Leylan 702 ulosotto ongelmat

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

29 Tammi 2015, 21:03

Mikäs vika nyt on pihalla puuhastella...herranjestas jos joka hommaan tarvii halli olla...
Mukana kuin peräpukama!
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

29 Tammi 2015, 21:18

Helpoin on ottaa koko hytti pois ,on sen verran erillainen tuo sekuran hytti ,mitä nuo vanhemman mallin
hytilliset joissa onnistuu aika helposti tuo pulpetin poiston kauttakin kytkimen korjaus.
Ja jos joutuu tuon alennuspyörästön rassaamaan ,niin tahtoo vaatia vielä katkasuhoidonkin. :oops:
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

29 Tammi 2015, 21:34

Anteeksi, vedän pahat sanani pois...

Mutta jotenkin tympii kun aina pitäs olla paras mahdollinen olosuhde joka hommaan.
Mä tein 14 vuotta metsäkoneremppaa ja esim 2009 olin suolla neljä päivää kun 860:nen ajokone katkesi kahteen osaan..
kolme päivää 15 pakkasta ja neljäs hirveä lumipyry
Jotenkin vaan sitä oppii touhuamaan niillä mitä on saatavissa..

Ja tämä nyt ei auta kysyjää millään tavalla.....offtopic... mutta seurukunnan jäseniä voisi kysellä avuksi.
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

29 Tammi 2015, 23:03

Jaahas toisella kyseessä työ, toisella vissiin pihakone.
Toisella pakko, toisella ei?
Toinen nuori mies , toinen eläkeläinen...
Toiselle helppo nakki, toiselle ei.

Ei parane olla aina niin jyrkkä näis asioissa..

Iso savotta tietty edessä, paljon purettava ja jos vielä ei hirveen tuttu koneiden(leylandin) kanssa, niin..
jokaisella valinnanvapaus.
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

29 Tammi 2015, 23:35

Ei tää ollu mitenkään henkilökohtaista, rempat vaan tehdään niillä eväillä mitä on käytössä.
Joskus ne hommat tuntuu ylivoimasille mutta lopulta se paskinkin homma tulee tehdyksi..tai sitten kaveri jelppaa
Missäspäin kysyjä vaikuttaa, kai minäkin joutasin apuun

Ja ei kai viiskymppinen enää nuori ole :D
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

30 Tammi 2015, 08:55

jamppi kirjoitti:Mä tein 14 vuotta metsäkoneremppaa ja esim 2009 olin suolla neljä päivää kun 860:nen ajokone katkesi kahteen osaan..
kolme päivää 15 pakkasta ja neljäs hirveä lumipyry
Nooh,oothan sie nyt jo vanha, mutta laskeskelin tuon 14 vee taaksepäin...sinne mettäkone hommille.
Kolmikymppinen lie silloin?Nuor mies. :D
One thistle, maybe two among the roses.
480428
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 10:04
Konekalustoani: Leyland 702 vm 1982

30 Tammi 2015, 09:31

Kyllä sitä tuli nuorempana touhuttua MF-traktoreitten kanssa, metsätöissä ja maataloudessa. Jotenkin tuntuu että tämä kyseinen traktori vaatii enemmän rassaamista vaikka on ihan pihakoneena lumitöissä. Tässä täytyy kuulostella jos saisi hyvän tarjouksen niin myyntikään ei ole pois luettu.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

30 Tammi 2015, 09:39

jusape kirjoitti:
480428 kirjoitti: Taitaa olla sellainen remontti että eläkeläiseltä jää tekemättä, kun ei ole sellaisia tiloja.

Tuossa on pari mahdollisesti hidastavaa syytä, ja rajoituksia omatoimiseen touhuamiseen ......
Eläkeellä olo ei ole mikään este omatoimiseen touhuiluun eikä myöskää hidastava, päinvastoi, onpahan aikaa touhuta, nimimerkillä "kohta kahdeksan vuotta eläkeellä" ollut ja muutaman koneremontin ynnä muuta remonttia nuhveihin tehnyt :wink: :lol:
Eikä tarvii mitään valtavia, lämpimiä halleja olla käytettävissä, itsellä omakotitalon kylmä autotalli ja varikolla rättihalli, aiemmin kaikki tehty pohjolan hallissa.
Tieten sateen ja tuulensuoja nykyään plussaa :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

30 Tammi 2015, 15:02

Tuollainen väli siellä vo:n akselin ja kytkinakselin välissä on, tuossa alakalikassa pultin reiät 5/16".
Liitteet
465 sen remonttia 003.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

30 Tammi 2015, 15:56

Onko tuo miten yleinen paikka leylandissa rikkoutumaan, Ja mikähän vois aiheuttaa tuommosen vian ,(jos se nyt on vikana kyseisessä tapauksessa)En oo nähny ennen täällä puitavan tuommosta vikaa :?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

30 Tammi 2015, 18:27

Ei kait kuvassa olevassa paikassa mahda vika olla, tuossa vain lupaamani kuva 480428:lle.
Ja jos joutuu tuon alennuspyörästön rassaamaan ,niin tahtoo vaatia vielä katkasuhoidonkin

Tähän kommenttiin liityen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

30 Tammi 2015, 19:48

Tarkistaa (elikkä käyttää irti) samalla kytkimen, niin ei tarvi katkaista rataskopan takia. Eipähän tarvi sitten olla "heti perään" kytkinremontin takia koppia purkamassa uudestaan irti, oma savottansa kuitenkin siinäkin. Lieköhän muuten esim. nimimerkit -jukkis- tai ESM törmänneet koskaan vastaavaan tapaukseen?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

30 Tammi 2015, 21:25

Annetut ohjeet on annettu annettujen tietojen perusteella...

minä vielä varmuudeksi listaisin pari juttua:

Onhan voa -akseli otettu irti ja kokeiltu voa:n toiminta seuraavasti:

Voa pois päältä -> tumppi pyörii/ei pyöri.
Voa päälle, voa kytkin ylhäällä -> voa pyörii/ei pyöri
Voa päälle, voa kytkin alhaalla -> pyörii/ei pyöri.

Sitten voa pois päältä ja vo kytkin alas -> pyöriikö kone vai sammuuko? Jos ei, niin pirunnyrkki ja tuo etulaatikko on ehjä, jos sammuu niin siellä vikaa. Nehän pyörii aina kun kone käy ja voa kytkin alhaalla.

Olisihan se mahdollista, että jotain kovempaa on joutunut kytkentähampaiston ja rungon väliin peräkontissa ja nyt sieltä vetää nalkkiin.

Tuo kone on epäkunnossa mielestäni max. 2 t€ arvoinen, joten sen kunnostaminen kannattaa kyllä. Jos ostat vaikka tilaan samanikäistä, merkistä riippumatta, niin samanlaisia pikkunäpryitä saa kaikista.

Jos haluaa semmosen kovan raudan, joka pelaa vuodesta toiseen nesteitä lisäillen ja akkua lataamalla, niin se on nuffi-major-65 fergu linjaa, niissä on osia 50% vähempi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

30 Tammi 2015, 22:48

Olen samaa mieltä tuon Jampin kanssa noista olosuhteista ,mitä hienommat korjausolosuhteet,
niin sen vähempi korjataan ,siinä vaiheessa kun alkaa olla euroja niin jopa ruvetaanki ulkoistaan kaikki
ikävät hommat kuten remontit jossa kädet sotkevuu, tosin siinä ne tosi harrastajatkin erottuvat. :?
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

30 Tammi 2015, 23:34

nisu kirjoitti:Olen samaa mieltä tuon Jampin kanssa noista olosuhteista ,mitä hienommat korjausolosuhteet,
niin sen vähempi korjataan ,siinä vaiheessa kun alkaa olla euroja niin jopa ruvetaanki ulkoistaan kaikki
ikävät hommat kuten remontit jossa kädet sotkevuu, tosin siinä ne tosi harrastajatkin erottuvat. :?
Mulla kävi ainakin toisteperin, viitisen vuotta sitten sain käyttöön lämpimän pajan ja siitä lähtien on kaikki hlö-autoja lukuunottamatta siellä korjattu ja huollettu itse. Sitä ennen pimeähkössä ja kylmässä tallissa tuhraaminen ei niin innostanut. Tulihan sielläkin kyllä tehtyä, mm. tuo oma nuhvi ja pari autoa mutta mutta.. Eipä tuossa uudessakaan tilassa neliöitä ole kuin 50, mutta kyllä se on mukava kun on kunnon seinät ympärillä ja etenkin valaistus. Viihtyy ihan eritavalla näin talvellakin. Työkalujen taso ehkä perusmaatila tasoa, ei mitään ihmettä, sekä paljon omavalmiste koneita käytössä. Pari traktoria nyt työnalla, ja muutama työkone jonossa.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Vastaa Viestiin