Leyland 472 vm.81
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
olis tuollanen tarjolla tässä lähiseudulla,pikkasen alko kiinnostamaan,onko kokemuksia etuvedon kestävyydestä? koneessa ei ole ollut etukuormaajaa, tuntejakin alle 5000... vois olla mörkö peli puunajoon.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
etuakseli kait kohtalaisen kestävä
kannattaa koeajaa raskasta kärriä vetäen maantiellä useampi kilometri
ja mäki niin näkee että kestääkö H alue päällä
muuten voimansiirrossa ei pitäs olla ihmeempiä
omassa 472:sessa hylkii H aluetta eikä mittaris vielä kuin 2600
kannattaa koeajaa raskasta kärriä vetäen maantiellä useampi kilometri
ja mäki niin näkee että kestääkö H alue päällä
muuten voimansiirrossa ei pitäs olla ihmeempiä
omassa 472:sessa hylkii H aluetta eikä mittaris vielä kuin 2600
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Kannattaa tarkistaa että moottori on kunnolla etupäästä kiinni, nuissa tuppaa
koneen etupää vähän painumaan ja sitte kytkinakselin ja vaihdelaatikon liitoksesta menee boorit kun kytkin akseli ja vaihdelaatikon pääakseli ei olekkaan enään samassa linjassa.
Puun ajossahan tuo on aivan päällikkö peli.
koneen etupää vähän painumaan ja sitte kytkinakselin ja vaihdelaatikon liitoksesta menee boorit kun kytkin akseli ja vaihdelaatikon pääakseli ei olekkaan enään samassa linjassa.
Puun ajossahan tuo on aivan päällikkö peli.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
täytyypä mennä huomenna kattomaan leukua,illalla ollaan viisaampia sitten...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
- Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi
Näissä Synchro-Leukuissa kannattaa olla kuulemma tarkkana tuon H-alueen kanssa, jos tuppaa potkimaan pois päältä niin pitäisi tehdä äkkiä jotakin! Nimittäin silloin veto on liian "kärjellä" siinä hammasrattaan päällä ja mikäli vaiheiden annetaan pomppia pois pitemmän aikaa, on tiedossa laatikon täydeltä p**kaa ja kallista remonttia.
Kaiketikin niitä vaihdevivustoja pystyy säätämään ja ne väljät nivelet kannattaa uusia pikimmiten. Ai niin, tämä ongelma oli kuulemaan mukaan yleinen Sekura-hytillisissä versioissa, ei niinkään Q-cabillä.
Kaiketikin niitä vaihdevivustoja pystyy säätämään ja ne väljät nivelet kannattaa uusia pikimmiten. Ai niin, tämä ongelma oli kuulemaan mukaan yleinen Sekura-hytillisissä versioissa, ei niinkään Q-cabillä.
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
äkkiä tekeminen ei auta
vivustossa ei mainittavampaa säätömahdollisuutta
oma q ohjaamolla
H alueen kestävyys riippuu kuljettajan älykkyysosamäärästä
2600h ja n. 1300 eur osat yleensä kuulemma lähemmäs 5000 h
vivustossa ei mainittavampaa säätömahdollisuutta
oma q ohjaamolla
H alueen kestävyys riippuu kuljettajan älykkyysosamäärästä
2600h ja n. 1300 eur osat yleensä kuulemma lähemmäs 5000 h
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
meni leukun kattominen ens viikkoon,täytyy vaihteisto selata läpi koe ajossa,kiitoksia vinkeistä!
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Mistäköhän muuten näissä nelikoissa tuppaa kuulumaan sammutettaessa sellainen vähän ruma "kolina" juuri kun moottori pysähtyy?
Ja mitä siellä synkrolootassa joutuu vähintään korjaamaan jos ei nopea puoli pysy päällä?
Ja mitä siellä synkrolootassa joutuu vähintään korjaamaan jos ei nopea puoli pysy päällä?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
minkälainen "kolina"?
omassani voimanoton kytkimen painelaakeri
pitää melkoista rallatusta hetken sammutuksen jälkeen
H alueen korjaaminen vaatii pura ja kokoa koko traktori tehtävän
1kpl hammaspyörä, kytkentäholkki ja kytkentänapa lisäksi
mahdollisesti siirtohaarukka.
oiketietä onneen ei oikein ole. koitin viimekesänä murjasta siirtäjän
takaisin suoraksi ja kas kummaa laatikko toimi hienosti sorakuorman
edessä kaikki 500M.
oma koneeni varttuu vielä siirtohaarukkaa muuten osat hyllyssä
odottamassa.
nyt on tullu vähäiset ajot ajettua narua käyttäen
omassani voimanoton kytkimen painelaakeri
pitää melkoista rallatusta hetken sammutuksen jälkeen
H alueen korjaaminen vaatii pura ja kokoa koko traktori tehtävän
1kpl hammaspyörä, kytkentäholkki ja kytkentänapa lisäksi
mahdollisesti siirtohaarukka.
oiketietä onneen ei oikein ole. koitin viimekesänä murjasta siirtäjän
takaisin suoraksi ja kas kummaa laatikko toimi hienosti sorakuorman
edessä kaikki 500M.
oma koneeni varttuu vielä siirtohaarukkaa muuten osat hyllyssä
odottamassa.
nyt on tullu vähäiset ajot ajettua narua käyttäen
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Kolina kuului sekä kuukoppisesta 472:sta että 804:sta juuri sillä hetkellä kun moottori pysähtyy ihan lyhyen ajan. Tosiaan aika ruman kuuloinen, ei voi mielestäni verrata painelaakerin "vihellykseen" vaikka jostain kytkimen suunnalta se kieltämättä kuului. Kaverikin vähän "säikähti" sitä ääntä ensikerralla kun oltiin koeajolla.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Omat kokemukseni syncro laatikosta seuraavanlaiset: lämpimänä tyh-
jäkäynnillä kuuluu kalinaa ,joka tulee kertoja-vaihteitten kytkentäholkeis-
ta ei vaarallista. Kertojan poisnakkaamista en ole milloinkaan havainnut.
Remontit jotka tehty on johtunut (702) öljyn seassa olleesta metalli-
jauheesta joka oli jäänyt imusiivilään ja jonka alkuperä oli vaihteiston
ala-akselilla olevasta öljyn-roiskija levystä ,josta oli reikä jossa poori-
pijäkkeet kuluneet pois ja tämän takia levyn pyöriminen oli loppunut
ja levyn reikä oli ruvennut suurenemaan , aikansa suurennettuaan tulee
levy pois holkkien välistä ,ja tämän takia tulee päittäisvälystä ala-akselil-
le liikaa ,joka ilmeisesti joissakin aiheuttaa kertojan pois päältä hyp-
päämistä? Vaihdoin kyseisen levyn sopivan vahvuiseen käsisirkkelin
terään johon koneistin sopivan reiän pooripidäkein samoin ulkokehän
vastaavanlaiseksi kuin alkuperäinen, on muuten aivan eri kovaa terästä
kuin alkuperäinen ,joka lähinnä tavallista läkkipeltiä.
jäkäynnillä kuuluu kalinaa ,joka tulee kertoja-vaihteitten kytkentäholkeis-
ta ei vaarallista. Kertojan poisnakkaamista en ole milloinkaan havainnut.
Remontit jotka tehty on johtunut (702) öljyn seassa olleesta metalli-
jauheesta joka oli jäänyt imusiivilään ja jonka alkuperä oli vaihteiston
ala-akselilla olevasta öljyn-roiskija levystä ,josta oli reikä jossa poori-
pijäkkeet kuluneet pois ja tämän takia levyn pyöriminen oli loppunut
ja levyn reikä oli ruvennut suurenemaan , aikansa suurennettuaan tulee
levy pois holkkien välistä ,ja tämän takia tulee päittäisvälystä ala-akselil-
le liikaa ,joka ilmeisesti joissakin aiheuttaa kertojan pois päältä hyp-
päämistä? Vaihdoin kyseisen levyn sopivan vahvuiseen käsisirkkelin
terään johon koneistin sopivan reiän pooripidäkein samoin ulkokehän
vastaavanlaiseksi kuin alkuperäinen, on muuten aivan eri kovaa terästä
kuin alkuperäinen ,joka lähinnä tavallista läkkipeltiä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
2 vetoisissa ja nelikoissa H-alueen kytkentäholkki
on sijoitettu eri akselille.
Takavetoisissa ei kait tosiaan oo päällä pysymisessä
mitään vastaavia ongelmia kuin nelikoissa
on sijoitettu eri akselille.
Takavetoisissa ei kait tosiaan oo päällä pysymisessä
mitään vastaavia ongelmia kuin nelikoissa
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Niihän se on, että nelikossa nopianpuolen holkki ala-akselilla ,kun taasen
takatuupparissa kertojan holkit murikka-akselilla. Yhessä 804 lähti kerran
murikka-akselin pääty mutteri auki omia aikojaan ,on muistettava
mutteria lukitessa käyttää uutta lukituslevyä sekä lukitusliimaa.
Roiskelevyn uusiminen osiltaan halpa toimenpide ,mutta työltään
töisevä ,koska joutuu vaihteiston purkamaan täydelisesti ,ronkat pois
,sekä katkaseen kytkimen kohdalta eli vaihteisto kokonaan irti.
Vaihteistoa purkaessa kannattaa syncropakkojen kunto tarkastaa,
kulutuskestävyys mallia ikuinen ,mutta kytkentä jousia on joskus
poikki ,ovat sellaisten holkkien sisällä osittain ja aika vaikia huomata
parhaiten sen humaa ajaessa ,kun koittaa vaihteita ilman kytkintä
kytkeä ,jos jousia poikki niin kuulee kun kytkentäholkin hampaat
karisevat. Syncro pakan voi purkaa vaikka ensi silmäykseltä toisin
näyttää ,eli niitatun tapin päätä hiukan porataan jonka jälkeen
hylsyjen avulla ruuvipenkissä hiljaleen irti. Uudestaan kasatessa
isommalla poranterällä syvennetää tapin pesää ,jolloin lyhentynyt
tappi voidaan uudestaan levittää.
takatuupparissa kertojan holkit murikka-akselilla. Yhessä 804 lähti kerran
murikka-akselin pääty mutteri auki omia aikojaan ,on muistettava
mutteria lukitessa käyttää uutta lukituslevyä sekä lukitusliimaa.
Roiskelevyn uusiminen osiltaan halpa toimenpide ,mutta työltään
töisevä ,koska joutuu vaihteiston purkamaan täydelisesti ,ronkat pois
,sekä katkaseen kytkimen kohdalta eli vaihteisto kokonaan irti.
Vaihteistoa purkaessa kannattaa syncropakkojen kunto tarkastaa,
kulutuskestävyys mallia ikuinen ,mutta kytkentä jousia on joskus
poikki ,ovat sellaisten holkkien sisällä osittain ja aika vaikia huomata
parhaiten sen humaa ajaessa ,kun koittaa vaihteita ilman kytkintä
kytkeä ,jos jousia poikki niin kuulee kun kytkentäholkin hampaat
karisevat. Syncro pakan voi purkaa vaikka ensi silmäykseltä toisin
näyttää ,eli niitatun tapin päätä hiukan porataan jonka jälkeen
hylsyjen avulla ruuvipenkissä hiljaleen irti. Uudestaan kasatessa
isommalla poranterällä syvennetää tapin pesää ,jolloin lyhentynyt
tappi voidaan uudestaan levittää.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Minulla 2100:ssa joskus tiukassa vedossa ei iso nelonen pysy päällä, samoin nopeampi puoli laatikossa on selvästi pienempää hiljaisempi joka vaihteella. Katoin mä kerran sinne laatikkoon sisällekkin, mutta ei siellä nyt oikein valtavan ihmeellisesti mikään ollut kokonaisuutta huonompaa. Se ääni vaan on mietityttänyt, että miksi suorapuoli laatikossa on epäsuoraa äänekkäämpi, luulisi olevan ihan toisinpäin. Ei siinä oikein kai voi muuta vaihtoehtoa olla, kuin se hakamuttereilla laatikon välilaipioon kiinnitetty laakeri.Warpu kirjoitti:2 vetoisissa ja nelikoissa H-alueen kytkentäholkki
on sijoitettu eri akselille.
Takavetoisissa ei kait tosiaan oo päällä pysymisessä
mitään vastaavia ongelmia kuin nelikoissa