Sekura -koppisten leylandin omistajat!

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Joulu 2009, 19:53

Katsokaapa seuraavan kerran koppienne sarjanumero, taitaa alkaa jotain 225XXX tms.

Jos oikein muistan niin omassa oli alku 225 ja loppuosa 074 eli mahdollisesti 74 sekuraohjaamo leylandissa. Paljonhan näitä ei ole tehty, varsinkaan sinisinä.

Jos luet foorumia, muttet kirjoita ja sinulla on tuollainen sekura ohjaamollinen leylandi, ota yhteyttä: nuhvi@nuhvi.net
Viimeksi muokannut Joonas Potkonen, 23 Maalis 2010, 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

15 Joulu 2009, 11:00

Mahtoikohan se olla siten, että sinisiä Secura kopilla ei viety juurikaan muualle kuin Suomeen? Ilmeisesti ovat kaikki vuodelta 1980. Täälläpäin liikkuu satunnaisesti yksi tuollainen neliveto, on mennyt pari kertaa kärryt perässä torpan ohi.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Joulu 2009, 11:36

Juu näin on asiat melko pitkälle.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

16 Joulu 2009, 07:45

Ja minullahan on sininen sekuralla, tosin vm. -81. :wink: Järviseudun traktorissa on kaksi sinistä sekurakopillista, 272 ja 472, niitä viimeksi käydessä ihailin. 482 taitaa olla kaikki sekuralla varustettuja?
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

16 Joulu 2009, 10:49

Ei ole, esimerkiksi tässä on 482 perinteisellä kabiinilla http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... =WDVW&rd=1

Ja käsittääkseni oli mahdollista ostaa keltainenkin Leyland perinteisellä englantilaisella ohjaamolla http://www.thenuffieldandleylandtractor ... t%2018.jpg
Örfliitti
Nuhvitietäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 08:58

22 Joulu 2009, 13:26

Sekuran konttori ja sininen Leukku.

Kuva
pmh
Vitos -nuffisti
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Joulu 2007, 10:16
Konekalustoani: Leyland 702synchro vm81+3kpl autoja+ym. roinaa

22 Joulu 2009, 14:02

Käväsin huvikseen kattoo omasta 702:sta kopin sarjanumeron niin olipa hiukka pompsahtanu ku näytti 235943 ja vuosimalli traktorilla 81.
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

22 Joulu 2009, 22:01

Mulla näky 702 olevan 236177 kone rekisteröity tammikuussa -82 ,mikä
mahtaa olla nimimerkki; pmh. runkonumero traktorin ,kun näky tuolta
konerekisteristä uupuvan, omassa on 251307 8)
pmh
Vitos -nuffisti
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Joulu 2007, 10:16
Konekalustoani: Leyland 702synchro vm81+3kpl autoja+ym. roinaa

23 Joulu 2009, 11:55

Vilkasin runkonumeron 251575, ellen väärin muista niin tuo mun ois rekisteröity lokakuussa 81.
pmh
Vitos -nuffisti
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Joulu 2007, 10:16
Konekalustoani: Leyland 702synchro vm81+3kpl autoja+ym. roinaa

23 Joulu 2009, 16:29

Kyl välillä pitäs kuunnella isäntää ku sanoo et kaks maailman turhinta hommaa on lumen luonti ja juopon talutus, lumi sulaa keväällä ja juoppo selviää aikanaan :) .. Tänään tunnin verran tein lumitöitä leukulla nii eka katos ajovalot ja parkit totaalisesti, kaikki muut vilkut ym. pelaa, no eipä mittää sitten meni hydraulinen työntövarsi totaalisen jumiin ei liiku mihinkään ahistaa vaan ku koittaa liikuttaa ja kuin kruunuksi päivälle takalasia laittaessani kiinni paukahti täysin palasiksi. Todennäköisesti toisessa kaasusylinterissä tais olla enempi puhtia et ois väännättäny lasia mut ihmeen helpolla hajos :shock: . Missähän hinta luokissa noi securan takalasit mahtaa pyöriä? Pitäs vissii laittaa joulupukille pikapostia että tois huomenna uuven takalasin ja leukkuun valot takasi :)
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

23 Joulu 2009, 18:00

pmh kirjoitti:Kyl välillä pitäs kuunnella isäntää ku sanoo et kaks maailman turhinta hommaa on lumen luonti ja juopon talutus, lumi sulaa keväällä ja juoppo selviää aikanaan :) .. Tänään tunnin verran tein lumitöitä leukulla nii eka katos ajovalot ja parkit totaalisesti, kaikki muut vilkut ym. pelaa, no eipä mittää sitten meni hydraulinen työntövarsi totaalisen jumiin ei liiku mihinkään ahistaa vaan ku koittaa liikuttaa ja kuin kruunuksi päivälle takalasia laittaessani kiinni paukahti täysin palasiksi. Todennäköisesti toisessa kaasusylinterissä tais olla enempi puhtia et ois väännättäny lasia mut ihmeen helpolla hajos :shock: . Missähän hinta luokissa noi securan takalasit mahtaa pyöriä? Pitäs vissii laittaa joulupukille pikapostia että tois huomenna uuven takalasin ja leukkuun valot takasi :)
Valot löytynee...Olisiko katkaisija mennyt rikki? Taisi tuossa Sekura hytillisessä jotain sulakkeitakin olla, jotka kannattaa tarkistaa. Takalasi IKH-kaupassa n.85 euroa. Minä olen ja huomannut, että aamun ensimmäinen puolituntinen antaa osviittaa loppupäivään useasti. Jos mikään ei suju, niin lisävahinkojen välttämiseksi kannattaa lopettaa alkuunsa kaikki hommat ja koettaa seuraavana päivänä uudestaan :wink: Olisiko työntövarressa pikaliitin irronnut? Joskus ihmettelin, kun tukkikoura ei mene kiinni, niin oli joku oksa osunut liittimeen ja liitin auennut, oli pää reiässään, mutta tullut sen verran ulospäin, että kuulaventtiili oli kiinni.
iippo
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

23 Joulu 2009, 18:38

Minä olen ja huomannut, että aamun ensimmäinen puolituntinen antaa osviittaa loppupäivään useasti. Jos mikään ei suju, niin lisävahinkojen välttämiseksi kannattaa lopettaa alkuunsa kaikki hommat ja koettaa seuraavana päivänä uudestaan

Jos sukka repiää jalkaan laittaessa mene takaisin sänkyyn.

Pitää mun kohdalla paikkansa!
pmh
Vitos -nuffisti
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Joulu 2007, 10:16
Konekalustoani: Leyland 702synchro vm81+3kpl autoja+ym. roinaa

24 Joulu 2009, 13:41

No eipä onneksi takalasi kauhean hinnan kiroissaan ole, pelkäsin et mentäis pitkästi toiselle sadalle. Tänään hiukka valoja koitin tutkia, katkaisijassa saattaa todellaki olla vikaa ku varovasti kääntää niin välillä vilahtaa ja yhdesti sain palamaan pysyvästi mut kun kokeilin työvaloja sammuivat samantien. Tuo työntövarsi on kyl täys arvoitus, kaikki on ihan miten pitää mut ei liiku. Hyvää joulua kaikille!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Joulu 2009, 13:46

Pura lukkoventtiili, voi olla jousi poikki, kuula jumiutunut pesäänsä tahi jotain... Voi se toki olla niissä pikaliittimissäkin se vika.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

26 Joulu 2009, 16:32

Ootko pmh koittanut laittaa molemmat pumput ulkopuoliselle ja sitten
koittanut liikuttaa työntövartta ? Jos sullakin on harva toinen pumppu ja
sen takia varsinki lämpimänä ei paine riitä aukaisemaan työntövarren
lukkoventtiiliä?
Tuon sekurakopin lokasuojan verhoilut tein omassani ,autoverhoilu-
liikeestä ostamalla tumman ruskealla verhoilumatolla. Oli helppo tehdä kun
vanhat sen verran kehillään ,että pysty mallina käyttämään ei tarvinnut
kuin yksi ommel kulmaan. :)
Vastaa Viestiin