kampiakseli
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Juu, noista mun jutuista ei aina kannata niin vakavasti välittää, kunhan pitelen pientä jutustelua yllä
Mukana kuin peräpukama!
Ei tarvitse irroittaa sitä koteloa missä tiiviste on, riittää jos ottaa 2 kpl pultteja 5/16 kokosia pois tiivisteen edestä nii tulee ulos. tietty uuden tiivisteen tulisi asentaa suoraan (erikoistyökalu)
Kontio kirjoitti:Mites sitten sen vaihdon kanssa. Saako vaihdettua pelkästään kytkin/vauhtipyöräpaketin pois-oton jälkeen, eli ei tarvitse kampiakseliin/öljypohjaan sen kummemmin kajota?
Olisi nyt ns. nätti vaihtaa tuo tiiviste tuohon kaivurileukkuun, kun nyt on ohjausvaihde pois edestä, ja muutenkin on traktori pukkien päällä.
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
-Deutz DX80 vm-83
Tuli vaihdettua uusi tiiviste. Ruuvasi irti sen kotelon, mikä on stefan ympärillä. Helpotti paljon vanhan tiivisteen irroitusta, ja vastaavasti uuden asennusta.
Sieltä mahan alta irroittaessani niitä kahta ruuvia, jotka pitää öljypohjan takapäätä kiinni, ja samalla lukitsee sen stefakotelon alapään, niin havaitsin, että kaikki öljypohjan ruuvit sai irti käsin jatkovarrella varustetun hylsyn avulla , ei tarvinnut ollenkaan räikkää käyttää.
Mikähän lienee syy, miksi kaikki ruuvit olivat löysällä? , no nyt on kaikki kireällä.
Koska kuvat on kivoja, niin laitan muutaman kuvan tuon taka stefan irroituksesta.
Mittaritaulun poistin jo aikaisemmin pois edestä, joten tästä lähdettiin.
Kytkinholkki oli tuon näköinen. Onneksi on toinen parempi kuntoinen varastossa.
Uutta ja vanhaa tiivistettä.
Uusi tiiviste pesässä.
Sieltä mahan alta irroittaessani niitä kahta ruuvia, jotka pitää öljypohjan takapäätä kiinni, ja samalla lukitsee sen stefakotelon alapään, niin havaitsin, että kaikki öljypohjan ruuvit sai irti käsin jatkovarrella varustetun hylsyn avulla , ei tarvinnut ollenkaan räikkää käyttää.
Mikähän lienee syy, miksi kaikki ruuvit olivat löysällä? , no nyt on kaikki kireällä.
Koska kuvat on kivoja, niin laitan muutaman kuvan tuon taka stefan irroituksesta.
Mittaritaulun poistin jo aikaisemmin pois edestä, joten tästä lähdettiin.
Kytkinholkki oli tuon näköinen. Onneksi on toinen parempi kuntoinen varastossa.
Uutta ja vanhaa tiivistettä.
Uusi tiiviste pesässä.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei tarvitse katkaista, eikä ole luukkua kopissa. Tuossa pitkän kaavan mukaan kytkinkopan irroitus.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... roitus.PDF
Sitten kytkin, vauhtipyörä pois, pääset stefan vaihtoon.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !