kampiakseli

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

21 Helmi 2011, 21:14

Juu, noista mun jutuista ei aina kannata niin vakavasti välittää, kunhan pitelen pientä jutustelua yllä :?
Mukana kuin peräpukama!
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

21 Helmi 2011, 22:02

Ei tarvitse irroittaa sitä koteloa missä tiiviste on, riittää jos ottaa 2 kpl pultteja 5/16 kokosia pois tiivisteen edestä nii tulee ulos. tietty uuden tiivisteen tulisi asentaa suoraan (erikoistyökalu)
Kontio kirjoitti:Mites sitten sen vaihdon kanssa. Saako vaihdettua pelkästään kytkin/vauhtipyöräpaketin pois-oton jälkeen, eli ei tarvitse kampiakseliin/öljypohjaan sen kummemmin kajota?

Olisi nyt ns. nätti vaihtaa tuo tiiviste tuohon kaivurileukkuun, kun nyt on ohjausvaihde pois edestä, ja muutenkin on traktori pukkien päällä.
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

24 Helmi 2011, 20:51

Tuli vaihdettua uusi tiiviste. Ruuvasi irti sen kotelon, mikä on stefan ympärillä. Helpotti paljon vanhan tiivisteen irroitusta, ja vastaavasti uuden asennusta.
Sieltä mahan alta irroittaessani niitä kahta ruuvia, jotka pitää öljypohjan takapäätä kiinni, ja samalla lukitsee sen stefakotelon alapään, niin havaitsin, että kaikki öljypohjan ruuvit sai irti käsin jatkovarrella varustetun hylsyn avulla :shock: , ei tarvinnut ollenkaan räikkää käyttää.
Mikähän lienee syy, miksi kaikki ruuvit olivat löysällä? , no nyt on kaikki kireällä.


Koska kuvat on kivoja, niin laitan muutaman kuvan tuon taka stefan irroituksesta.

Mittaritaulun poistin jo aikaisemmin pois edestä, joten tästä lähdettiin.

Kuva
Kuva
Kuva

Kytkinholkki oli tuon näköinen. Onneksi on toinen parempi kuntoinen varastossa.

Kuva

Kuva
Kuva

Uutta ja vanhaa tiivistettä.

Kuva

Uusi tiiviste pesässä.

Kuva
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
juhulius
Mini -nuhvisti
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Maalis 2020, 17:46
Konekalustoani: Leyland 272 synchro

15 Maalis 2020, 21:01

Tere. Tähän vanhaan ketjuun jatkoa, eli tarttis 272 leukuun vaihtaa kans takastefa. Joutuuko katkaisemaan traktorin, vai onkos siinäkin luukku kopissa mistä saa vaihdettuu?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

17 Maalis 2020, 10:45

juhulius kirjoitti:
15 Maalis 2020, 21:01
Tere. Tähän vanhaan ketjuun jatkoa, eli tarttis 272 leukuun vaihtaa kans takastefa. Joutuuko katkaisemaan traktorin, vai onkos siinäkin luukku kopissa mistä saa vaihdettuu?
Ei tarvitse katkaista, eikä ole luukkua kopissa. Tuossa pitkän kaavan mukaan kytkinkopan irroitus.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... roitus.PDF
Sitten kytkin, vauhtipyörä pois, pääset stefan vaihtoon.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin