ohjaustehostimen säätö ongelma

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

bmw-tuning
Kolmos -nuffisti
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Joulu 2007, 13:11
Paikkakunta: ylämaa/ylijärvi

11 Maalis 2008, 17:17

tuli vaihdettua raidetangonpäät ja ohjaus tehostimen säätövipu oli myös irti,nyt paikallaan kaikki ja ohjaus temppuilee
kun kääntään toiseen suuntaan toimii jotenkin mutta toiseen ratti repäsee kunnolla ja menee aivan tappiin asti ja pysyy..

eli onko joku säätöjuttu kun vivut oli irti ja ohjausta tuli pyöriteltyä ilman tuota säädin tappia renkaat ilmassa ja kone sammuksissa
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

11 Maalis 2008, 18:00

jos sulla on se reaktiotangolla oleva kuten arvelen, niin täytyis siitä vanttiruuvista löytyä sellainen kohta jossa ohjaus on yhtäkeveä molempiin suuntiin. Sitä kartiopulttia täytyy löysätä 1,5 kierrosta siitä kun välys on pois
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
bmw-tuning
Kolmos -nuffisti
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Joulu 2007, 13:11
Paikkakunta: ylämaa/ylijärvi

11 Maalis 2008, 18:17

-jukkis- kirjoitti:jos sulla on se reaktiotangolla oleva kuten arvelen, niin täytyis siitä vanttiruuvista löytyä sellainen kohta jossa ohjaus on yhtäkeveä molempiin suuntiin. Sitä kartiopulttia täytyy löysätä 1,5 kierrosta siitä kun välys on pois
kiristin sen kartio pultin niin tiukkaan kun sain niin lähto ohjauksesta välys pois mutta taisin tehdä väärin..
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

11 Maalis 2008, 22:11

Just niinkuin sanoit tai kirjoitit. Välystä on oltava muutoin kara ei saa herätettä (se 1,5 kierrosta)
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
Avatar
Tammi
Nuhvitietäjä
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Marras 2007, 00:23
Paikkakunta: Nunnanlahti

12 Maalis 2008, 18:58

Jos sylinterin päässä tai tapeissa on väljää, joutuu välystä säätämään suuremmaksi, muutoin venttiili ei avaudu ja ohjaus muuttuu raskaaksi. :roll:
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
Ristus
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:11

06 Heinä 2008, 19:18

Tuota samanlainen ongelma mutta tehostaa vain jompaan kumpaan suuntaan... sillon kun kara löysällä ei kumpaankaan...

kirittiin ohjauksen kilkkeet kun sai ennen kääntää kierroksen rattia ennen kuin alko rengas edes elehtiä tuliko tehtyä syntiä pitääkö leukussa olla klappia ohjauksessa että toimii?
Ristus
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:11

05 Tammi 2009, 17:56

Ristus kirjoitti:Tuota samanlainen ongelma mutta tehostaa vain jompaan kumpaan suuntaan... sillon kun kara löysällä ei kumpaankaan...

kirittiin ohjauksen kilkkeet kun sai ennen kääntää kierroksen rattia ennen kuin alko rengas edes elehtiä tuliko tehtyä syntiä pitääkö leukussa olla klappia ohjauksessa että toimii?
Itseäni lainaten, ei toimi edelleenkään... tehostaa jompaan kumpaan suuntaan mutta ei oikein... öljyä on eikä vuotoja ole, mitä en osaa tehdä oikein?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Tammi 2009, 20:13

-jukkis- kirjoitti:jos sulla on se reaktiotangolla oleva kuten arvelen, niin täytyis siitä vanttiruuvista löytyä sellainen kohta jossa ohjaus on yhtäkeveä molempiin suuntiin. Sitä kartiopulttia täytyy löysätä 1,5 kierrosta siitä kun välys on pois
4/65:sen korjausohjekirja sanoo tuosta vanttiruuvista näin :
(a) Kierrä venttiilin säätöruuvia ylöspäin kunnes ylenpi ja alenpi vääntövarsi lukkiintuvat.
(b) Kiinnitä ensin venttiilin käyttövarsi yläpään ohjausvääntövarteen ja kierrä sitten säätöruuvia alaspäin kolme täyttä kierrosta ja lukitse mutteri.

Minullakin on tuo keulapään kunnostus käynnissä. koko keula palikka missä on vääntimet ja tehostajan sylinteri on irroitettuna.
Olen tänään uusinut tuohon vääntimeen puslat. Harmittaa vain kun jäi epähuomiossa toinen yläpusla tilauksesta pois,tilattu tänään. Raidetangot myös irti , otin tuosta leukusta kun oli hyvät pallonivelet ,vain iksi piti uusia. Nyt vain odotellaan että jussi laittaa puslan,ja sitten nähdään tuleeko samanlaiset ongelmat eteen bmw-tuningilla.

Sori poijat :wink: Mulla tais tuo ajatus olla vääntimien säätöruuvissa :oops:
Viimeksi muokannut kari t, 05 Tammi 2009, 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

05 Tammi 2009, 20:27

Kannattaa muuten laittaa siihen vanttiruuvin näköseen joka käskyttää
sitä venttiiliä tihiämät pultit taikka putkisokat ,kuten omassa tein muis-
taakseni kuuden millin terällä kalvaten uudet reijät ,johon sitten putki-
sokka ja sen sisälle vielä toinen varmistus sokka sekin putkisokka.
Kyseisessä paikassa ei saa olla milliäkään välystä! Omahan tein kyseisen
korjauksen reilut 20 vuotta sitten ja on edeleenki täysin tiheä ja muuten-
kin kyseiseen 270 ei ohjaukseen ole vaihdettu kuin kerran raidetangon
nivelet ja tuntejakin on jo toista mittaria.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

05 Tammi 2009, 20:42

no kerrankin piäsöö kirjuttamaan asijasta josta en tiijä mittää muuta kuin se että jos on leukussa vähänkin samanlainen systeemi kuin 175mf niin se on insinöörin taijon nääte parhaimmillaan,jos ee oo väljee keulalla niin kopissa hikkoillaan ja jos on väljee niin kopissa on kiire. helepompi on korjata kellokii kuin tuo sätös.no voi joskus toimmikkii
aja millä ajat mutta majorilla loput
Vastaa Viestiin