Heinähommia Leylandeilla

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

07 Joulu 2007, 21:59

Reippaasti homma hoituu, kun kunnon vehkeet! Olisipa ittelläkin tuommonen niittokone, vetäjä onneksi on jo :lol: http://www.youtube.com/watch?v=YvAE9Np4dMY
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

07 Joulu 2007, 22:04

Joo oikein hinattava niittomurskain :)
Kyllähän se käy kun on kivettömät tasaiset pellot, ihmeen kevyesti menee silti vaikka veturi ei niin kovin tehokas olekaan
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

07 Joulu 2007, 23:18

automies560 kirjoitti:Joo oikein hinattava niittomurskain :)
Kyllähän se käy kun on kivettömät tasaiset pellot, ihmeen kevyesti menee silti vaikka veturi ei niin kovin tehokas olekaan
Ei ole kovin tehokas ei, nykyäänhän ei pellolle edes saisi mennä alle 160hv nelivedolla. Kyllä tuo yhdistelmä varmaan Valmet 502:llakin menisi vaikka ei olekkaan, kuin puolet pytyistä pellin alla tuohon Leukkuun verrattuna:lol:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Joulu 2007, 09:39

Todella hieno video. Tässä näytetään todellakin hyvin se, että ei tarvitse nelivetoa ja uusinta uutta. Euroopan kysytyin traktori kokoluokkahan on nyt 190-240 hv :shock:

Tuossa kutosessa on kyllä todella komeat murinat.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Örfliitti
Nuhvitietäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 08:58

08 Joulu 2007, 09:39

automies560 kirjoitti:Joo oikein hinattava niittomurskain :)
Kyllähän se käy kun on kivettömät tasaiset pellot, ihmeen kevyesti menee silti vaikka veturi ei niin kovin tehokas olekaan
Ei mun mielestäni tuo 2100 Leukku jää lainkaan jälkeen tehoissa oman aikansa ja kokoluokkansa traktoreista! Ruottalaisesta Traktor Kalender kirjasarjasta esim. seuraavaa vertailun vuoksi:

John Deere 3040 kone: 6-syl. 5.9-litr. 313Nm/1400rpm/min, traktorin paino: 4460kg
IH 946 kone: 6-syl. 5.0-litr. 323Nm/1400rpm, traktorin paino: 4000kg
Fiat 1180 kone: 6-syl. 5.5-litr. 350Nm/1400rpm, traktorin paino 5050kg
Case 1690 kone: 6-syl. 5.4-litr. 359Nm/1500rpm, traktorin paino 3855kg
Volvo T800 kone:6-syl. 5.13-litr. 360Nm/1500rpm, traktorin paino 4270kg
MF 1100 kone: 6-syl. 5.8-litr. 362Nm/1300rpm, traktorin paino: 4450kg
IH 1046 kone: 6-syl. 5.87-lit. 369Nm/1400rpm, traktorin paino: 4200kg
Ford 8100 kone:6-syl. 6.2-itr. 371Nm/1600rpm, traktorin paino: 4035kg
Leyland 2100 kone: 6-syl. 5.6-litr. 382Nm/1300rpm, traktorin paino: 3845kg
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Joulu 2007, 09:42

Örfliitti kirjoitti:
automies560 kirjoitti:Joo oikein hinattava niittomurskain :)
Kyllähän se käy kun on kivettömät tasaiset pellot, ihmeen kevyesti menee silti vaikka veturi ei niin kovin tehokas olekaan
Ei mun mielestäni tuo 2100 Leukku jää lainkaan jälkeen tehoissa oman aikansa ja kokoluokkansa traktoreista! Ruottalaisesta Traktor Kalender kirjasarjasta esim. seuraavaa vertailun vuoksi:

John Deere 3040 kone: 6-syl. 5.9-litr. 313Nm/1400rpm/min, traktorin paino: 4460kg
IH 946 kone: 6-syl. 5.0-litr. 323Nm/1400rpm, traktorin paino: 4000kg
Fiat 1180 kone: 6-syl. 5.5-litr. 350Nm/1400rpm, traktorin paino 5050kg
Case 1690 kone: 6-syl. 5.4-litr. 359Nm/1500rpm, traktorin paino 3855kg
Volvo T800 kone:6-syl. 5.13-litr. 360Nm/1500rpm, traktorin paino 4270kg
MF 1100 kone: 6-syl. 5.8-litr. 362Nm/1300rpm, traktorin paino: 4450kg
IH 1046 kone: 6-syl. 5.87-lit. 369Nm/1400rpm, traktorin paino: 4200kg
Ford 8100 kone:6-syl. 6.2-itr. 371Nm/1600rpm, traktorin paino: 4035kg
Leyland 2100 kone: 6-syl. 5.6-litr. 382Nm/1300rpm, traktorin paino: 3845kg
Ompas leylandissa vääntävä kone, ja matalilla kierroksilla. Tuommoinen laitetaan seuraavaksi hankintalistalle joskus hankittavaksi :wink:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

11 Joulu 2007, 17:57

Aika haipakkaa vei 2100 niittomurskainta, taisi olla 320 leveä. Eikä silppurikaan pahemmin ahdistanut. 2100:sen moottorissa on kyllä mahtava vääntö kokoluokkansa vaparikuutoseksi.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

11 Joulu 2007, 18:05

johtuneeko tuo leukun em. vääntö mm. pitkäiskuisesta koneesta :?:
Nuffi= King of the road
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

15 Joulu 2007, 11:02

Leukkumies kirjoitti:Aika haipakkaa vei 2100 niittomurskainta, taisi olla 320 leveä. Eikä silppurikaan pahemmin ahdistanut. 2100:sen moottorissa on kyllä mahtava vääntö kokoluokkansa vaparikuutoseksi.
Tämän videon omistaja kertoo viestiketjussa kyseisen yksilön olevan Turbotetun piirimyyjän toimesta. Vastaavaa tehdasasenteista ahdettua 6/98-moottoria oli käytössä Leylandin pienissä kuorma-ja linja-autoissa ainakin 145-hevosvoimaisena :lol:
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

15 Joulu 2007, 14:11

No turbo vähän selittääkin, tuollainen tarkkuus tms. silppuri vaatii kuitenkin tehoa jonkin verran. Niittomurskain pyörii varmasti ilman fööniäkin. Paljonkohan kuutosleukun ulosotto mahtaa kestää tehoja tuollaisissa oikeissa töissä, taitaa olla kuitenkin eri järeästi toteutettu kuin nelosmalleissa vaikka kyllähän niissäkin voa kestää kun ei runttaa väkisellä päälle.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Vastaa Viestiin