Tarjolla 2100
Valvoja: automies560
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
http://www.loimitraktori.fi/prod04.htm ,näyttää kuvissa tosi asialliselta... Vaihdekepit on näköjään siirretty, mutta muuten alkuperäinen?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Siinäpä olisi kovaa kutosvoimaa edullisesti!
Vaihtaisikohan valmetin tuohon
Melkein näillä hinnoilla saisi päikseen vaihtamalla
Vaihtaisikohan valmetin tuohon
Melkein näillä hinnoilla saisi päikseen vaihtamalla
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Nuffieldmaster kirjoitti:Siinäpä olisi kovaa kutosvoimaa edullisesti!
Vaihtaisikohan valmetin tuohon
Melkein näillä hinnoilla saisi päikseen vaihtamalla
Suosittelen lämpimästi vaihtamaan pikaisesti! Harvoin on noin siistiä 2100:ta tarjolla. Jos olisi puuttumati pelinappulaa, niin ostaisin itse kaveriksi tolle omalle 2100:lle
onkmos tuo sauhu piippu aina menny noi????
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Kuutosmalleissa 285 ja 2100 savupiippa on alkujaan tuon mallinen, hytin melua on koetettu pienentää, koska nämä kuitenkin hinnaltaan olivat uutena jonkin verran tyyriimpiä, ja vastaavasti ostajat määrätietoisempia... Muuten Konedata-sivuston (josta usein on täälläkin mainittu) tiedot 2100 Leylandin osalta poikkeavat jonkin verran omistajan käsikirjan tiedoista. Esimerkiksi nostolaitteen nostovoima on käsikirjan mukaan 3 tonnia ja konedata antaa vain 2,7 taspeha kirjoitti:onkmos tuo sauhu piippu aina menny noi????
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Hienon näköinen yksilö, erikoiset vaihdekepit.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Oiskos tässä synkroloota jälkiasennettuna?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
285 ja 2100-malleissahan on vaihdekeppi siirretty sivulle sivusiirtolaitteen avulla, eli itseasiassa laatikkoon menee keskeltä sisään. Eli saa siirrettyä kepin keskelle tosi helposti, jos haluaa. Aluevaihdevipu lähtee myös keskeltä mutta on muotoiltu sivulle. Todennäköisesti joku omistaja on vaan halunnut vanhasta tottumuksesta kepit siirtää keskelle lattiaa, jos vaikka on tottunut aiemmin Nuffeihin.
Synkronoituja vaihteistoja on näihin asennettu varsinkin Loimaalla paljon, se kepin paikkoihin vaikuta mitään. Olen sellaisellakin ajanut, jossa oli jälkiasenteinen synkrolaatikko, ja kepit oli sivuilla ihan kuten synkronoimattomassakin.
Synkronoituja vaihteistoja on näihin asennettu varsinkin Loimaalla paljon, se kepin paikkoihin vaikuta mitään. Olen sellaisellakin ajanut, jossa oli jälkiasenteinen synkrolaatikko, ja kepit oli sivuilla ihan kuten synkronoimattomassakin.
Jälkiasennettu Synchro nimenomaan yleensä vaikuttaa keppien paikkaan eli suurin osa tehtaan lähettämistä Synchro-laatikoista oli ns. keskikeppi mallia eli laatikoissa oli 4-sylinterisissa avomalleissa käytetty vaihteiston kansi jossa kepit tulevat kannesta keskeltä läpi.Viimeiset jälkiasennus laatikot olivat sivukepeillä niinkuin tehdasasennetut Synchrot.
LEYLAND TRACTORS a whole lot more to offer!
Onko Teihin iskenyt jokin tunnistamaton virus, vai?? . Äkkiä hakemaan apua.. . .UniversalDM4 kirjoitti:Suosittelen lämpimästi vaihtamaan pikaisesti! Harvoin on noin siistiä 2100:ta tarjolla. Jos olisi puuttumati pelinappulaa, niin ostaisin itse kaveriksi tolle omalle 2100:lleNuffieldmaster kirjoitti:Siinäpä olisi kovaa kutosvoimaa edullisesti! Vaihtaisikohan valmetin tuohon
Melkein näillä hinnoilla saisi päikseen vaihtamalla
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Oletkos MTM huomannut, että tämäpä onkin Nuffield / Leyland-traktoreiden omistajien (tai harrastajien) keskustelupalsta Ei meille ole vielä valjennut Valmettien ylivoimaisuus, muuta kuin hinnassaMTM kirjoitti:Onko Teihin iskenyt jokin tunnistamaton virus, vai?? . Äkkiä hakemaan apua.. . .UniversalDM4 kirjoitti:Suosittelen lämpimästi vaihtamaan pikaisesti! Harvoin on noin siistiä 2100:ta tarjolla. Jos olisi puuttumati pelinappulaa, niin ostaisin itse kaveriksi tolle omalle 2100:lleNuffieldmaster kirjoitti:Siinäpä olisi kovaa kutosvoimaa edullisesti! Vaihtaisikohan valmetin tuohon
Melkein näillä hinnoilla saisi päikseen vaihtamalla
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No olihan tuo leukukin turhan kallis ja kun on kyseessä 2100 niin eipä siitä olis iloa kuin jossakin paikalliskäytössä korkeintaan, vaikka ei sillä pöyris kenttäsirkkelikään kunnolla..
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Nyt sitten taas pilkettä silmään...... Jokaisella palstalla liikkuu tosikkoja ja veijareita. Onneksi meillä on mahdollisuus valita. Ei tarvitse ajella VMZK:lla. BZX:llä. TSZZ:llä, eikä varsinkaan CCCP.llä.
Omat murheensa muillakin, mutta kyllähän kotimaista työtä ja osaamista pitää arvostaa. Hyvä, että on myös Nuhvisteja, mutta...
Omat murheensa muillakin, mutta kyllähän kotimaista työtä ja osaamista pitää arvostaa. Hyvä, että on myös Nuhvisteja, mutta...
Viimeksi muokannut MTM, 02 Tammi 2009, 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Omat ongelmansahan siinä on ollut, mutta eikös tuonkin traktorin ongelmat ole enempi johtuneet huollon puutteesta?automies560 kirjoitti:No olihan tuo leukukin turhan kallis ja kun on kyseessä 2100 niin eipä siitä olis iloa kuin jossakin paikalliskäytössä korkeintaan, vaikka ei sillä pöyris kenttäsirkkelikään kunnolla..
On muuten mennyt tuo leylandi pois listoilta...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59
Eipä siihen kenttäsirkkelin pyöritykseenkään tarvita mitään 200hv:n konetta, meillä aikoinaan pyöritettiin Massey harriksella kenttäsirkkeliä.. itsesiassa kahta, toinen on vieläkin menossa mukana, paikanvaihdon takia vielä osina..automies560 kirjoitti:No olihan tuo leukukin turhan kallis ja kun on kyseessä 2100 niin eipä siitä olis iloa kuin jossakin paikalliskäytössä korkeintaan, vaikka ei sillä pöyris kenttäsirkkelikään kunnolla..
harriksessa on muuten kaikki 44 hevosvoimaa
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!