Pienet kysymykset
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 50
- Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
- Konekalustoani: Nuhvi 4/65
- Paikkakunta: Rovaniemi
Ajattelin että tämmöinen topic voisi olla ihan paikallaan pikkusille kysymyksille, ettei tarvisi aina uutta aihetta tehdä?
ja olihan mulla se kysymyskin, eli minkä kokoinen mutteri tuossa 270:n kampuran päässä on?
ja olihan mulla se kysymyskin, eli minkä kokoinen mutteri tuossa 270:n kampuran päässä on?
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Mulla kans samaa sarjaa pieni kysymys: olis leukun moottoriin etummaisen stefan vaihto, minkälainen homma mitä purettava? tuo mutterin koko tuli jo tuossa selville ,onko normaali kätinen kierre?
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Tuskimpa ovat kauheasti konstruktiota muuttaneet 10/60 ja leukkujen välillä, joten uskon homman sujuvan kun ottaa vain ympäristön "vapaaksi" työskentelyalueeksi.
Karin skannaama kuva tuosta rakenteesta, mietityttää vaan että onko noita stefoja 2 peräkkäin http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... a_edit.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsellä sama homma edessä, ja sen etukannakkeen uusiminen. Kannake on, stefat oottaa parempaa aikaa..
Karin skannaama kuva tuosta rakenteesta, mietityttää vaan että onko noita stefoja 2 peräkkäin http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... a_edit.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsellä sama homma edessä, ja sen etukannakkeen uusiminen. Kannake on, stefat oottaa parempaa aikaa..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä kierre noissa on normikätinen, en muista itselle missään koneessa/autossa vielä vasenkätistä (toistaiseksi) vastaan tulleen.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Normi kierre,ja yksi stefa siellä on. Kannattaa yritää jättää stehva vähän toiseen kohtaan,pitää paremmin kun se liukupinta on kuitenkin kulunut siinä hihnapyörässä...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Eipä itsellekkään tule muutakuin nuo kuorkin navoista tehdyt kärryt, ainakin scania-vabiksen pohjille tehdyt. Ja toki muissakin kuormureissa pyöränpultit..
Nuhvit ainakin mukavan selkeitä kierteidensä puolesta, samankokoista unf;fää löytyy monesta paikasta eikä tarvii joka portaan pultteja/muttereita omistaa varalla.
Nuhvit ainakin mukavan selkeitä kierteidensä puolesta, samankokoista unf;fää löytyy monesta paikasta eikä tarvii joka portaan pultteja/muttereita omistaa varalla.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Se vasenkätinen tulee joskus vastaan esim. sirkkelin terän mutterissa ja ruoholeikkurin terässä ja taisi olla myös jonseredin kytkimen mutterissa vasen. Minulla on myös höyläkoneen pystykuttereissa toisessa vasen toisessa oikeakätinen kierre.
Nyrkkisääntö sen selvittämiseksi on kun tedät pyörimissuunan ja ottaa mutterista kiinni niin sen pitäisi mennä tiukempaan suuntaan. Ilmeisesti ei päde näihin moottori hommiin kun niissähän on kuitenkin kiilalukitus
Nyrkkisääntö sen selvittämiseksi on kun tedät pyörimissuunan ja ottaa mutterista kiinni niin sen pitäisi mennä tiukempaan suuntaan. Ilmeisesti ei päde näihin moottori hommiin kun niissähän on kuitenkin kiilalukitus
Deutz moottorin hihnapyörässä ja sitte 150 kpmjusape kirjoitti:Kyllä kierre noissa on normikätinen, en muista itselle missään koneessa/autossa vielä vasenkätistä (toistaiseksi) vastaan tulleen.
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
-Deutz DX80 vm-83
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
stefan vaihtajille pieni varmistusvinkki: yksöiskytkinkoneissa kiilatkaa kytkinpoljin pohjaan, kaksoiskytkinkoneissa riittää voimanotonkytkimen pohjaan vetäminen. Tämä siksi jotta saadaan kampiakselille painatusta päittäin ja pienennetään riskiä tipauttaa kampiakselilta päittäislaakerit. Leukun 4/98 koneen nokkamutteri 340-370nm joka soveltuu myös nuhviin elikkä kotikonstein kunnolla kiinni
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pultin voi ensin hiukan löysätä, esim 0,5-1 kierros, sitten kytkin pohjaan ja pultti pois....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Pulttipyssyllä lähtee mutteri parhaiten auki, eikä pyöri mootori, mikäli ei ole pulttipyssyä, putkipihdeillä siivasta kiini, siten että putkipihdit vastaa runkoon, sopiva avain mutteriin, avaimeen näpäkkä lyönti pajavasaralla.rees kirjoitti:Mikähän olis paras tapa estää moottoria pyörimästä pulttia avattaessa jos voimakytkinkin pitää olla painettuna?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
Juu täsmennetään tuota ohjetta jotta kytkimen on tärkeintä olla painettuna silloin kun hihnapyörää kolutaan takaisin paikalleen.
mutterin avaamiseen ja kiristämiseen suurin koneesta löytyvä vaihde on kelpo konsti
mutterin avaamiseen ja kiristämiseen suurin koneesta löytyvä vaihde on kelpo konsti
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Mihin nostolaitevivustossa tämmöinen kuuluu Q-hytillisessä: http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 3&cPath=49" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]