Terävää kolinaa moottorista, Leyland 255
Valvoja: automies560
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Kävin tuossa aamulla vilkaisemassa kylällä yhtä leukkua jossa oli kone alkanut kolisemaan. Oli lingotessa päässyt käymään lämpimänä, jolloin traktori oli hyytynyt ja ääni ilmestynyt sen jälkeen. Nesteen seassa oli öljyä mutta ei päinpastoin. Nyt testatessa, kolina alkoi muutama minuutti käynnistyksen jälkeen kylmällä moottorilla, mutta startilla pyörittämällä kolahduksia ei kuitenkaan kuulunut.
Ilmeisesti siis leikannut kiinni, mutta olisko ajatuksia mitä sieltä on mahtanu mennä, ja minkälainen remontti luvassa? Kun alustavasti sovittiin että laitan koneen kuntoon. Kansipahvihan siitä on vähintään menny mutta tuohon kolinaan en keksinyt syytä, mäntä/putkivialta se vaikuttaa.
Ilmeisesti siis leikannut kiinni, mutta olisko ajatuksia mitä sieltä on mahtanu mennä, ja minkälainen remontti luvassa? Kun alustavasti sovittiin että laitan koneen kuntoon. Kansipahvihan siitä on vähintään menny mutta tuohon kolinaan en keksinyt syytä, mäntä/putkivialta se vaikuttaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ettei olis alakerta..... veikkaan....öljyt kuuminut kans ja voitelu pettänyt sitten....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Voihan se sekin olla. Öljynpainemittari ei toiminut, tai sitten ö-paineita ei vain ole
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Se on kyllä niin hakuammuntaa tuollaisen arvuuttelu kun ei kuule livenä
Kuulostaa kyllä siltä, että euroja menee nippu ennenkuin ääni loppuu.
Kuulostaa kyllä siltä, että euroja menee nippu ennenkuin ääni loppuu.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Niin minä asiakkaalle sanoinkin että enempi tiedetään kun kansi on auki ja öljypohja mahdollisesti pois. Leukun öljypohja taisi sopia lähtemään ihan ettei siinä mikään oo edessä? Kuulosti se siltä ettei käy enää oikein kuin kolmella.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 112
- Liittynyt: 26 Helmi 2012, 22:09
- Konekalustoani: 255 Kartano,TS100A.,472 synchro
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Renkaat kääntää muistaakseni vasemmalle linkkuun; niin mahtuu öljypohja tulemaan alas. Pienellä muljuttelulla ainakin meidän 255 missä oli viime kesänä öljypohja irti.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Hetken jo näytti, ettei ole resursseja ottaa asiakastyötä, mutta nyt on ko. Leylandin kone avattu ylhäältä päin.
Mitään selkeää syytä kolinalle ei vielä tullut vastaan. 1. sylinterin mäntä oli paksussa karstassa. Kakkoseen oli mennyt vettä pakoputkesta kun on kevään seisonut pihalla ilman hattua pakoputkessa. 3. ja 4. pytyt näyttivät siltä että kone on niillä käynytkin.
Öljyjä kun rupesin laskemaan niin hämmästys oli suuri kun ei meinannut mitään ruveta tulemaan, magneetissa oli paksu mälli ja öljy tuli tosi hitaasti pois verrattuna siihen mitä oon tottunut, siis tosi paskaset öljyt koneessa. Veikkaan että voiteluhäiriö tapahtunut kun kolealla kelillä oli tullut tuo vika, huomenna purkaminen jatkuu, öljypohja pois ja katotaan mitä sieltä tulee vastaan.
Mitään selkeää syytä kolinalle ei vielä tullut vastaan. 1. sylinterin mäntä oli paksussa karstassa. Kakkoseen oli mennyt vettä pakoputkesta kun on kevään seisonut pihalla ilman hattua pakoputkessa. 3. ja 4. pytyt näyttivät siltä että kone on niillä käynytkin.
Öljyjä kun rupesin laskemaan niin hämmästys oli suuri kun ei meinannut mitään ruveta tulemaan, magneetissa oli paksu mälli ja öljy tuli tosi hitaasti pois verrattuna siihen mitä oon tottunut, siis tosi paskaset öljyt koneessa. Veikkaan että voiteluhäiriö tapahtunut kun kolealla kelillä oli tullut tuo vika, huomenna purkaminen jatkuu, öljypohja pois ja katotaan mitä sieltä tulee vastaan.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Laakerivika mitä surullillisimmin odotettavissa.....ja todennäköisimmin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Sen laakerivian tuntee yläkauttakin
Pyöritä moottoria siten että mäntä lähtee yläkuolokohdasta alaspäin muutaman millin, sitten napakka painallus männänpäästä...
Pyöritä moottoria siten että mäntä lähtee yläkuolokohdasta alaspäin muutaman millin, sitten napakka painallus männänpäästä...
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
tuttu tilanne alapiä vika
aja millä ajat mutta majorilla loput
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei mielestäni ihan niin pahannäköinen, kuin sen 245sen akseli, siitä selvis 020 alikoolla.....
Ei meinaan sinistymää ole näkyvis kuten mun tekemäs rempas....
Ei meinaan sinistymää ole näkyvis kuten mun tekemäs rempas....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Kyllä tuossa pahimmassa oli sinistymää nähtävillä, lisäksi kun tuon yhen runkopukin irrotin, niin paitsi että siinäkin oli jo viiruja, näytti siltä että kampiakseli oli jyrsinyt uraa pukin kylkeen, liekköhän päittäisliuskoista tietoakaan?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Njormal Katastrof,sanos ryssä ku tuon näkis
Kampura koneistamolle mitattavaksi vaan,toivottavasti riittää varat...
Kampura koneistamolle mitattavaksi vaan,toivottavasti riittää varat...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.