Pienet kysymykset

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

peccis
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
Konekalustoani: Nuhvi 4/65
Paikkakunta: Rovaniemi

18 Helmi 2016, 10:09

Kuulat oli 22,2mm ja levy 13,8mm. Paisutinta en hoksannut mitata. Booreissa ei ainakaan tuntunut olevan töhnää, pitää varmaan lokari irrottaa että näkis paremmin.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Helmi 2016, 10:14

Mittaa samalla sen jarrurungon syvyys.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Helmi 2016, 12:55

Juu laskee levyjen ja paisuttimen paksuudet yhteen ja mittaa että kotelon syvyys on isompi, mitä hilppeiden paksuus.
Jollei kotelon syvyysmitta anna isompaa lukemaa, mitä roinan paksuus, ei se voikkaan mahtua kiinni .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Maikki_S
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Helmi 2016, 15:39
Konekalustoani: Leyland 255 -73 + Vilske

29 Helmi 2016, 20:04

Tervehdys.
Mistä löytyy mallin 255 vuodelta 1973 kierroslukuvaijerin vastakappale moottorin puolelta?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Helmi 2016, 20:33

Jakopäänkopassa ruikkapumpun kohdalla pitäisi olla alumiini/silumiini kulmavaihde joka ottaa voimansa hammaspyörässä olevista reikiin upotetuista putkisokista jotka törröttävät eteenpäin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
peccis
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
Konekalustoani: Nuhvi 4/65
Paikkakunta: Rovaniemi

03 Maalis 2016, 18:34

Sanokaas miten tuon ohjaustehostimen saa säädettyä? Äärilaidoissa se kyllä pelaa, eli sylinteri toimii hyvin, mutta kun yritän säätää sen keskiasentoon niin ratista vääntämällä tehostin ei lähde mukaan. Ohjausniveleen vaihdoin ne kaksi puslaa, mutta sylinterin päässä on pieni klappi, voiko tuosta johtua? Kyseessä 4/65 kartano.
Avatar
kyppa85
Nelos -nuffisti
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 19:58
Konekalustoani: Leyland 802, Leyland 482, Valtra N92, Kubota L5030, Valtra N141, Valtra T170, Valmet 602-2,Deutz Fahr DX 4.30 -84
NLCF r.y jäsen Nro: 337
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

03 Maalis 2016, 19:52

Kertokaas viisaammat ja vanhemmat mulle käyttö-ohjeet tohon Thermostarttiin?
Yllätyin aika paljon kun huomasin tossa 10+2-vaihtesessa 262:ssa olevan thermostartti, luulin et ne tuli vast turbomalleihin. :shock:
Leyland Tractors - Synchro Goes Turbo
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

04 Maalis 2016, 11:59

peccis kirjoitti:Sanokaas miten tuon ohjaustehostimen saa säädettyä? Äärilaidoissa se kyllä pelaa, eli sylinteri toimii hyvin, mutta kun yritän säätää sen keskiasentoon niin ratista vääntämällä tehostin ei lähde mukaan. Ohjausniveleen vaihdoin ne kaksi puslaa, mutta sylinterin päässä on pieni klappi, voiko tuosta johtua? Kyseessä 4/65 kartano.
Näin lyhyesti: Keula ylös pukkien päälle, toinen kaveriksi ratin vääntelyyn, hae vanttiruuvin säädöllä kohta missä etupyörät pysyy suorassa ja ohjaus tehostaa kumpaakin suuntaan.
Jäsenlehdessä nro. 2/2011 Nuffieldmasterin tekemät ohjeet tehostetun ohjauksen huoltoon ja korjaukseen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin