Siis jäähdyttimessä kuplii. Mistä haetaan seuraavaksi vikaa, kun putket on tarkistettu, tiiviste uusittu. Putket saattavat olla hivenen matalalla, mutta kun se tähänkin asti on pitänyt. Missä siis vuoto?
Muilla samoja ongelmia?
Masak
Lelu 384 ja puristuspaineet karkaa
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
oisko kansi halaki eipä se paljo muualta voi valskata
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minä testasin kolmosnuhvin vuodot seuraavalla tavalla: Otin suuttimet irti ja pyöritin konetta niin, että aina testattavan pytyn venttiilit olivat kiinni. Paineilmaa 8 kg suuttimen reijästä ja näki vuosiko mikä tai mikään!
Etsin lopsuttavaa ääntä, ja syyksi paljastui ykköspytyn pakoventtiili joka vuosi.
Uskoisin, että näät tällätavoin ainakin mikä pytty vuotaa jos vika on putkessa tai kannentiivisteessä. Ne säröt voi olla todella hankala havaita vai onko putket uusittu?
Etsin lopsuttavaa ääntä, ja syyksi paljastui ykköspytyn pakoventtiili joka vuosi.
Uskoisin, että näät tällätavoin ainakin mikä pytty vuotaa jos vika on putkessa tai kannentiivisteessä. Ne säröt voi olla todella hankala havaita vai onko putket uusittu?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Tuossa tulee ongelmaksi että 8 baaria on kovin pieni paine tuon testaukseen
Ja myöskin lämpötila voi vaikuttaa halkeamien käyttäytymiseen
Ja myöskin lämpötila voi vaikuttaa halkeamien käyttäytymiseen
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
jos ei pahasti kupli niin kevväällä syyläriin pelekkä vesi ja sillon tällön käynnistelee niin syksýllä tuskin kuplii ruostuu muuten aika hyvin pienet huokoset en tiijä kyllä leukuista mutta zetka tykkäs joskus siitä ja kuplinta loppu siihen paikkaan
aja millä ajat mutta majorilla loput
Jos on selkeä vuoto, niin pitäisi 8 baria riittää. Itsekin olen pistänyt paineilmaa suuttimenreiästä ja paikallistanut sillä montkin vikaa samasta moottorista. Löytyy vuotavat ventiilit, kannentiivisteet ja väljät sylinterit.
Pienempi vuoto ei välttämättä tuolla konstilla löydy. Halkeaman löytäminen putkesta voi joskus olla todella hankalaa, se ei yksinkertaisesti tahdo näkyä paljaalla silmällä. Hiomalla hiomapaperilla putken sisäpinnan puhtaaksi halkeama voi joskus paljastua. Kerran purettiin nuhvin kone kolmeen kertaan ennnen kuin halkeama putkesta löytyi, sitten alkoi nesteetkin pysyä koneessa.
Pienempi vuoto ei välttämättä tuolla konstilla löydy. Halkeaman löytäminen putkesta voi joskus olla todella hankalaa, se ei yksinkertaisesti tahdo näkyä paljaalla silmällä. Hiomalla hiomapaperilla putken sisäpinnan puhtaaksi halkeama voi joskus paljastua. Kerran purettiin nuhvin kone kolmeen kertaan ennnen kuin halkeama putkesta löytyi, sitten alkoi nesteetkin pysyä koneessa.