VOA ei pyöri,eikä hydrauliikka nosta.

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

06 Tammi 2013, 15:26

Joo eri akseli on näköjään en oo nähny tuota kuvaa,siinähän se sinun kuvaama katkennut akseli onkin.
Mutta mutta niinkö sanoit siellä perällä näkyy laakeri ja siitä pistävä pooriakseli silmäreikineen on se akseli mihin minä en saanut ikh- hyslää mahtumaan, mutta se siitä erilaisia täytyy siis olla,pääasia että saahaan kuntoon :P
Paappa
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Helmi 2009, 11:40
Paikkakunta: Leppävirta

06 Tammi 2013, 18:47

Kyllä eroja akseleissa näyttää olevan. Tuo sinun akseli- ja spooriholkkikuva kertoo, että ei ole samanlainen akseli paksuudeltaan. Minun VO-akseli on tasapaksu spooritukselta takaosan laakeroinnille asti. Putkiakselin rattaan helan kohdalta alkaa sitten paksumpi osa. Sinulla näyttää paksunevan heti spooriholkin jälkeen.
Miun Leukku alkaa olla kasassa. Koko voimansiirtolinja oli auki kytkimestä reppuun. Eilen viimeksi reppu paikoilleen ja kaikki tuntuu toimivan. Yksi 13 mm kiintolenkki on kateissa, toivottavasti ei ole jäänyt kytkinkotelon- tai vaihteiston pohjalle. :?: En kuitenkaan usko niin käyneen. Huomenna pitäisi aloittaa kopin "sisustaminen", piti nimittäin purkaa ohjaus-, lämmitys, ja koko kojelauta pois. Sittenhän sitä pääseekin jo koeajolle. :lol:
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

06 Tammi 2013, 19:28

Toivottavasti 13mm lenkki lötyy vaikka lumihangesta kunhan ei askin sisältä...
Toivon myös lumitöiden taas sujuvan!!
Pienenä vinkkinä noihin lumitöihin,ite oon aina ekat lumet ottanu lanalla,saa kivet pois tulevalta linkousalueelta paremmin.
Tokihan sitten talvella tulee ahaa-elämys että otanpa tuostakin vielä ja PAM!!! :twisted: :twisted:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

06 Tammi 2013, 21:48

Niin tai sitten avain löytyy juurikin sieltä hangesta ja linko viskaisee sen lähimmän auton ikkunasta sisään :? :x
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

06 Tammi 2013, 22:49

Pitääjän siellä sisälläkin jotain uutta syötävää olla....... :?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Paappa
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Helmi 2009, 11:40
Paikkakunta: Leppävirta

09 Tammi 2013, 14:06

Eilen sain Leukun kasaan ja koeajettua. Tänään sitten linko perään ja uutta luntakin oli tullut senverran, että pääsi linkousta kokeilemaan. Pari tuntia lunta linkosin ja kaikki tuntui toimivan niinkuin silloin ennen, eli täysin moitteettomasti. "Todisteeksi" pistän mukaan kuvan tältä keskiviikkoaamulta.
Mielessä on käynyt, että vaihtaisiko lingon murtopultin 8 mm:seen. Nyt on ollut 10 mm pultti. Vaikka minäkin ajan syksyllä ensilumia pois lanalla, että kivet siirtyisivät sivuun,löytyy niitä aina kuitenkin linkoonkin. Täällä Savossa kun niitä uusia kiviä kasvaa koko ajan, talvellakin.
Kesähän tuo taitaa tulla. Eikös se ole sanonta: "puoli kuuta peipposesta". Lintulaudalla on nimittäin urpiaisparven seassa yksi urospeippo auringonkukan siemeniä syömässä.
Paapan remontit on taas tälläkertaa saatu onnelliseen päätökseen. Rohkaisen kaikkia vain ennakkoluulottomasti käymään ongelmien kimppuun. Ei tämä "Leukkuremontti" mitään tähtitiedettä ole.
Työ tekijäänsä neuvoo, ja kaverit auttelee näillä palstoilla. KIITOS.
Liitteet
IMG_1222.JPG
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

09 Tammi 2013, 15:42

Sillälailla ne ongelmat taas selvisi ja lumi lentää :D :D :D :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

09 Tammi 2013, 15:49

Tuossa pohdiskelin yksi ilta, en sitä tänne laittanut.. Mutta eikös periaatteessa ole kokonaisia leukkuja laitettu jo sen verta purkuun perärepun murtumisen vuoksi, siis aikas vähän ajettuja koneitakin että niitä voan osia luulisi olevan markkinoilla jonkinverran. Tuntuisi että purkaamolta voisi saada edukkaasti koko perärepun jossa murtuma, varaosiksi siis jos nuo akselit ovat noin perhanan kalliita uutena.

Hyvä jotta paapan leuku on kunnossa, komiaa katseltavaa noin alkuperäinen ja varsinkin "ylioppilas". Jos leuku taloon tulee, niin en muita huolis kuin tuota uudemmalla junkkarilla olevaa :mrgreen:
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

09 Tammi 2013, 20:19

Ohi taas aiheesta, mutta tulispa hieno talvinen postikortti tuosta kuvasta :wink: 8)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

09 Tammi 2013, 20:25

Paappa kirjoitti:Eilen sain Leukun kasaan ja koeajettua. Paapan remontit on taas tälläkertaa saatu onnelliseen päätökseen. Rohkaisen kaikkia vain ennakkoluulottomasti käymään ongelmien kimppuun. Ei tämä "Leukkuremontti" mitään tähtitiedettä ole.
Työ tekijäänsä neuvoo, ja kaverit auttelee näillä palstoilla. KIITOS.
Ja eihän se remppa kestänyt kuin alun toista vuotta!!! :) :)
One thistle, maybe two among the roses.
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

11 Tammi 2013, 16:43

Tais selvitä syy miksei minulla se ikh-hylsy sillon sopinut sinne leukun"mahassa" olevaan poorin uriin ,tuossa "paapan"kuvassa hylsy on aivan erinäkönen kun minun ikh:lta ostamani (2kpl) niissä oli sellainen keltapassivoitu pinta ja tuossa kuvassa ei ole samannäkönen osa. Niitä on varmaan erilaisia siellä myynnissä, en huomannut mainita mihin se tulee. :shock:
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

12 Tammi 2013, 10:49

Minä laitoin samanlaisen keltapassivoidun hylsyn joku vuosi sitten pikkunuhvin putkiakseliin
Aika tahmea
sekin oli mutta meni just, olihan piru hitsata ja joutu usean kerran kuumilla korjaamaan että jäi liukuvaksi
Mukana kuin peräpukama!
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

12 Tammi 2013, 15:04

Niinpä, minäkin jo hitssasinn valmiiksi osan ja innolla paikalleen laittamaan ,no eimennyt alkuunkaan ja kopasin vasaralla kokeeksi että pakkohan sen ,kävi vain niin ettei takaisin veto ollutkaan enään helppo homma.Jätin homman suosiolla kun oli stanssaantunut urien pohjiin aikamoiset ahistus jäljet.
Sepä oliskin ollut varmaan keino laajentaa sitä kuumentaa punaseks ja vasaroida jonkun pooriakselin päällä siten se olis laanennu, mutta empä hoksinu, oliskohan nimimerkki "paappa" tehny näin en tiedä ei ainakaan maininnut sillon.
Ei muutenkaan tullu mieleen tehä sille senkummempaa kun oli kolme asiantuntija jotka sanoi ettei sovi ollenkaan ikh-hylsyt. Loppu hyvin kaikki hyvin.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

12 Tammi 2013, 15:20

rees kirjoitti:Sepä oliskin ollut varmaan keino laajentaa sitä kuumentaa punaseks ja vasaroida jonkun pooriakselin päällä siten se olis laanennu, mutta empä hoksinu, oliskohan nimimerkki "paappa" tehny näin en tiedä ei ainakaan maininnut sillon.
Minusta ainakin tuntuu että olisi Paappa kyllä kertonut jos näin olisi pitänyt tehdä.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Paappa
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Helmi 2009, 11:40
Paikkakunta: Leppävirta

16 Tammi 2013, 23:10

Joensuun Tramakolta sen spoorihylsyn silloin ostin. Siellä oli silloin niitä kahdenlaisia. Toiset olivat niitä keltapassivoituja ja se minkä ostin oli ihan kirkas ja tosi kovaa tavaraa. Pituutta muistaakseni 95 mm Tuossa Tramakon laskussa se on: V359 HD Spooriholkki HD 1 3/8 ja hinta 30€. Ei se kovin "löysä" ollut, mutta kuitenkin siirtyi vivusta molempiin suuntiin ilman suurempaa voimankäyttöä. Muutaman viikon käytön jälkeen herkistyi ihan normaaliksi. Kovaa se oli, sillä ihan iso ammattilaissorvi oli tiukoilla kun holkin sisältä spooritusta keskipaikkeilta sorvattiin pois. Laitoin sen silloin tuon nyt katkenneen akselin spooriin, mutta ihan yhtä hyvin se sopi nyt tuohon Järviseudun Traktorilta tulleeseen "uuteen" purkuakseliinkin.
Eihän miulla ole koskaan ollut tarkoitus ketään johtaa harhaan, mutta kun se minulla onnistui niin hyvin, niin arvalin, että kerron siitä, kun se tuli noin tehtynä vielä tosi halavaksi.
Aina näköjään täytyy varautua siihen, että kone voi yllättää.
Nyt remontin yhteydessä en ruvennut etupäähän meneviä johtoja purkamaan pois, vaan pistin kylmän viileesti ohjaussimpukan edestä sivuleikkurilla poikki. Liitin ne Motonetin sulakerasialla, sellaisella, johon johdot kiinnitetään ruuveilla, niinkuin sokeripalassakin. Saipahan Leukku 36-v synttärilahjakseen ensimmäiset sulakkeensa. Mitähän vielä keksisi? :lol: Hyviä remonttihetkiä toivottelee Paappa.
Vastaa Viestiin