Pienensin tossa joku päivä Leyland 270 tyhjäkäyntiä kun oli minusta turhan kovalla n.900-1000.
No sitten alkoikin pikkasen huolestuttaan kun käyntiääni onkin pienillä kierroksilla jotenkin rämisevämpi/kovempi. Kun nostaa kierroksia jonnekin 850 niin ääni selvästi "tasaantuu".
Elikkä onko syytä huoleen, onko jotain mahdollisesti pielessä vai liekö vain ominaisuus???
Leylandin käyntiääni
Valvoja: automies560
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Olisikohan niin, että hytti resonoi määrätyillä kierroksilla enenempi. Ei näissä hirveitä kierroksia tarvitse tyhjäkäynnillä olla. Leukun oman mittarin mukaan minun käy tyhjäkäynnillä n.450rpm ja Nuhvi muistaakseni samaa luokkaa.
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 15 Huhti 2007, 13:12
- Konekalustoani: Leyland 270K -73, MF25 -63, Ferguson TED -53 ......
- Paikkakunta: Pohjois-Satakunta
Hmm... nii kuinkahan se mittari pitää kutinsa Tuntuis tuo sun 450 tosi pieneltä. Ohjekirjan mukaan pitäis olla joku 750 muistaakseni (muistini on hyvä mutta niin lyhyt), pitää tuo tarkistaa.
Ei se ääni kyl oikeen hytistä pelkästään tule kun kuuntelin sitä samalla kun säädin tyhjäkäyntiä, jotenkin sellainen rämisevä ääni, vähän tuli venttiilit yms. mieleen. Juttu jäi vaivaamaan mieltä senverran että pitää koittaa lisää ruuvata alaspäin kieroksia ja kuulla mitä sanoo.
Onko tossa jotain tasapainoakseleita konees, joku kun sellaistakin varoitteli? Niin juu vuosmalli on-73 kartano
Ei se ääni kyl oikeen hytistä pelkästään tule kun kuuntelin sitä samalla kun säädin tyhjäkäyntiä, jotenkin sellainen rämisevä ääni, vähän tuli venttiilit yms. mieleen. Juttu jäi vaivaamaan mieltä senverran että pitää koittaa lisää ruuvata alaspäin kieroksia ja kuulla mitä sanoo.
Onko tossa jotain tasapainoakseleita konees, joku kun sellaistakin varoitteli? Niin juu vuosmalli on-73 kartano
Leukussa ei ole avokytkintä.Tasapainokoneiston vikatapauksissa pitäisi tärinää tuntua kierroslukujen 1200-1600 välissä.Tarkasta venttiilivälys,ja onko konepellit varmasti kunnolla kiinni ettei niiden resonanssi kilistä.jamppi kirjoitti:Onkos noissa minkälainen syöttöpumpun kytkin
Nuhvissa pitää pirunmoista helinää
3DL -60,4DM-61
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Laita 0,35mm kaikkiin. Helpoin säätää, kun vähennät luvusta 9 sen, mikä on täysin auki (keinuvipu alas painuneena), ja säädät vähennyslaskun tuloksen mukaisen venttiilin. Eli jos venttiilin numero 8 on täysin auki, niin säädät venttiilin numero 1 (9-8=1).Vellu kirjoitti:Kyllä konepelli kiinni on. Pitäis nuo venttilivälykset varmaan katsoa, muistatko ulkoa arvot? Kiitos tiedoista
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
UniversalDM4 kirjoitti:
Laita 0,35mm kaikkiin. Helpoin säätää, kun vähennät luvusta 9 sen, mikä on täysin auki (keinuvipu alas painuneena), ja säädät vähennyslaskun tuloksen mukaisen venttiilin. Eli jos venttiilin numero 8 on täysin auki, niin säädät venttiilin numero 1 (9-8=1).
Ompas erikoinen tapa katsoa säädettävä venttiili, ei ole moista ennen tullut vastaan
Missä on tuo tapa opetettu
Mukana kuin peräpukama!
Mikäs tuon venttiilien säädön tolla tavalla nyt niin erikoiseksi tekee?jamppi kirjoitti:UniversalDM4 kirjoitti:
Laita 0,35mm kaikkiin. Helpoin säätää, kun vähennät luvusta 9 sen, mikä on täysin auki (keinuvipu alas painuneena), ja säädät vähennyslaskun tuloksen mukaisen venttiilin. Eli jos venttiilin numero 8 on täysin auki, niin säädät venttiilin numero 1 (9-8=1).
Ompas erikoinen tapa katsoa säädettävä venttiili, ei ole moista ennen tullut vastaan
Missä on tuo tapa opetettu
Kutosleukun ohjekirjassakin on vähennyslasku: 13 miinus täysin auki oleva venttiili on säädettävä venttiili ja turha moottorin pyörittäminen jää tolla tavalla pois. Vanhoissa autokirjoissakin on jo tuo vähennyslaskusysteemi.