leyland 270 kunnostus

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

06 Elo 2012, 18:55

Katoin niitä jarruja, kun ottaa pois sen lukon mikä lukitsee molemmat jarrupolkimet yhteen niin vasen jarru palauttaa itestään, mutta oikea poljin ei. Aloin tutkia missä voisi olla vika niin huomasin että jarru akselin toisessa päässä ei ole puslaa ja se ei oikein toimi ilman puslaa. Mistä sais uuden puslan vai onko halvempi teettää.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Elo 2012, 19:19

Yritin Marjakankaan kautta saada noita puslia, mutta eivät saaneet hommattua, joten teetätin jarru / kytkin polkimiin kaikki uudet puslat, akseli täytehitsattiin ja sorvattiin mittoihin, lisäksi teetätin neljä kappaletta vetoakselin stefaholkkia, maksoi 150 €.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

06 Elo 2012, 19:27

Kiitti pitää teettää jossain. Kun kattoo noita marjakankaan sivuja niin sieltä ei löydy 270 mallia käykö muun mallin osat leukkuun. laitoin kari t yv
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Elo 2012, 09:00

http://www.konedata.net/Traktorit/Leyland255.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole tullut yv:t tänne asti :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

07 Elo 2012, 10:10

Käykö esim 384 leukun osat 270 leukkuun. marjakankaalta ei löydy 270 mallia.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Elo 2012, 10:33

leluland kirjoitti:Käykö esim 384 leukun osat 270 leukkuun. marjakankaalta ei löydy 270 mallia.
Kyllä käy, kuten konedatassa kerrotaan:Vuoden 1972 lopussa uusittiin Leylandien tyyppimerkinnät: 253:sta tuli 245, 344:stä 255 ja 384:sta tuli 270:nen. Elikkä sama traktori, noita venttilejä ja sylinteriputkia lukuunottamatta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

07 Elo 2012, 10:37

hyvä tietää niin voi sieltä tilata varaosia. Minkä kokoisia ne jarruakselin puslat on niin voisi käydä sorvuuttamassa ne.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Elo 2012, 11:29

Jarrupolkimien puslien sisämitta 28,5 mm, ulkomitta 35 mm, puslien pituus 19 mm, neljäkappalettahan noita sitten menee kun uusitaan kaikki.
Kytkinpolkimen mitat muuten samat, mutta puslan pituus 40 mm.
Tuon ulomitan suhteen kannattaa ensin varmistaa että reiät on varmasti pyöreät.
Sinunkin tapauksessa, kun tuo tukipalkin pusla on tippunut, niin oletettavasti joudut tettämään ulkomitaltaan paksummat puslat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

07 Elo 2012, 12:13

Kiitti mitoista pitää käydä teettämässä tänään tai tällä viikolla ne puslat. Olisko kallis remontti jos laittas jarrupinnat ja vetoakselin stefat uudet.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

07 Elo 2012, 12:38

kari t kirjoitti:Jarrupolkimien puslien sisämitta 28,5 mm, ulkomitta 35 mm, puslien pituus 19 mm, neljäkappalettahan noita sitten menee kun uusitaan kaikki.
Kytkinpolkimen mitat muuten samat, mutta puslan pituus 40 mm.
Tuon ulomitan suhteen kannattaa ensin varmistaa että reiät on varmasti pyöreät.
Sinunkin tapauksessa, kun tuo tukipalkin pusla on tippunut, niin oletettavasti joudut tettämään ulkomitaltaan paksummat puslat.
Onko nuo mitat varmasti prikulleen oikein? Kun en usko millään, että tuumamittaisesti rakennetussa vehkeessä olisi tasamilleinä jarruakselin puslat :shock: :?:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Elo 2012, 13:50

Nuffieldmaster kirjoitti:
kari t kirjoitti:Jarrupolkimien puslien sisämitta 28,5 mm, ulkomitta 35 mm, puslien pituus 19 mm, neljäkappalettahan noita sitten menee kun uusitaan kaikki.
Kytkinpolkimen mitat muuten samat, mutta puslan pituus 40 mm.
Tuon ulomitan suhteen kannattaa ensin varmistaa että reiät on varmasti pyöreät.
Sinunkin tapauksessa, kun tuo tukipalkin pusla on tippunut, niin oletettavasti joudut tettämään ulkomitaltaan paksummat puslat.
Onko nuo mitat varmasti prikulleen oikein? Kun en usko millään, että tuumamittaisesti rakennetussa vehkeessä olisi tasamilleinä jarruakselin puslat :shock: :?:
28,5 mm tavallisella tönärillä mitattuna 1" 2/16", tikitaalisella muunettuna 1,122 ".
35 mm tavallisella tönärillä mitattuna 1" 6/16" tikitaalisella muunettuna 1,378".
Kyllä nuo minun silmillä katsottuna täsmää, mutta tarkasta jos et usko :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

07 Elo 2012, 13:55

Onko uusi tuntimittarinvaijeri hankala laittaa, kun siinä ei ole sitä vaijeria. pitää mittaila noita puslia ja sorvuuttaa.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

08 Elo 2012, 08:45

leluland kirjoitti:Kiitti mitoista pitää käydä teettämässä tänään tai tällä viikolla ne puslat. Olisko kallis remontti jos laittas jarrupinnat ja vetoakselin stefat uudet.
Tuossa noita Marjakankaan hintoja.

http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 7&cPath=47" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 7&cPath=47" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 7&cPath=45" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 26&cPath=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

22 Joulu 2012, 16:46

Mikä laturi olis hyvä leukkuun, kun ei lataa .Ja meinaan laittaa lisävaloja eteen ja taakse. Kannattaako laittaa tarvike h4 vai omat ajovalot marjakankaalta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

22 Joulu 2012, 18:58

Laita joku 70a,ei lopu sitten virta kesken :D

Tarvike Hneloset käy ihan hyvin,Biltema myy sitä Classic-mallia,kirkas lasi ja kolmisakarainen koriste sisällä,räleen näköset ja valaisee hyvin,laitoin Voortiin viime kesänä :mrgreen: :mrgreen:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin