leukku 802 turbo
Valvoja: automies560
Moi paineet saatiin ylös 3.5. Syy : keskipukin ja tasapainoakselipukin välissä
oleva O-rengas oli kovettunut ja päästipineet takaisin öljypohjaan.
UUSI ongelma nyt kun konekäy tulee palamatonta öljyä pakoputkesta, ohjarinkumit vaihdettu.
oleva O-rengas oli kovettunut ja päästipineet takaisin öljypohjaan.
UUSI ongelma nyt kun konekäy tulee palamatonta öljyä pakoputkesta, ohjarinkumit vaihdettu.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onko se varmasti öljyä?
Monesti jos kone on ollut pikkutöissä jää putkeen palamatonta löpöä/öljyä sun muuta. Kun sitten kierroksia nostetaan niin tämä röppö lähtee liikenteeseen.
Itse kokeilisin ensin kunnon ajoa, äkeen eteen kesällä, lingon tms. talvella.
No mutta sitten omalla vastuulla
Monesti jos kone on ollut pikkutöissä jää putkeen palamatonta löpöä/öljyä sun muuta. Kun sitten kierroksia nostetaan niin tämä röppö lähtee liikenteeseen.
Itse kokeilisin ensin kunnon ajoa, äkeen eteen kesällä, lingon tms. talvella.
No mutta sitten omalla vastuulla
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Yhdyn masterin kokemuksiin. Se näyttää kovasti öljyltä, mutta on ainakin itsellä ollut palamantonta polttoainetta. Vaiva ilmenee juuri kevyessä käytössä ja on vielä pahempi jos ruiskutusennakko on vähän pielessä. Myöskin kylmänä käyvä kone potee tuota vaivaa herkemmin, joten termostaatti kuntoon.
Turbosta kun on kyse varmista, ettei se vuoda. jos paineet on ollu kauan alhaalla saattaa turbiinin tiivisteet olla vioittuneet ja koko turbokin. pyörii nääs senverta lujaa. laakeriväljyys todettavissa kun ottaa akselista kiinni ja heiluttelee.
Kiitos hyvistäohjeista kaikille teille!
Imusarjan pohjalla oli Puhdasta moottoriöljyä joka on tullut turbon kautta.
Ilman putsari oli tukkoinen ja osittain jäässä. Jäätyminen johtuu varmaan lyhyvistä käynti ajoista öljynpainevikaa etsiessä.
PS. Löytyy 802-804 korjaamokäsikirja, jos joku tarvii jotain tietoa voin lähettää pdf-muodossa
Imusarjan pohjalla oli Puhdasta moottoriöljyä joka on tullut turbon kautta.
Ilman putsari oli tukkoinen ja osittain jäässä. Jäätyminen johtuu varmaan lyhyvistä käynti ajoista öljynpainevikaa etsiessä.
PS. Löytyy 802-804 korjaamokäsikirja, jos joku tarvii jotain tietoa voin lähettää pdf-muodossa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
niin tuo turbon akselin testaus on tosiaan helppoa. Imuputki pois ja akselin päästä kiinni. Mielestäni siinä ei saa tuntua minkäännäköistä klappia sormiin. Onkohan turbon laakerit sorvattu tuhannesosamillin tarkkuudella, kumminkin vain harvat tarkkojenkin työstökoneiden mallit pystyvät turbon laakerien sorvaukseen (näin opetettiin koulussa).busse kirjoitti:Turbosta kun on kyse varmista, ettei se vuoda. jos paineet on ollu kauan alhaalla saattaa turbiinin tiivisteet olla vioittuneet ja koko turbokin. pyörii nääs senverta lujaa. laakeriväljyys todettavissa kun ottaa akselista kiinni ja heiluttelee.
Turbo kannattaa viedä huoltoon heti, nimittäin herkästi sen huollon hinta nousee kun siellä kilahtaa joku. Turbo ottaa semmoisen 100 000 kiekkaa ja enämpi niin silloin kyllä rilahtaa
Esimerkkinä voin ottaa koulussa harjoitetun turbon huoltoon irroituksen: hieman huolimattomasti käsitellystä turbosta katkesi kaikenlisäksi akseli, ja laakerit olisi tullut maksamaan n. 200-300€ ja kaikkineen sen hinnaksi sitten kumminkin tuli 700€.
Turbo oli switcher.
Mitäs turboa leylandeissa onkaan tavattu? Holsetia, B&W, Switcher, KKK vai joku muu?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Laitappas minulle: nuffieldmaster@suomi24.fijuh62 kirjoitti:Kiitos hyvistäohjeista kaikille teille!
Imusarjan pohjalla oli Puhdasta moottoriöljyä joka on tullut turbon kautta.
Ilman putsari oli tukkoinen ja osittain jäässä. Jäätyminen johtuu varmaan lyhyvistä käynti ajoista öljynpainevikaa etsiessä.
PS. Löytyy 802-804 korjaamokäsikirja, jos joku tarvii jotain tietoa voin lähettää pdf-muodossa
Pääsen vähän leylandin uusimmasta tekniikasta perille
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Ahdetuissa Leukuissa alkuperäinen turbo on mallia Holset H1. Jälkiasennuksissa on käytetty esim. Garrett T03:sta, muistaakseni esim. nimim. Legenda:n 482:ssa sellainen on laitettu alkuperäisen tilalle.
Mitähän turboja Lucky Luke:ssa käytettiin? Siinähän on/oli kaksi turboa, väliin taidettiin kokeilla kolmeakin.
Mitähän turboja Lucky Luke:ssa käytettiin? Siinähän on/oli kaksi turboa, väliin taidettiin kokeilla kolmeakin.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
On ainakin joku vuosi sitten vielä olemassa ollut vaikka kisoissa ei ole näkynyt. Tuossa linkki Thunder (Lucky Luke) Pulling Teamin sivuille: http://baanaweb.fi/uunjar14/
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
Lucky Luke löytyy yhä samalta kylältä, mutta talli on ollut eri elokuusta 2005 lähtien. Leukku kenties vielä otetaan työnalle.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Hienoa, olisi taas vetokisoissa nähtävää Oli/on se mahtava vetämään, muistan kun näin sen ekakerran niissä Oulun maatalousnäyttelyn yhteydessä järjestetyissä kisoissa 1986Vezku kirjoitti:Lucky Luke löytyy yhä samalta kylältä, mutta talli on ollut eri elokuusta 2005 lähtien. Leukku kenties vielä otetaan työnalle.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Aha, elikkä muistini siis pätkii tai olen sotkenut sen johonkin toiseen koneeseen Kuinkas alhaalta Schwitzer muuten lähtee ahtamaan ja miten kytkin on kestänyt Vetoja näyttää kyllä piisaavanLegenda kirjoitti:Tuos meirän 482:sessa on kyllä pykälää suurempi Schwitzerin ahdin..
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]