Onko kellään räjäytyskuvia tai osaako kukaan sanoa että mahtuuko "pääakseli" tulemaan ulos laatikosta ilman raktorin katkaisua?
Eli siitä akselista kysymys jonka päähän booriholkki tulee.
Meni boorit sileäksi ja nyt pitäs saada se akseli askista ulos ja sitte selvittää että kannattaako ostaa uusi vai korjauttaa tuo vanha..
syncron vaihdelaatikko
Valvoja: automies560
Mistä tämä Konedatasta lainaamani väittämä on peräisin??
Maaliskuussa 1978 vanha 10+2 -vaihteisto korvattiin synkronoidulla 9+3 -vaihteistolla. Vaihteisto oli eräs ensimmäisistä, jossa myös peruutusvaihteen kytkeminen onnistui ilman traktorin täydellistä pysäyttämistä.
Kerran sattui kouraan Leulantin käyttöohjekirja, kääntelin sitä ja siellä lukee..
Vaihdettaessa vaihteita eteenpäinajovaihteiden välillä päävaihdevivulla saa vaihtamisen suorittaa traktorin liikkuessa. Vaihdettaessa vaihteita aluevaihdevivulla `L´-hitaan, `M´-keski ja `H´-nopean alueen välillä, tai eteenpäinajovaihteen ja `R´peruutusvaihteen välillä käyttäen päävaihdevipua täytyy traktorin olla paikoillaan tai mahdollisena seurauksena on vaihteiston vaurioituminen.
Kun hinaat Leulanttia, täytyy aluevaihdevipu olla kytkettyna nopealla `H´-alueella ja päävaihdevipu vapaa-asennossa.
Maaliskuussa 1978 vanha 10+2 -vaihteisto korvattiin synkronoidulla 9+3 -vaihteistolla. Vaihteisto oli eräs ensimmäisistä, jossa myös peruutusvaihteen kytkeminen onnistui ilman traktorin täydellistä pysäyttämistä.
Kerran sattui kouraan Leulantin käyttöohjekirja, kääntelin sitä ja siellä lukee..
Vaihdettaessa vaihteita eteenpäinajovaihteiden välillä päävaihdevivulla saa vaihtamisen suorittaa traktorin liikkuessa. Vaihdettaessa vaihteita aluevaihdevivulla `L´-hitaan, `M´-keski ja `H´-nopean alueen välillä, tai eteenpäinajovaihteen ja `R´peruutusvaihteen välillä käyttäen päävaihdevipua täytyy traktorin olla paikoillaan tai mahdollisena seurauksena on vaihteiston vaurioituminen.
Kun hinaat Leulanttia, täytyy aluevaihdevipu olla kytkettyna nopealla `H´-alueella ja päävaihdevipu vapaa-asennossa.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
Onko mitään hyvää vinkkiä että miten sen lukkorenkaan saa sieltä irti, tuntuu olevan vähä ahtaat paikat.-jukkis- kirjoitti:kytkin pois ja luukut ym hilippeet, takapäästä lukkorengas ja jättää laakerin paikoilleen niin just mahtuu tulemaan
Jos siirrät pääakselia hieman taaksepäin keskilaakerin ulkokuorissa tilaa tulee mutta ei ruhtinaallisesti, mutta siitä se vaan lähteeVauxhall kirjoitti:Onko mitään hyvää vinkkiä että miten sen lukkorenkaan saa sieltä irti, tuntuu olevan vähä ahtaat paikat.-jukkis- kirjoitti:kytkin pois ja luukut ym hilippeet, takapäästä lukkorengas ja jättää laakerin paikoilleen niin just mahtuu tulemaan
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
-Deutz DX80 vm-83
Tohtiiko ulosoton akselin kiskasta ulos laatikosta, että sen punaisen päätykopan saa pois edestä? näytti ainaki siltä ettei se "boorillinen" akseli mahdu tulemaan ulos jos päätykoppa on siellä välissä, eikä päätykoppaakaan saa nostettua pois, kun se ulosoton akselin pää on sen verran tiellä.