ilman otto?

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

hokke
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 15:08

01 Joulu 2007, 20:26

Pitää tuohon nuhviin laittaa koppi ja sen takia vaihdan alkuperäisen ilmanputsarin ns.kuivaan malliin.Putsarin olen jo hommanut, siinä mukana
tuli mukana myös putkia joista toinen on imusarjalle menevä,mutta
minne se leukussa menee putki josta ilma tulee putsarille?ja onko sen putken päässä mitään?Ei ole lähistöllä yhtään leukua että voisi käydä
vakoilemassa.
NUFFIELD 3/45
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

01 Joulu 2007, 22:44

Se imee muistaakseni siitä konepellin alla olevasta poskesta jossa lukee leyland tai putki siis menee sinne sisään en nyt muista tarkemmin. Mutta mitään hattua ei tule konepellin yläpuolelle.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
hokke
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 15:08

02 Joulu 2007, 09:08

onko siellä joku kotelo tai pönttö johon se putki menee?
NUFFIELD 3/45
tomeks
Nelos -nuffisti
Viestit: 25
Liittynyt: 21 Kesä 2007, 14:39
Paikkakunta: Forsby

02 Joulu 2007, 09:49

se sivupelti missä lukee leyland on kanava ja ilma tule sen kautta konehuoneen etuosasta kylmä ja raitis, kumiletku on liitetty siihen.
Ilma voi otta mistä vaan mutta kylmä ilma on teho.
busse
Proto suunnittelija
Viestit: 111
Liittynyt: 18 Syys 2007, 19:51
Paikkakunta: Kotka

02 Joulu 2007, 10:11

Jep. kylmä ilma ja myös vähäinen vastus tarjoavat tehoa.
hokke
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 15:08

02 Joulu 2007, 10:41

joo,nythän mä hokasin.Se varmaan vaimentaa myös samalla imuääniä kun tulee nuin etäältä.Pitää ruveta miettimään miten tuohon nuhviin saisi
viileetä ilmaa,tietysti jos siirtää alkup. torven konepellissä eri kohtaan.
Ei vaan raskisi tehdä uusia reikiä konepeltiin,pitää miettiä.
NUFFIELD 3/45
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

02 Joulu 2007, 14:00

Tosiaankin siinä 3/45 mallissa se ilmantto onkin todella lähellä ohjauspörää ja sivupelleissä ei ole vielä mitään kanavia ellei niitä itse rakenna sinne. Kuitenkin olen sitä mieltä että ilmanotto olis hyvä olla mahdollisimman korkealla tai sitten sieltä suoraan edestä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

04 Joulu 2007, 20:35

hokke kirjoitti:joo,nythän mä hokasin.Se varmaan vaimentaa myös samalla imuääniä kun tulee nuin etäältä.
Jees, toimii vähän samalla tavalla imuäänenvaimentajana kuin pappatunturissa runko 8)
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Vastaa Viestiin