Leyland 344 ´71
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kuva kertokoon mitä kuuksenvaaraan tänään kuljetin
Oli tulossa traktoriliikkeeseen vaihtoon, mutta kaupat peruuntui ilmaantuneen moottorivaivan vuoksi, syylärissä kuplii.
Tein tarjouksen raadosta, ja sain koneen hakea kotio.
Osto/myynti puolella ilmoitus tähän tarvittavista osista...!
Koneella on oikeastaan kaksi omistajaa nyt, kun nimim. "nuutu":n kanssa ostettiin tämä projektiksi tarkoituksena kunnostaa siitä papattaja-ajelu traktori.
Jahka tästä vuosi vaihtuu, niin otamma myllyn auki ja katsomma mitä se on syönyt.
Oli tulossa traktoriliikkeeseen vaihtoon, mutta kaupat peruuntui ilmaantuneen moottorivaivan vuoksi, syylärissä kuplii.
Tein tarjouksen raadosta, ja sain koneen hakea kotio.
Osto/myynti puolella ilmoitus tähän tarvittavista osista...!
Koneella on oikeastaan kaksi omistajaa nyt, kun nimim. "nuutu":n kanssa ostettiin tämä projektiksi tarkoituksena kunnostaa siitä papattaja-ajelu traktori.
Jahka tästä vuosi vaihtuu, niin otamma myllyn auki ja katsomma mitä se on syönyt.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
'Ei tuo nyt tuossa kuvas niin kovin kaameelta näytä.... Onkos sieltä välityskin sökönä ???
Kyllä tuo on varmaan ihan kehityskelpoinen yksilö, karvalakkimalliudestaan huolimatta, onpi.....
Kyllä tuo on varmaan ihan kehityskelpoinen yksilö, karvalakkimalliudestaan huolimatta, onpi.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tack tack takkiin ottaa näissä kaupoissa
Ei siellä välityksiä ole rikki ei. Joutua vain papattaja ajoissa pittää, siellä kun jää alta viittäkymppiä kulkevilla jalkoihin
Alkuperäisosat säilötään vaseliiniin sitten jos vaihtoa tehdään, saa muutettua takaisin perusmalliseksi.
Ei siellä välityksiä ole rikki ei. Joutua vain papattaja ajoissa pittää, siellä kun jää alta viittäkymppiä kulkevilla jalkoihin
Alkuperäisosat säilötään vaseliiniin sitten jos vaihtoa tehdään, saa muutettua takaisin perusmalliseksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Onnittelut hankinnasta, toivottavasti saadaan kuulla jatkossakin tämän vaiheista
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kone ajettu ajamalla kaverin talliin. Termillä kone kuumaksi ja pikkupyöräytyksellä käyntiin. Käy ja kuplii.
Huomenna repästään kansi irti ja suuttimet tarkastukseen valtrahuoltoon.
Valotkin toimi osimoilleen kaikki, kiekkamittarikin ja hydepumppu kuormittaa moottoria painerajaa vasten ihan mukavasti. Kone käy hivenen ontuen, ehkä siksi, että paine karkaa joko putkesta tai kansipahvista pois tms.
koneessa on mielenkiintoinen jakopää, siinä kun ei ole ohjaustehostinpumppua, mutta paikka on ja peitelevy. en ole ennen tavannut minä tuollaista yksilöä.
Moottorin numero 34TD/1479/3302 pitää katella kirjoista onko ko. kone lähtenyt tehtaalta pumpulla varustettuna.
ei oo noilla ketjuilla n. 600 € koneeksi kovin huono yksilö...
Huomenna repästään kansi irti ja suuttimet tarkastukseen valtrahuoltoon.
Valotkin toimi osimoilleen kaikki, kiekkamittarikin ja hydepumppu kuormittaa moottoria painerajaa vasten ihan mukavasti. Kone käy hivenen ontuen, ehkä siksi, että paine karkaa joko putkesta tai kansipahvista pois tms.
koneessa on mielenkiintoinen jakopää, siinä kun ei ole ohjaustehostinpumppua, mutta paikka on ja peitelevy. en ole ennen tavannut minä tuollaista yksilöä.
Moottorin numero 34TD/1479/3302 pitää katella kirjoista onko ko. kone lähtenyt tehtaalta pumpulla varustettuna.
ei oo noilla ketjuilla n. 600 € koneeksi kovin huono yksilö...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Noita omatekosia maskeja on yhtämonta erilaista kuin tekijääkin, miulla pienireikäsestä alumiini pellistä tekastu versio
Rungossa on kuitenkin paikka pumpulle
Rungossa on kuitenkin paikka pumpulle
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
asiaa vähän sivuten mille tuo kiinitys on tuossa syöttöpumpun alla lohkossa, kun omasta koneesta pähkäillyt myös mille se on
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minä veikkaan puhtaasti, että siihen saa moottorikiinnikkeet kumityynyin, valmetissa muunmuassa on tuommosissa kiinni kumitassukiinnikkeet puimureissa etc.
tuota konettahan on pienkuorma-autoissa jne.
Vanhemmissa hyödynnetty mm. syöttöpumpun jalan kiinnityspaikkana ym.
tuota konettahan on pienkuorma-autoissa jne.
Vanhemmissa hyödynnetty mm. syöttöpumpun jalan kiinnityspaikkana ym.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Tuohan on päivänselvä 344 talousmalli. Eli karvalakkimalli ilman ohjaustehostinta ja parikytkintä. Kartanomallissa sitten puolestaan nuo varusteet oli. Aikanaan tuo varustelujako 3/45 ja 4/65 Nuffeissa ja 344 ja 384 Leylandeissa. 253/255/270 alkaen parikytkin ja tehostin vakiona. Noissa vanhemmissa talousmalleissa oli toki paikka tehostimen pumpulle ettei niille eri lohkoja sentään valettu. Tuo aika on eletty ja Peltopirkasta opittu keskolaisten koneiden tekniikka jo pojankloppina . Hintaeroa talous- ja kartanomalleilla oli 2500-3000 markkaa muistaakseni. Ja tuo kiinnitystaso tuossa lohkonkyljessä on pelkästään vanhempien mallien pumpunjalkaa varten. Autokäytössä samantyyppinen kiinnityslevy kuin traktoreissa lohkon etupäästä auton runkoon vaimennettuna.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Olen nuffipekan kanssa eri mieltä.
Kts. mm tuo kuva: https://www.flickr.com/photos/dscn8785/5657997016" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kaikissa lohkoissa ole tuota tattia jakopäässä valmiina. Minä en ole tehostajamattomia leylandeja niin usein roplannut, mutta esimerkiksi 4/65 nuffissa tuota koko tattia, jotta pumpun jakopäähän saisi ei varmasti ole jokaisessa.
Talousmalli se on, mutta sehän on keskon keksintöä nimittää varustelulle, ei tehtaalainen. Eilen tietävämpi kertoi moottorikoodilla tulevan tietoon varusteluna moottorille 11" yksöiskytkin, minimec pumppu, M50G startti, Lucas C40 laturi, ja jokin special fitments joka ei auennut enempää. Se voisi kenties olla juurikin tuo varaus jakopäässä pumpulle.
Tuossa pitäisi jo näkyä tatti koneen kupeessa, mutta ei ole: http://www.cheffins.co.uk/assets/catalo ... 2/1973.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Monesti on nimittäin foorumillakin muistaakseni ollut juttua ohjaustehostimen jälkiasennuksesta, ja se on loppunut siihen, kun jakopää pitäisi kansineen uusia!
Jossain vaiheessa jakopää lienee muuttunut aina pumppu-varaukselliseksi, juuri sitä tässä haen, että missä kohtaa?
Enkä vanno tuotakaan pelkkää pumpunkiinnitystasoa, koska pumpun jalka käyttää kahta takinta pultinreikää, siinä jää vähintään neljä reikää vapaaksi vielä muuhunkin käyttöön. Ei tuollaista tattia ole insinööri valuun tehnyt turhan takia, eikä noin jämerää pelkän huvin vuoksi, kyllä siihen on varmasti selitys olemassa, mutta me emme sitä varmaankaan tule koskaan selvittämään.
Kts. mm tuo kuva: https://www.flickr.com/photos/dscn8785/5657997016" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kaikissa lohkoissa ole tuota tattia jakopäässä valmiina. Minä en ole tehostajamattomia leylandeja niin usein roplannut, mutta esimerkiksi 4/65 nuffissa tuota koko tattia, jotta pumpun jakopäähän saisi ei varmasti ole jokaisessa.
Talousmalli se on, mutta sehän on keskon keksintöä nimittää varustelulle, ei tehtaalainen. Eilen tietävämpi kertoi moottorikoodilla tulevan tietoon varusteluna moottorille 11" yksöiskytkin, minimec pumppu, M50G startti, Lucas C40 laturi, ja jokin special fitments joka ei auennut enempää. Se voisi kenties olla juurikin tuo varaus jakopäässä pumpulle.
Tuossa pitäisi jo näkyä tatti koneen kupeessa, mutta ei ole: http://www.cheffins.co.uk/assets/catalo ... 2/1973.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Monesti on nimittäin foorumillakin muistaakseni ollut juttua ohjaustehostimen jälkiasennuksesta, ja se on loppunut siihen, kun jakopää pitäisi kansineen uusia!
Jossain vaiheessa jakopää lienee muuttunut aina pumppu-varaukselliseksi, juuri sitä tässä haen, että missä kohtaa?
Enkä vanno tuotakaan pelkkää pumpunkiinnitystasoa, koska pumpun jalka käyttää kahta takinta pultinreikää, siinä jää vähintään neljä reikää vapaaksi vielä muuhunkin käyttöön. Ei tuollaista tattia ole insinööri valuun tehnyt turhan takia, eikä noin jämerää pelkän huvin vuoksi, kyllä siihen on varmasti selitys olemassa, mutta me emme sitä varmaankaan tule koskaan selvittämään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 161
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 17:50
- Konekalustoani: 10/60 VM-67 460 VM-64 UNIVERSAL FOUR VM-60 3DL VM61 RIUKU VAMMAS/460
- NLCF r.y jäsen Nro: 427
- Paikkakunta: Haapajoki
Oisko se kompuran paikka jos varustettu ilma jarrut peravaunussa
eikö semmoinen ollut lisä varuste?
eikö semmoinen ollut lisä varuste?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Josko se voisi olla kiinnityspiste moottoripukkia varten, kun konetta telhtaalla kasataan ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Siistit sisuskalut oli kannen päällä. Kakkospytystä on paffi vuotanut vesitilaan jo pitkänaikaa...
kaikki pultit, jotka olivat venttiilikoneiston ulkopuolella, siis avaimella kiristettävissä ilman venttiilikoneiston irroitusta, olivat kiristetty aivan mahdottoman tiukkaan
mutta nyt lähtee kone kasaan päin.
Imuvenat ovat syvällä kannessa, mutta sille ei tällä budjetilla tehdä nyt vielä mitään. Katsotaan, heitetäänkö tuo minun tehdasuusi kansi joskus sitten kertaheitolla uusien osien kanssa tähän, vai eikö...
kaikki pultit, jotka olivat venttiilikoneiston ulkopuolella, siis avaimella kiristettävissä ilman venttiilikoneiston irroitusta, olivat kiristetty aivan mahdottoman tiukkaan
mutta nyt lähtee kone kasaan päin.
Imuvenat ovat syvällä kannessa, mutta sille ei tällä budjetilla tehdä nyt vielä mitään. Katsotaan, heitetäänkö tuo minun tehdasuusi kansi joskus sitten kertaheitolla uusien osien kanssa tähän, vai eikö...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.