Leylandin lattiamatto
Valvoja: automies560
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
- Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
- NLCF r.y jäsen Nro: 290
- Paikkakunta: Haapavesi
Oli juttua tuolla facebookin puolella leukun kumimatoista,junkkari hyttisiin leukuihin on käsitykseni mukaan valmistettu suomessa lattiamatot. Nyt olis tarvetta kyseiselle matolle omaan projekti 255.een,huhun mukaan jollain kumifirmalla olis vielä valumuotit tallessa noihin mattoihin. Eli olisko kiinnostuneita maton tarvitsijoita jos sais kumifirman tekemään noita mattoja?
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Voisi hyvinkin olla kiinnostusta. http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... ilit=matto" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... tyst%C3%A4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... tyst%C3%A4" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Hep, heti otan yhden mattosarjan jos jostain sellaisen saa taiottua
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Aiemmin viime kesällä kuulin yhdeltä kaverilta että uusia Leylandin lattian kumimattoja oli ostanut/pelastanut häkillisen talteen...mutta nyt sitten aikojen saatossa huomannut,että olivat varastossa pykineet ja murtuneet tuhanne pil*un päreiksi...kaatopaikalle päätyivät.
Maaseudun koneko näitä teki tai teetätti?
Maaseudun koneko näitä teki tai teetätti?
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minä olen asiaa pikkasen penkonut.
10v sitten alumiinimuotit mattovaluihin ovat olleet tallessa.
Teetättäjänä Kesko, eli vissiin käytetty konemies kirjasta saadun tiedon perusteella Antti J.n puuhia ollut mukana mattojen teossa vahvasti, hänhän vinkin oli saanut kaivurifirmasta.
Kumimatot tehnyt Nokia Oy, ja muotit olleet vielä 10v sitten jossain firmassa tallessa, mutta muotit eivät ole soveltuneet nykylinjastoon ja ovat olleet kunnostusta kaipaavia eivätkä ole olleet innostuneet tuotannosta.
Odotan firman nimeä, jota ei tietolähteeni muistanut vielä puhelimessa ja koetan saada firmasta lisätietoa muottien kohtalosta.
Muottien teko on kallista puuhaa, eli jos ne on hukattu, ei enää oikein toivoa ole. Esim. Korjakumilla vaihdekepin kumin muotin teetätys n. 2000 € eikä ole kummoinen kikkare, kysytty on.
10v sitten alumiinimuotit mattovaluihin ovat olleet tallessa.
Teetättäjänä Kesko, eli vissiin käytetty konemies kirjasta saadun tiedon perusteella Antti J.n puuhia ollut mukana mattojen teossa vahvasti, hänhän vinkin oli saanut kaivurifirmasta.
Kumimatot tehnyt Nokia Oy, ja muotit olleet vielä 10v sitten jossain firmassa tallessa, mutta muotit eivät ole soveltuneet nykylinjastoon ja ovat olleet kunnostusta kaipaavia eivätkä ole olleet innostuneet tuotannosta.
Odotan firman nimeä, jota ei tietolähteeni muistanut vielä puhelimessa ja koetan saada firmasta lisätietoa muottien kohtalosta.
Muottien teko on kallista puuhaa, eli jos ne on hukattu, ei enää oikein toivoa ole. Esim. Korjakumilla vaihdekepin kumin muotin teetätys n. 2000 € eikä ole kummoinen kikkare, kysytty on.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
minulla nuo matot eivät ole alkuperäiset mutta hiljentävät jo mukavasti koppia. tein ne vanhasta parsi matosta joka jotain 1,5-2 cm paksua
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Toisella foorumilla pähkäiltiin traktoriin lattia lämmitystä, mitenkähän täällä tuumittas siitä että kehittelis
paksuhkojen kumien väliin sähkölämmitys vastukset.
Katoin että leukussa olis passelit noin 20x20 elementit siihen polkimien lähelle missä jalkoja lepuutellaan.
Pitääköhän niitä alkaa itse tekemään vai löytyiskö valmiina.
Tehoahan niissä ei paljon tarvis olla .
paksuhkojen kumien väliin sähkölämmitys vastukset.
Katoin että leukussa olis passelit noin 20x20 elementit siihen polkimien lähelle missä jalkoja lepuutellaan.
Pitääköhän niitä alkaa itse tekemään vai löytyiskö valmiina.
Tehoahan niissä ei paljon tarvis olla .
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Vaikkapa 500wattinen vastus/jalkatila, puolet lämmöstä menee karkuun muualle mihin ajatus, jollei enempikin...... 100A laturi tuuppaa maksimissaan 1200w, jolla pitää ladata akkua ja valot sekä puhallin kanssa hoitaa.....
Sanoisin etä tuhoon tuomittu idea.....
Sanoisin etä tuhoon tuomittu idea.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jep, jos vähänkin isompi vastus siellä on, niin äkkiä virtaa nappaa. Siitä seuraa taas sitä että polttoaineen kulutus nousee, ja akkujen latautuminen vähenee jos ei lopulta lopu sitten kokonaankin.
Eli kyl mie sanosin että vesikiertopaneeli tms. sinne mattojen väliin, tai sitten ihan jalkotilan puhallin. Jäähdytysjärjestelmästä sitä lämpöä löytyy yllinkyllin, ja jopa parantaa hyötysuhdetta kun lämpöä ei puhalleta taivaalla niin paljoa
Toinen idea puksahti myös päähän, saappaisiin laitettavia lämpöelementtejähän on olemassa, ne ei kuluta paljoa. Mutta saappaan sisässä eristävyys riittää joten pienikin lämpöteho tuntuu riittävältä. Ts. kojelautaan pistoke mistä virta saapaslämmittimille
Eli kyl mie sanosin että vesikiertopaneeli tms. sinne mattojen väliin, tai sitten ihan jalkotilan puhallin. Jäähdytysjärjestelmästä sitä lämpöä löytyy yllinkyllin, ja jopa parantaa hyötysuhdetta kun lämpöä ei puhalleta taivaalla niin paljoa
Toinen idea puksahti myös päähän, saappaisiin laitettavia lämpöelementtejähän on olemassa, ne ei kuluta paljoa. Mutta saappaan sisässä eristävyys riittää joten pienikin lämpöteho tuntuu riittävältä. Ts. kojelautaan pistoke mistä virta saapaslämmittimille
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos ihan sähkökaavaa lämmitystehosta ajatellaan, niin vaikka 100A laturi antaa maksimissaan sen 1200wattia jännitteellä 12volttia ( A x voltti = wattia , W / V = A )
Lämmittimen vesikenno kuitenkin teholtaan 3-5kw
Lämmittimen vesikenno kuitenkin teholtaan 3-5kw
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Eihän sillä olis tarkotus koko traktorin hyttiä lämmittää, vain jäistä peltiä lämpimämpi olotila sinne lattialle Vaikka 50W per puoli, veikkaisin ettei jalkoja palele.
Aion tehä testimatot.
Aion tehä testimatot.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Sillähän se selviää, raportoi sitten tännekkinrees kirjoitti: Aion tehä testimatot.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Istuimessa se onkin vain ohuen ehkä 5mm pehmusteen alla jo, ja penkissä alapuolella paljon eristettä.
Asia muuttuu, kun alapuolella ei paljoa eristettä ole, niin lämpö menee sinne, ja yläpuolella kohtuu hyvin lämpöä eristävä matto.....
Asia muuttuu, kun alapuolella ei paljoa eristettä ole, niin lämpö menee sinne, ja yläpuolella kohtuu hyvin lämpöä eristävä matto.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Tottakai jos siten rakentaa sen, mulla oli semmonen kokeilu mielessä että jyrsin urat vastulangoille semmoseen kuutisen milliä paksuun jäykähköön kumiin niinkö esim roiskeläppäkumit ja siihen päälle liimaan ohuen 3mm kumin. Tämä paketti voi sitten vielä olla tavallisen kennokumimaton päällä.
Kokeilu ei maksa paljon. Oon elämäni aikana tehny paljon muutakin turhaa ja joskus onnistunukki.
Parikymmentä vuotta sitten päätin rakentaa lentokoneen ja kaverit sanoi heti ,"ja sehän ei onnistu,"
no parikymmentä vuottaa olen sillä lentänyt ja hengissä vielä.
Mehän ollaan masinisteja ,kaikkea hulluakin pitää koittaa tehä, joskus onnistuu.
Kaksi CNC-konetta olen rakentanut ja sillä koneella on nytkin kätevä jyrsiä ne urat kumilevyyn .
Se kuinka paljo vastuslanka pitenee lämmetessään on vähän arvailussa,pitäis urissa olla laajenemisvaraa.
1.5 millin langalla kiertelen ne urat,löyty 0.799/m ominaisvastuksella semmosta lankaa,senverran sitä että saan noin 60-70watin tehon 13,8V jännitteellä.
Näkyy olevan valmiita vastuslevyjäkin mutta aika pieniä ja kalliita.
Laittaa vaikka kytkimillä että voi sammuttaa tarvittaessa helposti jos leukun lataujännite mittari asuu liian kauan alamaissa.(tasavirtalaturi)
Toisaalta nykyään on niin hyviä uretaanisaappaita ettei jalkoja palele, se vähän heikentää motivaatiota.
Kokeilu ei maksa paljon. Oon elämäni aikana tehny paljon muutakin turhaa ja joskus onnistunukki.
Parikymmentä vuotta sitten päätin rakentaa lentokoneen ja kaverit sanoi heti ,"ja sehän ei onnistu,"
no parikymmentä vuottaa olen sillä lentänyt ja hengissä vielä.
Mehän ollaan masinisteja ,kaikkea hulluakin pitää koittaa tehä, joskus onnistuu.
Kaksi CNC-konetta olen rakentanut ja sillä koneella on nytkin kätevä jyrsiä ne urat kumilevyyn .
Se kuinka paljo vastuslanka pitenee lämmetessään on vähän arvailussa,pitäis urissa olla laajenemisvaraa.
1.5 millin langalla kiertelen ne urat,löyty 0.799/m ominaisvastuksella semmosta lankaa,senverran sitä että saan noin 60-70watin tehon 13,8V jännitteellä.
Näkyy olevan valmiita vastuslevyjäkin mutta aika pieniä ja kalliita.
Laittaa vaikka kytkimillä että voi sammuttaa tarvittaessa helposti jos leukun lataujännite mittari asuu liian kauan alamaissa.(tasavirtalaturi)
Toisaalta nykyään on niin hyviä uretaanisaappaita ettei jalkoja palele, se vähän heikentää motivaatiota.