leyland 270 kunnostus
Valvoja: automies560
Niinpä juuri. Valmetin hihnavälitys on alkujaan mitoitettu 11a laturille ja sittemmin 22a laturille. Kun sitten vaihtovirtalaturi tuli, varmistettiin pyöriminen isolla siivalla joka tosin alensi sen tehoa paljon. Sama homma on monessa muussakin tasavirtakauden koneessa, joten hihna ei saa olla tiukemmalla kuin ohjeessa sanotaan.
Juuri noiden syiden takia annoin 45a laturin jatkaa hommiaan ja lisäsin tehoa toisella laturilla, joka saa voimansa suoraan kampiakselilta. Se välitys pyörittäisi kyllä isonkin laturin, mutta tarvetta ei ole.
Juuri noiden syiden takia annoin 45a laturin jatkaa hommiaan ja lisäsin tehoa toisella laturilla, joka saa voimansa suoraan kampiakselilta. Se välitys pyörittäisi kyllä isonkin laturin, mutta tarvetta ei ole.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
pystyisiköhän leylanttiin tekemään hihnapyörästä lisäpyörän jolla saisi laturiin sitä hihnan pinta alaa.ei tarviis joka kuukausi käydä hihna kaupoilla
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mikäpä estää laittamasta
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos jotain h-a:n jakopään remppoja tehnyt, niin onko jäänyt ohjainrullaa, niin sellaisesta, tai muuta vastaavaa .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Rivikoneisen cdi-mersun laturin hihnan tukirulla on uutena 9, 90e.kiinnitys yhdellä m8-pultilla. Hihnahan pitää sitten olla sellainen, että kestää selkäpuolelta painattaa. Taitaa löytyä vain teollisuushihnan mitoissa, joten on 0, 5mm leveämpi kuin autohihna ja tuplahintaminen.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
taas noista mittareista,kun on 3w ja 5w polttimoita niin onko tuo 5w liian kirkas,onko kukaan noita laitellut anteeksi tyhmä kysymys
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
3wattisia oon ite laitellu mittaritauluihin,myös Leukuun,on aika sopiva.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Leyland Light blue (vaalean sininen) CC94
Leyland dark blue (tumman sininen) CC93
Vannehopea: Silver Mist (löytyy mm. mersun värikartasta, 100% varmuutta onko juuri oikea silver mist niin ei ole).
Leyland dark blue (tumman sininen) CC93
Vannehopea: Silver Mist (löytyy mm. mersun värikartasta, 100% varmuutta onko juuri oikea silver mist niin ei ole).
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
kiitos Nuffieldmaster sävyistä jos tänä keväänä pääsisi maalaamaan ja laittamaan muutenkin hyvään kuntoon niin ilkiis ajella kylillä
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Asenne on oikea kun hommaa kunnon maalit. Nuo 1-k alkydit ei pysy edes viittä vuotta nättinä, siis nämä ikh/yms "merkkikohtaiset maalit" Muutenkin leukun ulkonäölle tekee paljon että on maalattu "oikein", rumia nuo peltisinisellä kauttaaltaan maalaillut
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
meinasin hioa ruosteet pois ja niile kohdille epoksi pohjamaalia.ja pinta maaliksi temadur 90 niin kuin täällä suositeltiin. asiasta kolmanteen mitenkä saa irrotettua leylantista sen tehostajan ja ja sen alta sen välys paikan
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tosi paljon on väärinmaalattuja leylandeja liikenteessä
Esim. nuista esitteistä pääsee jyvälle miten mikäkin tulee maalata: http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... land-262-2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ne OIKEAT tarrat on sitten myös se piste iin päälle. Jos on esimerkiksi nähnyt vaivaa maalata koneen, niin 50-150 € hinnanero ei mutta näkyvä ero tarroissa on merkittävä.
Esim. nuista esitteistä pääsee jyvälle miten mikäkin tulee maalata: http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... land-262-2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ne OIKEAT tarrat on sitten myös se piste iin päälle. Jos on esimerkiksi nähnyt vaivaa maalata koneen, niin 50-150 € hinnanero ei mutta näkyvä ero tarroissa on merkittävä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.