Sekura -koppisten leylandin omistajat!

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

pmh
Vitos -nuffisti
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Joulu 2007, 10:16
Konekalustoani: Leyland 702synchro vm81+3kpl autoja+ym. roinaa

27 Joulu 2009, 13:20

En tiedä onko tässä sylinterissä ollut koskaan takaiskuventtiiliä, nyt ei ainakaan ole. Hydrauli letkut menevät suoraan rinnakkain varren traktorin puoleiseen päähän ja vastakkaisella puolen niitä menee paksu letku molenpiin päihin. Olen juu kokkeillu vaikka miten vensklata mut ei vaan liiku, kohta varmaan täytyy käydä naapurin jontikassa kokeilemassa.. Selvästi varren letkuista näkee että öljyä yrittää puskea.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

27 Joulu 2009, 15:58

tuskin se vika siinä työntövarressa on on se sen verran yksinkertanen kapistus ellei oo mäntä piässy irti
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

27 Joulu 2009, 21:05

pmh kirjoitti:En tiedä onko tässä sylinterissä ollut koskaan takaiskuventtiiliä, nyt ei ainakaan ole. Hydrauli letkut menevät suoraan rinnakkain varren traktorin puoleiseen päähän ja vastakkaisella puolen niitä menee paksu letku molenpiin päihin. Olen juu kokkeillu vaikka miten vensklata mut ei vaan liiku, kohta varmaan täytyy käydä naapurin jontikassa kokeilemassa.. Selvästi varren letkuista näkee että öljyä yrittää puskea.
Mihin asentoon se jäi? Onko jommassa kummassa ääriasennossa?
pmh
Vitos -nuffisti
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Joulu 2007, 10:16
Konekalustoani: Leyland 702synchro vm81+3kpl autoja+ym. roinaa

28 Joulu 2009, 14:17

Noin puoleen väliin jumahti. Pitäs melekeen ottaa ja purkaa se niin pääsee tutustumaan mitä se sisällään pitää. Anteeksi pyyntöni masterille ku eihän tää liity aiheeseen oikein mitenkää.
pmh
Vitos -nuffisti
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Joulu 2007, 10:16
Konekalustoani: Leyland 702synchro vm81+3kpl autoja+ym. roinaa

29 Joulu 2009, 19:26

No ny pelaa leukussa jälleen valot ja työntövarsikin :D . Valokatkaisijaan meneviltä kolmelta johdolta oli yhdestä liitin hapettunut ja sulattanu pätkän matkaa eristettä. Työntövarsi on sinällään vieläki mysteeri et miten alko yhtäkkiä pelaamaan vähäisen ajon jälkeen. Takalasi vielä uupuu mut täytynee kattella sitä ens vuojen puolella, mikäli jos on silmät ja sormet vielä tallella :lol: .
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

31 Joulu 2009, 19:10

Ootko pmh joutunut korjaamaan keulapumpun kytkentälaipan ,siis sitä
kumijutun sisällä olevaa poorijuttua ,josta pumppu kytkeytyy kampi-
akselille, tuli vaan mieleen jos pumppu enään pyörikkään aina ja siittä
johtus ongelmat hytraulipiirissä :oops:
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

31 Joulu 2009, 20:02

nisu kirjoitti:Ootko pmh joutunut korjaamaan keulapumpun kytkentälaipan ,siis sitä
kumijutun sisällä olevaa poorijuttua ,josta pumppu kytkeytyy kampi-
akselille, tuli vaan mieleen jos pumppu enään pyörikkään aina ja siittä
johtus ongelmat hytraulipiirissä :oops:
Eikös pmh aiemmin todennut, että painetta on mutta työntövarsi jumitti...
pmh
Vitos -nuffisti
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Joulu 2007, 10:16
Konekalustoani: Leyland 702synchro vm81+3kpl autoja+ym. roinaa

01 Tammi 2010, 14:03

Olen juu joutunu kerran senkin korjaamaan, nostolaite ja muuten kaikki pelas ihan normaalisti. Ei tuo pumppu ny enää taida uuden timmi olla mut mun vähille ajoille kelpaa aivan hyvin. Melko roisin oloinen tuossa nostolaitteen nostotarkkuus ku vipua liikuttamalla nyppäsee melkein kymmenen senttiä perälevyä kerralla vaikka kuin tarkasti yrittäs nostaa, muuten ei juuri pilki.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

23 Maalis 2010, 20:21

Minulla ohjaamon malli Sekura S80, tyyppi SEK 226 ja sarjanumero 225193.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Maalis 2010, 21:09

Kerkänmatti kirjoitti:Minulla ohjaamon malli Sekura S80, tyyppi SEK 226 ja sarjanumero 225193.
Joo tarkistin asian, eli Sekura S80, Tyyppi SEK 226 ja sarjanumero 225074
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

08 Huhti 2010, 21:03

Kuinka harvinainen tällainen 902 http://www.donedeal.ie/for-sale/tractors/1246321 mahtaa olla? Itse en ole ennen kuullut ko.mallista. Siitä ei myöskään löydy mielestäni mainintaa englannin kerhon sivuilta, eikä konedatasta. Itse henkilökohtaisesti kyseisen mallin ulkonäkö miellyttää, koska minusta Suomessa olevat Secura hytilliset näyttävät hirmu lyhyt "nenäisiltä", vai olenko vaan tottunut 2100:n nokkaan...
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

08 Huhti 2010, 21:16

Empäs heti huomannutkaan, olihan siinä tekstissä mainittu, että vain yksi tehty :oops: Ilmankos vaikutti kiinnostavalta :lol:
artox
Mini -nuhvisti
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Loka 2011, 20:36

20 Touko 2012, 09:00

ostin eilee 262 syncro leukun vm 81 ja sekura kopilla
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

20 Touko 2012, 15:29

Meidän 1981 702 SQMS S80 Tyyppi Sek 226 ja sarjanumero on 236141
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Saukki78
Mini -nuhvisti
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Maalis 2016, 20:23
Konekalustoani: Leyland 472
Paikkakunta: Hakokylä/Tyrnävä

03 Huhti 2016, 09:20

Tällainen kotiutui viime viikolla pihaan.

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin