Värisävyt
Valvoja: automies560
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Olen aloittelemassa uutta projektia.
270 Leyland ja siinä Vammaksen kaivinkone vm 1976
Leyland on ollut keltainen alkuperäisesti, mikä ero on normaalilla sinisellä traktorilla ja keltaisella kaivinkoneen rungolla. Onko vain Vammaksen tehtaalla tilanneet erikseen keltaisia traktoreita ja siihen rakentaneet kuokan erikseen ? Onko tehtaalla jo laitettu vahvennetut vetoakselit ???
Sain tuossa moottorin justiinsa sisälle, niin voisi tälle syksylle vielä maalata moottorin remontin jälkeen ja rungon sisäpuolelta ulkona, jos ei tule pakkasia.
Elikkä, jos jollain on tiedossa värisävyt Keltaiselle Leyland:lle ja Vammaksen kaivurille, pääsis tuossa maaleja tilaamaan
270 Leyland ja siinä Vammaksen kaivinkone vm 1976
Leyland on ollut keltainen alkuperäisesti, mikä ero on normaalilla sinisellä traktorilla ja keltaisella kaivinkoneen rungolla. Onko vain Vammaksen tehtaalla tilanneet erikseen keltaisia traktoreita ja siihen rakentaneet kuokan erikseen ? Onko tehtaalla jo laitettu vahvennetut vetoakselit ???
Sain tuossa moottorin justiinsa sisälle, niin voisi tälle syksylle vielä maalata moottorin remontin jälkeen ja rungon sisäpuolelta ulkona, jos ei tule pakkasia.
Elikkä, jos jollain on tiedossa värisävyt Keltaiselle Leyland:lle ja Vammaksen kaivurille, pääsis tuossa maaleja tilaamaan
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Eikö sitten sinistä paista mistään alta traktorin osalta läpi mistä keltainen väri kesinyt pois vai onko tosiaan englannista tullut jotain teollisuusmallia tänne härmään varusteltavaksi...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
noitakin mahtaa olla paria sorttia -> tiettynä aikoina maataloustraktoriksi tullut purettu varusteista ja kaivuriksi ja sitten suoraan skideinä tilatut. Suoraan skideinä tilatut, esim. momentinmuunninkoneet on varmasti olleet jo traffic yellow värisiä tehtaalta suoraan, samoin mahtanee olla induktiokarkaistuin akselein tulleet koneet onko kellään parempaa tietoa?
Kun aika ja saatavuus on ollut mitä ollut, niin koneita on tehty varmasti siitä mistä on tehtyä saatu asiakkaalle kone.
Kun aika ja saatavuus on ollut mitä ollut, niin koneita on tehty varmasti siitä mistä on tehtyä saatu asiakkaalle kone.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Kyllä Masteri oikein muistelee, Antti J Jussila kirjoittaa kirjassaan Käytetty konemies että alkuun teollisuuskäyttöön menneet koneet purettiin Suomessa ja varustettiin ja mm. maalattiin tarpeen mukaan mutta jollakin tehdasvierailulla he havaitsivat että joillekkin markkinoille lähtee jo tehtaalta valmiiksi "riisutut" keltaiset teollisuuskoneet. Niinpä sitten jossain vaiheessa rupesivat saamaan Suomeenkin niitä. Eli liikenteessä on jo tehtaalla keltaiseksi maalattuja ja myös kotimaassa sinisen päälle keltaiseksi maalattuja teollisuusleukkuja. Tämä Nuhvikallen kone näyttäisi "uudemmalta" siis tehtaalla keltaiseksi maalatulta.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Kyllä se ensin tulee keltainen, sen jälkeen pohjamaali ja sitten viimeiseksi RUSKEA RUOSTE, ainakin konepellissäkolmetonnine kirjoitti:Eikö sitten sinistä paista mistään alta traktorin osalta läpi mistä keltainen väri kesinyt pois vai onko tosiaan englannista tullut jotain teollisuusmallia tänne härmään varusteltavaksi...
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 9
- Liittynyt: 26 Elo 2010, 16:26
- Paikkakunta: Lappajärvi
vammakse väri numero tikkurilan sävy. 265 on sama kun liikennemerkki maali keltanen.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Mistähän saisi nuo konepellin uudet tarrat.Nuhvikalle kirjoitti:Laitoin peltinpalasia automaalifirmaan ja siellä tekivät seuraavat sävyt:
Vammas keltainen: 0-1-0118-1
Leyland keltainen: 0-1-00980.500
Yritin katsella tuolta foorumin sivuilta, mutta en löytänyt etsi komennollankaan.
Muistaakseni joskus "Jusape" tilasi Enklannista, mutta en löytänyt ko. topicia
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=13&t=5474" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jussi Verholta tai tarraliikkeestä.kari t kirjoitti:http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=13&t=5474
jusape kirjoitti:Tarroja kysäisin, sellanen 150eskoo, ei laiteta sitten niitä....
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En tilannut, sen 245sen ketjussa taisi mainintaa olla, Verholta silloin kyselin, ja Englannista olisi saanut tilaamalla,Nuhvikalle kirjoitti:Mistähän saisi nuo konepellin uudet tarrat.Nuhvikalle kirjoitti:Laitoin peltinpalasia automaalifirmaan ja siellä tekivät seuraavat sävyt:
Vammas keltainen: 0-1-0118-1
Leyland keltainen: 0-1-00980.500
Yritin katsella tuolta foorumin sivuilta, mutta en löytänyt etsi komennollankaan.
Muistaakseni joskus "Jusape" tilasi Enklannista, mutta en löytänyt ko. topicia
mutta n.150€ oli hiukkan paljon tarroista, niin koneen omistajan päätös oli, että vanhoilla tarroilla sitten mennään....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
150 € , Taitaa sittenkin olla nuo vanhat hyvässä kunnossajusape kirjoitti:En tilannut, sen 245sen ketjussa taisi mainintaa olla, Verholta silloin kyselin, ja Englannista olisi saanut tilaamalla,Nuhvikalle kirjoitti:Mistähän saisi nuo konepellin uudet tarrat.Nuhvikalle kirjoitti:Laitoin peltinpalasia automaalifirmaan ja siellä tekivät seuraavat sävyt:
Vammas keltainen: 0-1-0118-1
Leyland keltainen: 0-1-00980.500
Yritin katsella tuolta foorumin sivuilta, mutta en löytänyt etsi komennollankaan.
Muistaakseni joskus "Jusape" tilasi Enklannista, mutta en löytänyt ko. topicia
mutta n.150€ oli hiukkan paljon tarroista, niin koneen omistajan päätös oli, että vanhoilla tarroilla sitten mennään....
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu, ne näyttää hitosti parempikuntoisilta nyt.....
Sen leukun pellin silloin kun hiekkapuhalsin, laitoin tarran päälle ensin maalarinteippiä, senpäälle sellaista kumiteippiä, joka on tarkoitettu juurikin suojaamaan hiekkapuhalluksessa suojattavia kohtia , kestää hyvin se millinpaksuinen kummiteippi, vaikka pidempäänkin hiekkasuihkua teippiin sohotti suoraan....
Sen leukun pellin silloin kun hiekkapuhalsin, laitoin tarran päälle ensin maalarinteippiä, senpäälle sellaista kumiteippiä, joka on tarkoitettu juurikin suojaamaan hiekkapuhalluksessa suojattavia kohtia , kestää hyvin se millinpaksuinen kummiteippi, vaikka pidempäänkin hiekkasuihkua teippiin sohotti suoraan....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Piraattitarrat ebaysta; http://www.ebay.co.uk/itm/Leyland-270-s ... 0938422341" onclick="window.open(this.href);return false;
Laadusta yms en tiedä sanoa..
Laadusta yms en tiedä sanoa..
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Pitäisi jatkaa hiljalleen tuota projektia
Puomisto on tullut purettua palasiksi ja pitäisi laittaa uudet puslat ja osa tapeistakin.
Miten saa vanhat puslat pois ja uudet tilalle
Jotain suunnitelmiakin on, mutta hyviä neuvoja otetaan mielellän vastaan
Puomisto on tullut purettua palasiksi ja pitäisi laittaa uudet puslat ja osa tapeistakin.
Miten saa vanhat puslat pois ja uudet tilalle
Jotain suunnitelmiakin on, mutta hyviä neuvoja otetaan mielellän vastaan
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....