Tarjolla 2100

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

04 Kesä 2008, 23:34

http://www.loimitraktori.fi/prod04.htm ,näyttää kuvissa tosi asialliselta... Vaihdekepit on näköjään siirretty, mutta muuten alkuperäinen?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Kesä 2008, 14:19

Siinäpä olisi kovaa kutosvoimaa edullisesti!

Vaihtaisikohan valmetin tuohon :shock:

Melkein näillä hinnoilla saisi päikseen vaihtamalla :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

05 Kesä 2008, 15:47

Nuffieldmaster kirjoitti:Siinäpä olisi kovaa kutosvoimaa edullisesti!

Vaihtaisikohan valmetin tuohon :shock:

Melkein näillä hinnoilla saisi päikseen vaihtamalla :lol:

Suosittelen lämpimästi vaihtamaan pikaisesti! Harvoin on noin siistiä 2100:ta tarjolla. Jos olisi puuttumati pelinappulaa, niin ostaisin itse kaveriksi tolle omalle 2100:lle :wink:
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

05 Kesä 2008, 22:37

onkmos tuo sauhu piippu aina menny noi????
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

06 Kesä 2008, 07:27

aspeha kirjoitti:onkmos tuo sauhu piippu aina menny noi????
Kuutosmalleissa 285 ja 2100 savupiippa on alkujaan tuon mallinen, hytin melua on koetettu pienentää, koska nämä kuitenkin hinnaltaan olivat uutena jonkin verran tyyriimpiä, ja vastaavasti ostajat määrätietoisempia... Muuten Konedata-sivuston (josta usein on täälläkin mainittu) tiedot 2100 Leylandin osalta poikkeavat jonkin verran omistajan käsikirjan tiedoista. Esimerkiksi nostolaitteen nostovoima on käsikirjan mukaan 3 tonnia ja konedata antaa vain 2,7 t :roll:
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

07 Kesä 2008, 22:59

Hienon näköinen yksilö, erikoiset vaihdekepit.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Kesä 2008, 08:14

Oiskos tässä synkroloota jälkiasennettuna?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

08 Kesä 2008, 11:21

285 ja 2100-malleissahan on vaihdekeppi siirretty sivulle sivusiirtolaitteen avulla, eli itseasiassa laatikkoon menee keskeltä sisään. Eli saa siirrettyä kepin keskelle tosi helposti, jos haluaa. Aluevaihdevipu lähtee myös keskeltä mutta on muotoiltu sivulle. Todennäköisesti joku omistaja on vaan halunnut vanhasta tottumuksesta kepit siirtää keskelle lattiaa, jos vaikka on tottunut aiemmin Nuffeihin.
Synkronoituja vaihteistoja on näihin asennettu varsinkin Loimaalla paljon, se kepin paikkoihin vaikuta mitään. Olen sellaisellakin ajanut, jossa oli jälkiasenteinen synkrolaatikko, ja kepit oli sivuilla ihan kuten synkronoimattomassakin.
Leypart
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 23:01

09 Kesä 2008, 21:36

Jälkiasennettu Synchro nimenomaan yleensä vaikuttaa keppien paikkaan eli suurin osa tehtaan lähettämistä Synchro-laatikoista oli ns. keskikeppi mallia eli laatikoissa oli 4-sylinterisissa avomalleissa käytetty vaihteiston kansi jossa kepit tulevat kannesta keskeltä läpi.Viimeiset jälkiasennus laatikot olivat sivukepeillä niinkuin tehdasasennetut Synchrot.
LEYLAND TRACTORS a whole lot more to offer!
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

10 Kesä 2008, 08:28

UniversalDM4 kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Siinäpä olisi kovaa kutosvoimaa edullisesti! Vaihtaisikohan valmetin tuohon :shock:
Melkein näillä hinnoilla saisi päikseen vaihtamalla :lol:
Suosittelen lämpimästi vaihtamaan pikaisesti! Harvoin on noin siistiä 2100:ta tarjolla. Jos olisi puuttumati pelinappulaa, niin ostaisin itse kaveriksi tolle omalle 2100:lle :wink:
Onko Teihin iskenyt jokin tunnistamaton virus, vai?? . Äkkiä hakemaan apua.. . .
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

10 Kesä 2008, 10:54

MTM kirjoitti:
UniversalDM4 kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Siinäpä olisi kovaa kutosvoimaa edullisesti! Vaihtaisikohan valmetin tuohon :shock:
Melkein näillä hinnoilla saisi päikseen vaihtamalla :lol:
Suosittelen lämpimästi vaihtamaan pikaisesti! Harvoin on noin siistiä 2100:ta tarjolla. Jos olisi puuttumati pelinappulaa, niin ostaisin itse kaveriksi tolle omalle 2100:lle :wink:
Onko Teihin iskenyt jokin tunnistamaton virus, vai?? . Äkkiä hakemaan apua.. . .
Oletkos MTM huomannut, että tämäpä onkin Nuffield / Leyland-traktoreiden omistajien (tai harrastajien) keskustelupalsta :lol: Ei meille ole vielä valjennut Valmettien ylivoimaisuus, muuta kuin hinnassa :twisted:
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

10 Kesä 2008, 17:43

No olihan tuo leukukin turhan kallis ja kun on kyseessä 2100 niin eipä siitä olis iloa kuin jossakin paikalliskäytössä korkeintaan, vaikka ei sillä pöyris kenttäsirkkelikään kunnolla..
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

10 Kesä 2008, 19:07

Nyt sitten taas pilkettä silmään...... Jokaisella palstalla liikkuu tosikkoja ja veijareita. Onneksi meillä on mahdollisuus valita. Ei tarvitse ajella VMZK:lla. BZX:llä. TSZZ:llä, eikä varsinkaan CCCP.llä.
Omat murheensa muillakin, mutta kyllähän kotimaista työtä ja osaamista pitää arvostaa. Hyvä, että on myös Nuhvisteja, mutta...
Viimeksi muokannut MTM, 02 Tammi 2009, 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Kesä 2008, 19:35

automies560 kirjoitti:No olihan tuo leukukin turhan kallis ja kun on kyseessä 2100 niin eipä siitä olis iloa kuin jossakin paikalliskäytössä korkeintaan, vaikka ei sillä pöyris kenttäsirkkelikään kunnolla..
Omat ongelmansahan siinä on ollut, mutta eikös tuonkin traktorin ongelmat ole enempi johtuneet huollon puutteesta?

On muuten mennyt tuo leylandi pois listoilta...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nuhvelentti
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59

10 Kesä 2008, 20:49

automies560 kirjoitti:No olihan tuo leukukin turhan kallis ja kun on kyseessä 2100 niin eipä siitä olis iloa kuin jossakin paikalliskäytössä korkeintaan, vaikka ei sillä pöyris kenttäsirkkelikään kunnolla..
Eipä siihen kenttäsirkkelin pyöritykseenkään tarvita mitään 200hv:n konetta, meillä aikoinaan pyöritettiin Massey harriksella kenttäsirkkeliä.. itsesiassa kahta, toinen on vieläkin menossa mukana, paikanvaihdon takia vielä osina..
harriksessa on muuten kaikki 44 hevosvoimaa :shock:
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
Vastaa Viestiin