Leylandin käyntiääni

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Vellu
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 15 Huhti 2007, 13:12
Konekalustoani: Leyland 270K -73, MF25 -63, Ferguson TED -53 ......
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

18 Kesä 2007, 13:23

Pienensin tossa joku päivä Leyland 270 tyhjäkäyntiä kun oli minusta turhan kovalla n.900-1000.
No sitten alkoikin pikkasen huolestuttaan kun käyntiääni onkin pienillä kierroksilla jotenkin rämisevämpi/kovempi. Kun nostaa kierroksia jonnekin 850 niin ääni selvästi "tasaantuu".
Elikkä onko syytä huoleen, onko jotain mahdollisesti pielessä vai liekö vain ominaisuus???
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

18 Kesä 2007, 21:27

Olisikohan niin, että hytti resonoi määrätyillä kierroksilla enenempi. Ei näissä hirveitä kierroksia tarvitse tyhjäkäynnillä olla. Leukun oman mittarin mukaan minun käy tyhjäkäynnillä n.450rpm ja Nuhvi muistaakseni samaa luokkaa.
Vellu
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 15 Huhti 2007, 13:12
Konekalustoani: Leyland 270K -73, MF25 -63, Ferguson TED -53 ......
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

18 Kesä 2007, 21:44

Hmm... nii kuinkahan se mittari pitää kutinsa :?: Tuntuis tuo sun 450 tosi pieneltä. Ohjekirjan mukaan pitäis olla joku 750 muistaakseni (muistini on hyvä mutta niin lyhyt), pitää tuo tarkistaa.
Ei se ääni kyl oikeen hytistä pelkästään tule kun kuuntelin sitä samalla kun säädin tyhjäkäyntiä, jotenkin sellainen rämisevä ääni, vähän tuli venttiilit yms. mieleen. Juttu jäi vaivaamaan mieltä senverran että pitää koittaa lisää ruuvata alaspäin kieroksia ja kuulla mitä sanoo.
Onko tossa jotain tasapainoakseleita konees, joku kun sellaistakin varoitteli? Niin juu vuosmalli on-73 kartano
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

19 Kesä 2007, 15:43

Onkos noissa minkälainen syöttöpumpun kytkin
Nuhvissa pitää pirunmoista helinää
Mukana kuin peräpukama!
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

19 Kesä 2007, 17:03

jamppi kirjoitti:Onkos noissa minkälainen syöttöpumpun kytkin
Nuhvissa pitää pirunmoista helinää
Leukussa ei ole avokytkintä.Tasapainokoneiston vikatapauksissa pitäisi tärinää tuntua kierroslukujen 1200-1600 välissä.Tarkasta venttiilivälys,ja onko konepellit varmasti kunnolla kiinni ettei niiden resonanssi kilistä.
3DL -60,4DM-61
Nuffimies
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 21:42

19 Kesä 2007, 23:07

jamppi kirjoitti:Onkos noissa minkälainen syöttöpumpun kytkin
Nuhvissa pitää pirunmoista helinää

Ai sekös se antaa Nuhvin koneelle sen ominaisen kralinan :wink:
Vellu
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 15 Huhti 2007, 13:12
Konekalustoani: Leyland 270K -73, MF25 -63, Ferguson TED -53 ......
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

20 Kesä 2007, 12:15

Kyllä konepelli kiinni on. Pitäis nuo venttilivälykset varmaan katsoa, muistatko ulkoa arvot? Kiitos tiedoista :D
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

20 Kesä 2007, 15:48

Vellu kirjoitti:Kyllä konepelli kiinni on. Pitäis nuo venttilivälykset varmaan katsoa, muistatko ulkoa arvot? Kiitos tiedoista :D
Laita 0,35mm kaikkiin. Helpoin säätää, kun vähennät luvusta 9 sen, mikä on täysin auki (keinuvipu alas painuneena), ja säädät vähennyslaskun tuloksen mukaisen venttiilin. Eli jos venttiilin numero 8 on täysin auki, niin säädät venttiilin numero 1 (9-8=1).
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

20 Kesä 2007, 16:41

UniversalDM4 kirjoitti:
Laita 0,35mm kaikkiin. Helpoin säätää, kun vähennät luvusta 9 sen, mikä on täysin auki (keinuvipu alas painuneena), ja säädät vähennyslaskun tuloksen mukaisen venttiilin. Eli jos venttiilin numero 8 on täysin auki, niin säädät venttiilin numero 1 (9-8=1).

Ompas erikoinen tapa katsoa säädettävä venttiili, ei ole moista ennen tullut vastaan
Missä on tuo tapa opetettu
Mukana kuin peräpukama!
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

20 Kesä 2007, 18:45

En ole minäkään tuollaista laskutapaa kuullut.Itse säädän vaihtokohdan mukaan,tosin Nuffin ja Leukun ohjeissa on säätöohjeet yksi kerrallaan.
3DL -60,4DM-61
Örfliitti
Nuhvitietäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 08:58

20 Kesä 2007, 20:21

jamppi kirjoitti:
UniversalDM4 kirjoitti:
Laita 0,35mm kaikkiin. Helpoin säätää, kun vähennät luvusta 9 sen, mikä on täysin auki (keinuvipu alas painuneena), ja säädät vähennyslaskun tuloksen mukaisen venttiilin. Eli jos venttiilin numero 8 on täysin auki, niin säädät venttiilin numero 1 (9-8=1).

Ompas erikoinen tapa katsoa säädettävä venttiili, ei ole moista ennen tullut vastaan
Missä on tuo tapa opetettu
Mikäs tuon venttiilien säädön tolla tavalla nyt niin erikoiseksi tekee?
Kutosleukun ohjekirjassakin on vähennyslasku: 13 miinus täysin auki oleva venttiili on säädettävä venttiili ja turha moottorin pyörittäminen jää tolla tavalla pois. Vanhoissa autokirjoissakin on jo tuo vähennyslaskusysteemi.
Vellu
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 15 Huhti 2007, 13:12
Konekalustoani: Leyland 270K -73, MF25 -63, Ferguson TED -53 ......
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

21 Kesä 2007, 12:02

En ole minäkään ennen tota kullut, mutta kun sitä mietin se tuntuukin tosi nerokkaalta :D
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

21 Kesä 2007, 16:51

Äskeisellä ohjeella säätö varmasti onnistuu ja menee oikein,mutta moottoria joutuu pyörittelemään jonkun verran.Joillain moottori valmistajilla(Deutz,Cummins yms.)on ohjeet kahden kohdan säätöön.
3DL -60,4DM-61
Vastaa Viestiin