Jos se kovaa tavaraa on ollut, lienee MOC410 materiaalia, ehkä jopa MOC500, normi tumppiakselit, hitsattavat, on yleensä MOC210 tai MOC270 kamaa....
Niin, ja kaiki pinoite tekee siittä vielä ahtaamman, samalla koneistus mitallahan ne periaatteessa tehdään, mutta esim keltapassivointi syö väljyydestä hiukan, siis materiaalia lisääntyy koneistettuun pintaan....
VOA ei pyöri,eikä hydrauliikka nosta.
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Tuosta akseliremontista kulunut jo pian 8 vuotta. Akselin sain aikoinani Järviseudun purkaamosta.
Purkajille toivomus, että ei niitä akseleita irrotettaisi ihan päähän moskalla lyömällä. Näin oli tehty ja kierre oli tietenkin levinnyt ja mutterin sokan reikä painunut lähes umpeen. Hiomalla alkupään kierrettä pois ja poraamalla reikä auki, homma onnistui. Leukku pelaa edelleen hyvin ja käyttö on etupaäässä lumien linkousta ja tien lanausta, sekä klapikoneen pyöritystä. Tunteja vuodessa tulee jotain 70 kpl. Nyt oli akku uusilla. Entinen Bosch palveli moitteetta 13 vuotta. Vieläköhän nykyakuilla päästään samoihin lukemiin?
Purkajille toivomus, että ei niitä akseleita irrotettaisi ihan päähän moskalla lyömällä. Näin oli tehty ja kierre oli tietenkin levinnyt ja mutterin sokan reikä painunut lähes umpeen. Hiomalla alkupään kierrettä pois ja poraamalla reikä auki, homma onnistui. Leukku pelaa edelleen hyvin ja käyttö on etupaäässä lumien linkousta ja tien lanausta, sekä klapikoneen pyöritystä. Tunteja vuodessa tulee jotain 70 kpl. Nyt oli akku uusilla. Entinen Bosch palveli moitteetta 13 vuotta. Vieläköhän nykyakuilla päästään samoihin lukemiin?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tervehdys.
Leukku on ilmeisesti palvellut moitteitta tuon kahdeksan vuotta
Miulla on Nuhvissa myös toistakymmentä vuotta vanha Varta, ja Leukussa Varta täyttää kymmen kesällä.
Boschin akut on myös Vartan tekemiä, vahvoja pattereita ovat.
Leukku on ilmeisesti palvellut moitteitta tuon kahdeksan vuotta
Miulla on Nuhvissa myös toistakymmentä vuotta vanha Varta, ja Leukussa Varta täyttää kymmen kesällä.
Boschin akut on myös Vartan tekemiä, vahvoja pattereita ovat.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.