista kysymyksiä

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

HS
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 27 Helmi 2012, 09:15
Konekalustoani: Leyland 482 -81 Sekura Cab
NLCF r.y jäsen Nro: 167
Paikkakunta: Kangasala

17 Helmi 2015, 16:24

Mittaappa siitä anturista vastusarvot niin täydelle kuin tyhjällekkin tankille. Englannin foorumin mukaan leukun anturissa olis alue 16-264 ohmia. Omassa nyt tarvike anturi paikallaan jossa alue 30-240 ohmia, jahka saa tankin tyhjäksi niin tarvii vertailla tankkauksen yhteydessä mittarin näyttämää polttoaine määrään.
Jos asioita ei voi sanoa yksinkertaisesti, niitä ei yksinkertaisesti voi sanoa. (Juice Leskinen)
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

17 Helmi 2015, 19:05

Osaan kyllä rakentaa auto ja rattorisähköjä mutta vastusmittaus on hepreaa :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

17 Helmi 2015, 19:35

Eikös perus yleismittarillakin saa Ω mitattua, eli mitataan tulevasta ja menevästä johdosta arvot.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

17 Helmi 2015, 19:37

Yleismittari löytyy kyllä, täytyypä yrittää Konstan seikkaperäsillä ohjeilla :D
Yleensä tullu kilautettua yks sähkökaveri paikalle jos tulee kinkkisempi kytkentä tai mittaus :oops:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

17 Helmi 2015, 19:41

En minäkään sähköstä ymmärrä muutakuin että "kovaa" sähköä käsitellessä toinen käsi taskuun :lol:

Meneeköhän tuo suoraan anturilta mittarille, vai kulkeeko virta vielä jonkun mutikan kautta polttoainemittarille.

Ei ole tarvinnut perehtyä sen ihmeemmin, yhteen valmettiin vaihdettiin koppia purkamatta tuo anturi. :evil: ajatuskin
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

17 Helmi 2015, 20:09

Ainakin minun tekemissä sähköissä menee suoraan mittaritauluun.
Ja näin kuuluu mennä tehtaalta lähteneissäkin, joku kytkentäkaavio oli silloin käytössä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

17 Helmi 2015, 22:06

kolmetonnine kirjoitti:En minäkään sähköstä ymmärrä muutakuin että "kovaa" sähköä käsitellessä toinen käsi taskuun :lol:
Tällä pääsee jo pitkälle :lol: :mrgreen: Tai sit ei :roll:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

18 Helmi 2015, 05:21

kolmetonnine kirjoitti:En minäkään sähköstä ymmärrä muutakuin että "kovaa" sähköä käsitellessä toinen käsi taskuun :lol:

Meneeköhän tuo suoraan anturilta mittarille, vai kulkeeko virta vielä jonkun mutikan kautta polttoainemittarille.

Ei ole tarvinnut perehtyä sen ihmeemmin, yhteen valmettiin vaihdettiin koppia purkamatta tuo anturi. :evil: ajatuskin
Missä menee kovan ja heikon raja :?:
Eihän sitä ennen tiedä kuin kokeilee :mrgreen:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
hokke
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 15:08

18 Helmi 2015, 14:14

Itsellä on 3/45 nuhvissa leylandin mittaristo.Luulin että käy ja kävikin mutta mittarit(lämpö ja p-aine) näytti mitä sattuu eli näissäkin on eroja.Lämpötila anturin ostin ihan summassa rompepäiviltä(muistaakseni morris marinan) ja se näyttää nyt oikein.Polttoaine mittari näyttää aina liian vähän .Mittailin joskus sen anturin vastus alueen mutta en muista mitä se mahto olla tuossa nuhvissa.
NUFFIELD 3/45
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

19 Helmi 2015, 21:48

Minun leukussa tankkianturin vikana oli vuotava koho, laitoin sopivan pilleripurkin tilalle ja on nyt pelannut ainakin vielä oikein.
Voihan niistä vastuslankakin poikki mennä mutta kannattaa tutkia tarkemmin.
Täälä puhutaan siitä "masinistihengestä" mutta toisaalta sitten sanotaan ettei vierailla osilla saa varustella hienoja vintage vehkeitä :lol:
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

23 Helmi 2015, 12:15

Anturi asennettu, ja näyttää ainakin puolella tankilla oikein.
Vastusmittaus ei onnistunut, näytti ihan outoja lukemia kun en varmaan osannut mitata :lol: :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

24 Helmi 2015, 15:34

Paa yleismittari ensin näyttään ohmeja. Sitten punanen johto tankin anturiin ja musta rungon väliin. Yritä nostaa kohoa vaikka rautalangalla tms.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

24 Helmi 2015, 18:44

En mittaa enää, mitatkoo kuka haluaa :twisted:
Pääasia että toimivaksi todettu.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

01 Maalis 2015, 17:51

Tankkasin täyteen tänään, mittari näyttää melkein täyttä, eli toimii aivan kohtalaisen hyvin, pitää vielä seurata mitä näyttää tankin tyhjentyessä :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

08 Maalis 2015, 23:13

onko tankin tyhjettyä näyttänyt mitenkä totta :?:
Vastaa Viestiin