Lelu 384 ja puristuspaineet karkaa

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Masak_60
Mini -nuhvisti
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Loka 2008, 18:27
Paikkakunta: Hauho

08 Loka 2008, 18:30

Siis jäähdyttimessä kuplii. Mistä haetaan seuraavaksi vikaa, kun putket on tarkistettu, tiiviste uusittu. Putket saattavat olla hivenen matalalla, mutta kun se tähänkin asti on pitänyt. Missä siis vuoto?
Muilla samoja ongelmia?


Masak
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

08 Loka 2008, 19:46

oisko kansi halaki eipä se paljo muualta voi valskata
aja millä ajat mutta majorilla loput
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Loka 2008, 19:56

Minä testasin kolmosnuhvin vuodot seuraavalla tavalla: Otin suuttimet irti ja pyöritin konetta niin, että aina testattavan pytyn venttiilit olivat kiinni. Paineilmaa 8 kg suuttimen reijästä ja näki vuosiko mikä tai mikään!

Etsin lopsuttavaa ääntä, ja syyksi paljastui ykköspytyn pakoventtiili joka vuosi.

Uskoisin, että näät tällätavoin ainakin mikä pytty vuotaa jos vika on putkessa tai kannentiivisteessä. Ne säröt voi olla todella hankala havaita vai onko putket uusittu?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

08 Loka 2008, 20:08

Tuossa tulee ongelmaksi että 8 baaria on kovin pieni paine tuon testaukseen
Ja myöskin lämpötila voi vaikuttaa halkeamien käyttäytymiseen
Mukana kuin peräpukama!
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

08 Loka 2008, 20:19

jos ei pahasti kupli niin kevväällä syyläriin pelekkä vesi ja sillon tällön käynnistelee niin syksýllä tuskin kuplii ruostuu muuten aika hyvin pienet huokoset en tiijä kyllä leukuista mutta zetka tykkäs joskus siitä ja kuplinta loppu siihen paikkaan
aja millä ajat mutta majorilla loput
Velu

09 Loka 2008, 14:58

Jos on selkeä vuoto, niin pitäisi 8 baria riittää. Itsekin olen pistänyt paineilmaa suuttimenreiästä ja paikallistanut sillä montkin vikaa samasta moottorista. Löytyy vuotavat ventiilit, kannentiivisteet ja väljät sylinterit.

Pienempi vuoto ei välttämättä tuolla konstilla löydy. Halkeaman löytäminen putkesta voi joskus olla todella hankalaa, se ei yksinkertaisesti tahdo näkyä paljaalla silmällä. Hiomalla hiomapaperilla putken sisäpinnan puhtaaksi halkeama voi joskus paljastua. Kerran purettiin nuhvin kone kolmeen kertaan ennnen kuin halkeama putkesta löytyi, sitten alkoi nesteetkin pysyä koneessa.
Vastaa Viestiin