Moro
Mietin että olisi mukava jos tietäisi suurinpiirtein edes paljonko kauhassa/trukkipiikeissä on painoa matkassa. Agrimarkethan myy sähköistä paineanturia ja digitaalimittaria mutta hinta on tähtitieteellinen.
Mietin että jos painelinjaan laittaisi vain T-haaran ja painemittarin josta voisi katsoa paineet jollain tiedetyllä kuormalla niin saisi suuntaa näyttäviä arvoja.
Kysymys kuuluukin onko kukaan tehnyt vastaavaa ja paljonko tollaisessa etukuormaajassa(tässä tapauksessa vilske 1300) mahtaa olla painetta?
Helpottaisi mittarin hankintaa jos tiedettäisiin suuruusluokka.
Painemittari etunostolaitteisiin
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Etukuormaajan paine riippuu mille painearvolle pumpun paineenrajoitusventtiili on säädetty.
Jos sinulla on hydrauliikka otettu leylandin nostolaitepumpulta, on paine normaalisti noin 160-200 bar (180 säädetty tehtaalta), eli 16-20 Mpa.
Jos taas öljynpaine otetaan nokkapumpulta, voi sen painearvot olla eri. Yleensä näissä maataistelukoneissa paineet liikkuvat 150 - 250 bar:n välillä.
En sitten sano mitään, miten tuollainen painemittari antaa kuorma-arvoja, mittari pitäisi varmaankin asentaa venttiilipöydältä nostopuolen letkun väliin, eli näyttäisi paineen mikä se on kun venttiili on kiinni. Toimiiko tuo on sitten
Uskoisin, että mittarin tulisi olla tarkkalukuinen lähes 0 -arvosta asti, mutta paineen kestoltaan ainakin se 200 bar.
Jos sinulla on hydrauliikka otettu leylandin nostolaitepumpulta, on paine normaalisti noin 160-200 bar (180 säädetty tehtaalta), eli 16-20 Mpa.
Jos taas öljynpaine otetaan nokkapumpulta, voi sen painearvot olla eri. Yleensä näissä maataistelukoneissa paineet liikkuvat 150 - 250 bar:n välillä.
En sitten sano mitään, miten tuollainen painemittari antaa kuorma-arvoja, mittari pitäisi varmaankin asentaa venttiilipöydältä nostopuolen letkun väliin, eli näyttäisi paineen mikä se on kun venttiili on kiinni. Toimiiko tuo on sitten
Uskoisin, että mittarin tulisi olla tarkkalukuinen lähes 0 -arvosta asti, mutta paineen kestoltaan ainakin se 200 bar.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
250 baarin mittari linjaan haaralla ja kuution vesipönttöön neljäsosa, sitten puolet ja
lopuksi täyteen niin tuosta saat melko tarkan mittauksen
lopuksi täyteen niin tuosta saat melko tarkan mittauksen
Mukana kuin peräpukama!
Kyllä se varmaan toimii pysäytetyllä kuormalla . Laitoin juuri yksipilari
autonnosturiin hydraulisylinterin . Ennen oli paineilmalla ja 100 l
vaimennin öljyä . Alkoi tiivisteet vuotaan kun sylinteri naarmuintui .
Kokeilun aikana oli linjassa painemittari , Coyntry ja Avensis vaati
noin 100 kg , Trasportteri noin 140 kg . Sylinteri on vain 60 mm ja
pumpun paine 150 kg , joten kohta tulee raja vastaan .
autonnosturiin hydraulisylinterin . Ennen oli paineilmalla ja 100 l
vaimennin öljyä . Alkoi tiivisteet vuotaan kun sylinteri naarmuintui .
Kokeilun aikana oli linjassa painemittari , Coyntry ja Avensis vaati
noin 100 kg , Trasportteri noin 140 kg . Sylinteri on vain 60 mm ja
pumpun paine 150 kg , joten kohta tulee raja vastaan .