syncron vaihdelaatikko

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Vauxhall
Kutos -nuffisti
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Heinä 2007, 21:12

29 Kesä 2008, 17:54

Onko kellään räjäytyskuvia tai osaako kukaan sanoa että mahtuuko "pääakseli" tulemaan ulos laatikosta ilman raktorin katkaisua?

Eli siitä akselista kysymys jonka päähän booriholkki tulee.
Meni boorit sileäksi ja nyt pitäs saada se akseli askista ulos ja sitte selvittää että kannattaako ostaa uusi vai korjauttaa tuo vanha..
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

30 Kesä 2008, 20:44

kytkin pois ja luukut ym hilippeet, takapäästä lukkorengas ja jättää laakerin paikoilleen niin just mahtuu tulemaan
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
Vauxhall
Kutos -nuffisti
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Heinä 2007, 21:12

30 Kesä 2008, 22:30

Kiitti -Jukkis-
:D
Saako sen lukkorenkaan otettua irti, vaihelaatikon yläkannen irrottamalla?
tietääkö kukaan missä hinnoissa nuo akselit liikkuu?
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

07 Heinä 2008, 22:55

Mistä tämä Konedatasta lainaamani väittämä on peräisin??
Maaliskuussa 1978 vanha 10+2 -vaihteisto korvattiin synkronoidulla 9+3 -vaihteistolla. Vaihteisto oli eräs ensimmäisistä, jossa myös peruutusvaihteen kytkeminen onnistui ilman traktorin täydellistä pysäyttämistä.
Kerran sattui kouraan Leulantin käyttöohjekirja, kääntelin sitä ja siellä lukee..
Vaihdettaessa vaihteita eteenpäinajovaihteiden välillä päävaihdevivulla saa vaihtamisen suorittaa traktorin liikkuessa. Vaihdettaessa vaihteita aluevaihdevivulla `L´-hitaan, `M´-keski ja `H´-nopean alueen välillä, tai eteenpäinajovaihteen ja `R´peruutusvaihteen välillä käyttäen päävaihdevipua täytyy traktorin olla paikoillaan tai mahdollisena seurauksena on vaihteiston vaurioituminen.
Kun hinaat Leulanttia, täytyy aluevaihdevipu olla kytkettyna nopealla `H´-alueella ja päävaihdevipu vapaa-asennossa.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
Vauxhall
Kutos -nuffisti
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Heinä 2007, 21:12

10 Heinä 2008, 19:37

-jukkis- kirjoitti:kytkin pois ja luukut ym hilippeet, takapäästä lukkorengas ja jättää laakerin paikoilleen niin just mahtuu tulemaan
Onko mitään hyvää vinkkiä että miten sen lukkorenkaan saa sieltä irti, tuntuu olevan vähä ahtaat paikat.
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

11 Heinä 2008, 17:58

Vauxhall kirjoitti:
-jukkis- kirjoitti:kytkin pois ja luukut ym hilippeet, takapäästä lukkorengas ja jättää laakerin paikoilleen niin just mahtuu tulemaan
Onko mitään hyvää vinkkiä että miten sen lukkorenkaan saa sieltä irti, tuntuu olevan vähä ahtaat paikat.
Jos siirrät pääakselia hieman taaksepäin keskilaakerin ulkokuorissa tilaa tulee mutta ei ruhtinaallisesti, mutta siitä se vaan lähtee
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
Vauxhall
Kutos -nuffisti
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Heinä 2007, 21:12

13 Heinä 2008, 16:02

Tohtiiko ulosoton akselin kiskasta ulos laatikosta, että sen punaisen päätykopan saa pois edestä? näytti ainaki siltä ettei se "boorillinen" akseli mahdu tulemaan ulos jos päätykoppa on siellä välissä, eikä päätykoppaakaan saa nostettua pois, kun se ulosoton akselin pää on sen verran tiellä. :roll:
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

15 Heinä 2008, 23:02

Kyllä sen ulosottoakselin voi ottaa taakse. Muista lukkorengas h-pyörän takana ei mahdu ala-akselin sisään.
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
Vauxhall
Kutos -nuffisti
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Heinä 2007, 21:12

19 Heinä 2008, 17:19

Joo tulihan se akseli nipin napin pihalle, vaikka tuo päätykotelo sielä välissä olikin. :D

Kohtuu työläs urakka kaikkinensa :lol:
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

19 Heinä 2008, 18:12

Liian helppo ei ole kivaa :D
Mukana kuin peräpukama!
leussu
Mini -nuhvisti
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 06:29
Paikkakunta: e-pohjanmaa

22 Heinä 2008, 21:29

mulla olis hyväpoorinen pääaksila ylimääräisenä,mutta kolmosella ujeltaa kaasu pohjassa ajaessa,on ensimmäisessä hammaspyörässä kulumaa.
Vauxhall
Kutos -nuffisti
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Heinä 2007, 21:12

23 Heinä 2008, 10:26

Sielä jo ehjä akseli lepää paikalla :D
Vastaa Viestiin