hehku kysymys??
Valvoja: automies560
Onko leukuissa tuo imusarjahehku?Kun itseä kiinnostasi laittaa omaan nuhviin tuo,niin tartteis vähän neuvoja.Eli tuleeko virta tulpalle suoraan virtalukolta vai tarviiko releen?,missä kohti on hehkutus-säiliö ja tuleeko löpö siihen suuttimien paluu puolelta vai suodattimelta? tässä muutamia kyssäreitä aluksi?
NUFFIELD 3/45
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Hehkun löpösäiliö on vähän ylempänä kuin hehku
Se täyttyy suuttimien paluulinjasta
Sähköstä en ole ihan varma mutta itse laittaisin releen väliin
Se täyttyy suuttimien paluulinjasta
Sähköstä en ole ihan varma mutta itse laittaisin releen väliin
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Muistaakseni hehkun säiliön pitää olla yli 10 cm korkeammalla kuin tulpan, että saadaan riittävä hydrostaattinen paine aikaiseksi. Muuten palaa hehkuvastus.
Avovehkeessä vaikeampi toteuttaa...
Suosittelisin itsekin relettä väliin, säästää virtalukkoa. Onhan virtalukossa hehkuasento, muuten se menee vaihtoon
Avovehkeessä vaikeampi toteuttaa...
Suosittelisin itsekin relettä väliin, säästää virtalukkoa. Onhan virtalukossa hehkuasento, muuten se menee vaihtoon
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Poikkeuksena kuutoskoneelliset, joissa ei moista vempelettä ole. Jakapumppu mielestäni pilaa hyvän moottorin ominaisuuksista ainakin kylmäkäynnistyvyyden. Kokeilin joskus OEF - moottorissa, eli 5,7-litraisessa BMC:ssä sekä rivi, että jakajapumppua. Jakajapumpulla en saanut lähtemään käyntiin, kuin noin -3-5 asteen pakkasessa ja silloinkin sai startilla auttaa kauan. Rivipumpulla lähti ainakin -15 vielä heti käyntiin. Kokeilin jakapumpussa myös säätää ruiskutushetkeä aikaisemmalle, mutta ei auttanut juurikaan.ESM kirjoitti:Nuffin ja Leukun virtalukoissa ei ole hehkuasentoa(mikäli alkuperäinen)Imusarjahehku oli jakajapumpullisissa Leukuissa ja sitä käytettiin erillisellä painonapilla.
virtalukko ei ole enää alkuperäinen ja siinä on hehkutus asento,aika paksuille johdoille on lähdöt siinä virtalukossa tälle hehkulle että ei ehkä välttämättä tarviis relettä.hehkutus säiliön meinasin laittaa pö.suoodattimien taakse tulee just se 10 cm:n korkeus ero,mutta ei kyllä yhtään enempää,tietysti riippuen säiliöstä.Ai niin tuo virtalukko on ns.yleismalli eli käy melko moneen koneeseen
NUFFIELD 3/45
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joo, johdoista ei varmaankaan virrankesto ole kiinni, mutta kun tuollaista paljon virtaavaa laitetta kytketään päälle, antaa virtalukon liuku(yhdistys)pinnat kipinän tms. Ja kuluu nopeammin. Kun laitat releen, saa virtalukko pitemmän eliniän
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 15 Huhti 2007, 13:12
- Konekalustoani: Leyland 270K -73, MF25 -63, Ferguson TED -53 ......
- Paikkakunta: Pohjois-Satakunta
Kyllä ne virtalukot on nimenomaan tehty kestämään hehkutuksen ottama virta. Relettä EI siis tarvita ( jos laittaa releen on se oltava riittävän iso, mikään yleismallin valorele ei riitä)
Josko koittais myöhäsemmälle niin vois olla apua!UniversalDM4 kirjoitti:Poikkeuksena kuutoskoneelliset, joissa ei moista vempelettä ole. Jakapumppu mielestäni pilaa hyvän moottorin ominaisuuksista ainakin kylmäkäynnistyvyyden. Kokeilin joskus OEF - moottorissa, eli 5,7-litraisessa BMC:ssä sekä rivi, että jakajapumppua. Jakajapumpulla en saanut lähtemään käyntiin, kuin noin -3-5 asteen pakkasessa ja silloinkin sai startilla auttaa kauan. Rivipumpulla lähti ainakin -15 vielä heti käyntiin. Kokeilin jakapumpussa myös säätää ruiskutushetkeä aikaisemmalle, mutta ei auttanut juurikaan.ESM kirjoitti:Nuffin ja Leukun virtalukoissa ei ole hehkuasentoa(mikäli alkuperäinen)Imusarjahehku oli jakajapumpullisissa Leukuissa ja sitä käytettiin erillisellä painonapilla.