Pienet kysymykset

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

peccis
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
Konekalustoani: Nuhvi 4/65
Paikkakunta: Rovaniemi

29 Marras 2013, 08:42

Ajattelin että tämmöinen topic voisi olla ihan paikallaan pikkusille kysymyksille, ettei tarvisi aina uutta aihetta tehdä?

ja olihan mulla se kysymyskin, eli minkä kokoinen mutteri tuossa 270:n kampuran päässä on?
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

01 Joulu 2013, 23:56

ulkomuistista sanoisin 38mm hylsyn olevan sopiva 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

02 Joulu 2013, 16:20

Mulla kans samaa sarjaa pieni kysymys: olis leukun moottoriin etummaisen stefan vaihto, minkälainen homma mitä purettava? tuo mutterin koko tuli jo tuossa selville ,onko normaali kätinen kierre?
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

02 Joulu 2013, 16:26

Tuskimpa ovat kauheasti konstruktiota muuttaneet 10/60 ja leukkujen välillä, joten uskon homman sujuvan kun ottaa vain ympäristön "vapaaksi" työskentelyalueeksi.

Karin skannaama kuva tuosta rakenteesta, mietityttää vaan että onko noita stefoja 2 peräkkäin http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... a_edit.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Itsellä sama homma edessä, ja sen etukannakkeen uusiminen. Kannake on, stefat oottaa parempaa aikaa..
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Joulu 2013, 17:09

Kyllä kierre noissa on normikätinen, en muista itselle missään koneessa/autossa vielä vasenkätistä (toistaiseksi) vastaan tulleen.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

02 Joulu 2013, 17:12

Normi kierre,ja yksi stefa siellä on. Kannattaa yritää jättää stehva vähän toiseen kohtaan,pitää paremmin kun se liukupinta on kuitenkin kulunut siinä hihnapyörässä...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

02 Joulu 2013, 17:16

Eipä itsellekkään tule muutakuin nuo kuorkin navoista tehdyt kärryt, ainakin scania-vabiksen pohjille tehdyt. Ja toki muissakin kuormureissa pyöränpultit..

Nuhvit ainakin mukavan selkeitä kierteidensä puolesta, samankokoista unf;fää löytyy monesta paikasta eikä tarvii joka portaan pultteja/muttereita omistaa varalla. :D
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

02 Joulu 2013, 20:06

Se vasenkätinen tulee joskus vastaan esim. sirkkelin terän mutterissa ja ruoholeikkurin terässä ja taisi olla myös jonseredin kytkimen mutterissa vasen. Minulla on myös höyläkoneen pystykuttereissa toisessa vasen toisessa oikeakätinen kierre.
Nyrkkisääntö sen selvittämiseksi on kun tedät pyörimissuunan ja ottaa mutterista kiinni niin sen pitäisi mennä tiukempaan suuntaan. Ilmeisesti ei päde näihin moottori hommiin kun niissähän on kuitenkin kiilalukitus :P
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

02 Joulu 2013, 20:29

jusape kirjoitti:Kyllä kierre noissa on normikätinen, en muista itselle missään koneessa/autossa vielä vasenkätistä (toistaiseksi) vastaan tulleen.
Deutz moottorin hihnapyörässä ja sitte 150 kpm
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

03 Joulu 2013, 00:23

stefan vaihtajille pieni varmistusvinkki: yksöiskytkinkoneissa kiilatkaa kytkinpoljin pohjaan, kaksoiskytkinkoneissa riittää voimanotonkytkimen pohjaan vetäminen. Tämä siksi jotta saadaan kampiakselille painatusta päittäin ja pienennetään riskiä tipauttaa kampiakselilta päittäislaakerit. Leukun 4/98 koneen nokkamutteri 340-370nm joka soveltuu myös nuhviin elikkä kotikonstein kunnolla kiinni 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

03 Joulu 2013, 08:18

Mikähän olis paras tapa estää moottoria pyörimästä pulttia avattaessa jos voimakytkinkin pitää olla painettuna?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Joulu 2013, 13:05

Pultin voi ensin hiukan löysätä, esim 0,5-1 kierros, sitten kytkin pohjaan ja pultti pois....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

03 Joulu 2013, 16:29

rees kirjoitti:Mikähän olis paras tapa estää moottoria pyörimästä pulttia avattaessa jos voimakytkinkin pitää olla painettuna?
Pulttipyssyllä lähtee mutteri parhaiten auki, eikä pyöri mootori, mikäli ei ole pulttipyssyä, putkipihdeillä siivasta kiini, siten että putkipihdit vastaa runkoon, sopiva avain mutteriin, avaimeen näpäkkä lyönti pajavasaralla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

03 Joulu 2013, 22:20

Juu täsmennetään tuota ohjetta jotta kytkimen on tärkeintä olla painettuna silloin kun hihnapyörää kolutaan takaisin paikalleen.
mutterin avaamiseen ja kiristämiseen suurin koneesta löytyvä vaihde on kelpo konsti 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

06 Joulu 2013, 18:07

Mihin nostolaitevivustossa tämmöinen kuuluu Q-hytillisessä: http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 3&cPath=49" onclick="window.open(this.href);return false; :?:
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Vastaa Viestiin