"Nettikoneen halvin"

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

British Steel
Kylmäkoskelainen
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
Konekalustoani: 272

24 Tammi 2013, 14:49

Polttelisiko ostaa Nettikoneen halvin 272?

-pimeässä kone on lähes siisti, perärepun kansi hitsaamaton. Hydrauliohjaus tuntuu juhlavalta. Kuskillasi on kiire kotiin: teet kaupat 2800,-

-aamulla huomaat: reppu on hitsattu, alla eriparirenkaat, osa illalla toimineista sähkölaitteista ovat kuolleet ja muuta.

-ajattelet tehdä pienen yleishuollon: kaikki öljyt ja suodattimet vaihtoon 300eur.

-saat hyvän vihjeen kurkata tasauspyörästöön -> purkaamolta perään rattaat+akseli+uudet holkit pikkurattaisiin 370eur

-saat lisää hyviä vihjeitä: kurkkaat vaihdelaatikkoon... ...keskilaakeri kunnossa, uskomatonta!

-etuakselissa väljää, laitat raidetangonpäät uudet alkuperäismalliset 70eur

-laitat sekoilevaan nostolaitteeseen vähän osia, tiivisteitä ym. 50eur

-laitat uuden takalasin ja tiivisteet ja pumput 150eur

Nyt voit huristella pihaa ympäri 3750eur maksaneella laitteella, jossa ulosoton kytkin ei toimi, sähköt puuttuvat lähes kokonaan ja moottorin kunto on arvoitus. Vielä ehkä n. 1500eur lisää remonttiin ja kone alkaisi olla oikeasti iskussa.

Johtopäätös: Nettikoneen halvimmat pitäisi jättää nykyisillä hinnoilla ostamatta. Hinta/kunnostuskustannukset eivät yleensä ole linjassa parempiin yksilöihin verrattuna. Olisi hyvä jos nämä raadot siirtyisivät varaosamarkkinoille/pussihousuille halvemalla ja näin käytettyjen varaosien hinta laskisi (ehkä).

AAMEN ja mukavaa päivänjatkoa!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Tammi 2013, 15:24

Tätä olen koettanut täällä varoittaa, ja neuvoa hieman etukäteen koneita katselevia (mm. nettikoneesta bongattua topic) mutta aikamoista vastustusta ja vittuilua olen vastaan saanut. Ei kuulema saisi hinnoitella julkisesti merkkipalstalla toisten myynnissä olevia koneita. Voi voi kun etelän ihmiset tietäisi ja kun saisi kertoa mihin hintaan maakunnasta on Leylandit vaihtaneet (tosi namuyksilötkin) omistajaa 8) Omakin sekurakoppinen nelikko likemmä sinun koneesi hintoja. Eikä tasan ollut netissä myytävänä 8)

Tosiaan minusta ei nettikoneen halvimmat ole traktoreiden kokonaismarkkinoista kuin se yläpään alku. Kaikki edulliset koneet on muualla. Nytkin eilissä iltana katsoin nettikoneen leukkuja, niin kaikki ovat aika rohjoja ja romuja yhtä lukuunottamatta. Jostain syystä aina löytyy ostaja pitkäänkin kaupatulle rotiskolle, ja kaupat tehdessään usein hymyilee myyjä sekä uudelle tielle lähtenyt ostaja, mutta myöhemmin vain myyjä. Moni ei tule julkisesti esiin kuten yllä kirjoittava, mutta olen saanut kuulla vastaavia tarinoita liiankin usein.

Ja rahaa palaa tulevaisuudessakin, jarrut kaipaa ajaessa lähestulkoon vuotisen huollon, tiivisteet ja sylinterit kuluvat, ja voiteluhuolto on tehtävä osaan kohteista vuosittain, ja peräänkin muutaman vuoden välein vaikkei ajaisi. Tuppaa kondensio tuomaan vettä kolmeen talveen jo liiaksi. Traktorin hankinta ja ylläpitäminen ei ole koskaan halpaa, ostipa halvan tai kalliin.

Kaikenlisäksi jos myydä aikoo, voi olla turha haaveilla edes saavan samaa €uromäärää, minkä itse maksoi, vaikka on rempannut tuhansilla. Joskus tämä kupla puhkeaa, sanokaa minun sanoneen...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Spoileri
Kylmäkoskelainen
Viestit: 98
Liittynyt: 02 Marras 2011, 20:47
Konekalustoani: Leyland 344 -71 + Vilske 1000, Nissan 20 trukki, Volvoa, Mersua, BSA A65T OIF, Triumph Spitfire 1500
Paikkakunta: Lemi

24 Tammi 2013, 18:12

Nuffieldmaster kirjoitti:Tätä olen koettanut täällä varoittaa, ja neuvoa hieman etukäteen koneita katselevia (mm. nettikoneesta bongattua topic) mutta aikamoista vastustusta ja vittuilua olen vastaan saanut. Ei kuulema saisi hinnoitella julkisesti merkkipalstalla toisten myynnissä olevia koneita. Voi voi kun etelän ihmiset tietäisi ja kun saisi kertoa mihin hintaan maakunnasta on Leylandit vaihtaneet (tosi namuyksilötkin) omistajaa 8) Omakin sekurakoppinen nelikko likemmä sinun koneesi hintoja. Eikä tasan ollut netissä myytävänä 8)

Tosiaan minusta ei nettikoneen halvimmat ole traktoreiden kokonaismarkkinoista kuin se yläpään alku. Kaikki edulliset koneet on muualla. Nytkin eilissä iltana katsoin nettikoneen leukkuja, niin kaikki ovat aika rohjoja ja romuja yhtä lukuunottamatta. Jostain syystä aina löytyy ostaja pitkäänkin kaupatulle rotiskolle, ja kaupat tehdessään usein hymyilee myyjä sekä uudelle tielle lähtenyt ostaja, mutta myöhemmin vain myyjä. Moni ei tule julkisesti esiin kuten yllä kirjoittava, mutta olen saanut kuulla vastaavia tarinoita liiankin usein.

Ja rahaa palaa tulevaisuudessakin, jarrut kaipaa ajaessa lähestulkoon vuotisen huollon, tiivisteet ja sylinterit kuluvat, ja voiteluhuolto on tehtävä osaan kohteista vuosittain, ja peräänkin muutaman vuoden välein vaikkei ajaisi. Tuppaa kondensio tuomaan vettä kolmeen talveen jo liiaksi. Traktorin hankinta ja ylläpitäminen ei ole koskaan halpaa, ostipa halvan tai kalliin.

Kaikenlisäksi jos myydä aikoo, voi olla turha haaveilla edes saavan samaa €uromäärää, minkä itse maksoi, vaikka on rempannut tuhansilla. Joskus tämä kupla puhkeaa, sanokaa minun sanoneen...
Näin kai se on, mutta mistäpä sen tämmönen tavallinen ihminen tietää, mikä se on noitten koneitten todellinen arvo, kun ei niitä hyviä ja halpoja ole missään julkisessa myynnissä, vaan menevät sisäpiirikaupoilla. Olettaisin.

http://www.nettikone.com/case/685-4x4/1142597" onclick="window.open(this.href);return false; Esimerkiks tämä tuntuu vuosimallin ja ALV:n huomioonottaen epäilyttävän halvalta, mutta onko se sitten vain järjellinen hinta, vaiko edelleen ylihinnoiteltu? :?
Ketjut päällä kesät talvet...
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Tammi 2013, 18:18

Empä ole sisäpiiristä kuullut koneita saatavan edullisesti, aika vähän niitä liikkuu harrastajilta toisille. Omasta aktiivisuudesta se on kiinni ja kauppamiehen taidoista. Netti on vihonviimeinen paikka itsellä ostaa koneita.

Kuvan natikasta itse maksaisin jos olisi tarvetta ehkä max. 8000 t€. Tuolla hintaa löytyy kuitenkin euroopasta jo Mezzo sarjan valmeteja. Kuitenkin traktori on kohta 25 vuotta vanha :!: Euroopassa pyynnit näyttää olevan siellä 5000-10 000 € luokassa riippuen hirveästi kunnosta. 10 000 yli menevät koneet kuin pakasta vedettyjä! :shock:

En tiedä miten konemyyjät hintoja oikein nostaa, kun minunkin 20 v vanhasta tuhti M60:stä vaihdossa telikärriin olisi hyvitetty enemmän mitä uusi maksaa, ja tämä vaihtohinta olisi kattanut n. 75% kaupan kokonaissummasta... :shock: Samanlaista suuntaa on moni muukin sanonut, mutta suoralla kaupalla tuntuu, ettei hinnoissa hirveästi tinkivaraa olisikaan. Agronetin puolellakin tuumailtiin, että aina kannattaa joku ruoppo olla vaihdokkina, saa siitä liian hyvän hinnan vaihdossa...

Ei tämä oikein mene oikein...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jetze
Proto suunnittelija
Viestit: 112
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 22:09
Konekalustoani: 255 Kartano,TS100A.,472 synchro
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

24 Tammi 2013, 18:39

Meillä oli hakusessa mettäkoneeksi nelikkokone, ja mielellään leiskua kateltiin. Nettikoneesta moinen löytyikin, ja sitä sitten 4 tunnin ajomatkan päähän katselemaan.

Kone näytti suht helmeltä kuvissa, vaikka sitä joiltain osin ei ollutkaan. Tämä tosin oli jo itsellä oletusarvona, että remppaa joutuu tekemään.

472:seen on nyt rempattu jarrut, kopin takana olevat alakiinniikkeet (murtuneita molemmin puolin aika vahvasti), sähköjä vähän tehty, ohjaus-sylinterin letkuja kiinnitelty paremmin paikallaan olleeseen pohjapanssariin. Etuakseli oli puslitettu uusiksi edellisen omistajan toimesta. ja jotain muutakin remppaa tehty. Myös hydrauliikka toimii loistavasti.

Vielä olisi "paljon" sähkötöitä, molemmat stefat taka-akselin päistä, nostolaitteessa jokin häikkä (nostaa nopeasti ja voimalla, mutta alas menee hitaammin kuin mummo etenee umpihangessa,saattaa johtua hitsatusta perärepusta), kiekkamittarin vaijerin vaihto, takalasin pumppujen vaihto,yms pientä.

Koneella on ajettu reilusti, edellisen omistajan arvio 12 000h, mutta silti lähtee kuin palmun alta -15 asteen pakkasessa pelkällä pakkosyötöllä. Mutta silti pidän konetta siitä maksetun reippaan 5000e hintasena. Mukana tuli myös vähän lisähydrauliikka osaa (venttiilipöytää yms), ja etufillareihin hyväkuntoiset kettingit.

Ja uutta ei lähdetty edes ostamaan, sillä mentaliteetilla pärjää ;) Ja tämä oli nettikoneen löytö.


Tuosta natikasta: 10 000 olis oma yläraja.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Tammi 2013, 18:48

Vaihdappa painesuodatin välittömästi ja tarkasta sen yhteydessä oleva muovinen takaiskuventtiili. Se auttaa tuohon hitaaseen alaslaskuun, kokemuksesta (ja BL:n huoltokouluttaja John Patterssonin neuvolla tein itsekkin tämän).

5000 € on minusta kohtuuhinta nelivedosta tuolta ajalta, mutta miettikääpä mitä nyt koetetaan pyytää jo: 10 000-16000 €.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jetze
Proto suunnittelija
Viestit: 112
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 22:09
Konekalustoani: 255 Kartano,TS100A.,472 synchro
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

24 Tammi 2013, 19:23

OT:ia pukkaa! :D

Mitä siitä muovisesta käikäleestä pitää tarkistaa? Jos hajalla, niin mistä uusi? ainakaan marjakankaalta en äkkiseltää löytäny ku sen suodattimen vain.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Tammi 2013, 19:25

Ei mahda olla hajalla aivan pillunpäreinä, mutta voi vaatia hienoisen hionnan ja ylipäätään tarkastuksen, että asettuu pesäänsä vasten hyvin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Tammi 2013, 19:36

Takaisin aiheeseen:

Esim. tällä rötisköllä kera hemmetin kalliin pyynnin: http://www.nettikone.com/leyland/384b/1145089" onclick="window.open(this.href);return false; ei ole mitään jakoja tälle viimesen suomikoppimallin 262:lle, joka aika kopsakassa kunnossa: http://www.nettikone.com/leyland/262/1145211" onclick="window.open(this.href);return false;

Hinnanero vain 400 pyynneillä. Tuon ekan pyynti pitäisi olla luokkaa 1.5 t€ että ollaan suhteessa samassa lähtöpuissa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jetze
Proto suunnittelija
Viestit: 112
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 22:09
Konekalustoani: 255 Kartano,TS100A.,472 synchro
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

24 Tammi 2013, 19:42

eikös tuo 384 ole junkkarin kopilla? ainakin mielestäni mein 255 kopin lätkässä lukee "Leyland 344 Junkkari" O.o

Just aiemmin tänään vilkasin, että komeessa maalissa oli, mutta tuo nostolaitevika varmasti karkottaa ostajat. Vaikuttaa kyllä kovin vain myyntimaalatulta, sivuritiläkin maalattu paikallaan, näkee tuosta syylärin kyljessä olevista raidoista. :D
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

24 Tammi 2013, 19:50

Joo 384 on vanhemman mallin Junkkarilla.
Ei kyllä tämäkään paljon enemmän innosta, 50-luvun nuhvin reppu leukussa, ois edes 4/60:stä: http://www.nettikone.com/1143580" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

24 Tammi 2013, 19:53

Kyllähän se on totta että kolmella tonnilla ei saa kuin kolomosnuffin.. http://www.tori.fi/pohjois-savo/Traktor ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

ja sitten kun lyöt pöytään neljä tonnia niin pihaan tupsahtaa nelosnuhvi... http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/Nuff ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

huomioikaa myös että tuohon nelosen tarjoukseen ei tule muuta kuin traktori...!

Vitosella voi sit saada neliveto turboleukun... :?:
One thistle, maybe two among the roses.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

24 Tammi 2013, 20:27

jetze kirjoitti:Meillä oli hakusessa mettäkoneeksi nelikkokone, ja mielellään leiskua kateltiin. Nettikoneesta moinen löytyikin, ja sitä sitten 4 tunnin ajomatkan päähän katselemaan.

Kone näytti suht helmeltä kuvissa, vaikka sitä joiltain osin ei ollutkaan. Tämä tosin oli jo itsellä oletusarvona, että remppaa joutuu tekemään.

472:seen on nyt rempattu jarrut, kopin takana olevat alakiinniikkeet (murtuneita molemmin puolin aika vahvasti), sähköjä vähän tehty, ohjaus-sylinterin letkuja kiinnitelty paremmin paikallaan olleeseen pohjapanssariin. Etuakseli oli puslitettu uusiksi edellisen omistajan toimesta. ja jotain muutakin remppaa tehty. Myös hydrauliikka toimii loistavasti.

Vielä olisi "paljon" sähkötöitä, molemmat stefat taka-akselin päistä, nostolaitteessa jokin häikkä (nostaa nopeasti ja voimalla, mutta alas menee hitaammin kuin mummo etenee umpihangessa,saattaa johtua hitsatusta perärepusta), kiekkamittarin vaijerin vaihto, takalasin pumppujen vaihto,yms pientä.

Koneella on ajettu reilusti, edellisen omistajan arvio 12 000h, mutta silti lähtee kuin palmun alta -15 asteen pakkasessa pelkällä pakkosyötöllä. Mutta silti pidän konetta siitä maksetun reippaan 5000e hintasena. Mukana tuli myös vähän lisähydrauliikka osaa (venttiilipöytää yms), ja etufillareihin hyväkuntoiset kettingit.

Ja uutta ei lähdetty edes ostamaan, sillä mentaliteetilla pärjää ;) Ja tämä oli nettikoneen löytö.


Tuosta natikasta: 10 000 olis oma yläraja.
Juu, saman hintaluokan, tosin yli puolet vähemmän ajetun, tietoisesti "pientä laittoa" :wink: vaativan 472:senkin uskalsi kyllä viallisenakin ostaa kun tietää kuinka hyvin näihin saa varaosia. Agronetissähän muuten juuri keskustellaan vanhan 05-sarjalaisen valmetin hankinnasta. Siellä joku toi jälleen kerran esille sen niihin liittyvän tosiasian jotenkin tyyliin "varaosapuoli niihin on huolestuttava. Osien hinnalla ei ole juuri merkitystä sen rinnalla, että osaa ei yksinkertaisesti enää saa"

Natikalla kova pyynti vielä minustakin joo.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Avatar
Spoileri
Kylmäkoskelainen
Viestit: 98
Liittynyt: 02 Marras 2011, 20:47
Konekalustoani: Leyland 344 -71 + Vilske 1000, Nissan 20 trukki, Volvoa, Mersua, BSA A65T OIF, Triumph Spitfire 1500
Paikkakunta: Lemi

24 Tammi 2013, 20:52

Nuffieldmaster kirjoitti:Empä ole sisäpiiristä kuullut koneita saatavan edullisesti, aika vähän niitä liikkuu harrastajilta toisille. Omasta aktiivisuudesta se on kiinni ja kauppamiehen taidoista. Netti on vihonviimeinen paikka itsellä ostaa koneita.

Kuvan natikasta itse maksaisin jos olisi tarvetta ehkä max. 8000 t€. Tuolla hintaa löytyy kuitenkin euroopasta jo Mezzo sarjan valmeteja. Kuitenkin traktori on kohta 25 vuotta vanha :!: Euroopassa pyynnit näyttää olevan siellä 5000-10 000 € luokassa riippuen hirveästi kunnosta. 10 000 yli menevät koneet kuin pakasta vedettyjä! :shock:
No mistähän pirusta niitä koneita oikein sitten ostellaan, jos ei niistä missään ilmotella, eikä myyjä ole jollain lailla tuttu? Ei kyllä oikein ulkomailta kehtaa edes ajatella uittavansa konetta yksityiskäyttöön, tuntuu kohtalaisen riskialttiilta. Mezzot sun muut rupee kai oleen jo senverran monimutkasia koneita, ettei tarvi harrastekäyttöön harkitakaan.

Meinasit ilmeisesti tuosta Natikasta, että kaheksan tonnia verottomana? Ne kun on nuo verottomat hinnat niin yhdentekeviä yksityiskäyttäjälle, kun eihän niitä mihinkään vähennyksiin saa. Mitähän sanois myyjä, kun tuosta http://www.nettikone.com/fiat/90-90-dt/1145111" onclick="window.open(this.href);return false; tarjoais kympin...
Ketjut päällä kesät talvet...
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

24 Tammi 2013, 20:56

nuffiko kirjoitti:Kyllähän se on totta että kolmella tonnilla ei saa kuin kolomosnuffin.. Vitosella voi sit saada neliveto turboleukun... :?:
No joo, jos jostain sattuu löytään moisen viidellä donalla, niin voi samalla varautua muutaman tonnin varaosalaskuun tulevaisuudessa, tätähän nuffiko ei varmaan tiedäkään joo :wink: Mutta rahalla saa ja leukulla pääsee vai mitenkä se meni 8)
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Vastaa Viestiin