Sivu 14/16

Lähetetty: 29 Huhti 2008, 17:14
Kirjoittaja anglia67
Maalattuja nuffieldeja ilmestyy nyt kertaheitolla useampia :wink:.Nuffifoorumin perustaminen on vauhdittanut kunnostusten aloittamisia :lol:

Lähetetty: 30 Huhti 2008, 20:38
Kirjoittaja kari t
Mitähän mieltä olette nuffien ja miksei muittenkin traktorien maalajat seuraavanlaisesta vinkistä jonka sain muutama vuosi sitten tältä varaosa myyjältä joka myy nuffinkin osia oulunseudulla :?: Esitti että maalipinnan päälle kannattaa panna pari kerrosta lakkaa, niin ei sitten aurinko haalistuta niin äkkiä maalipintaa :?: Omassa 61:sessä on jo minun mielestäni maali aika paljon haalistunut,vaikkei ole kuin viisi vuotta maalauksesta :x

Lähetetty: 30 Huhti 2008, 23:42
Kirjoittaja jamppi
Mulla on automaali millä maalaan ja sen piäis olla säänkestävää

Lähetetty: 02 Touko 2008, 00:46
Kirjoittaja nuhvi63
säänkestävävää maalia ei ole olemassakaan,nuo lakkakierrokset auttaa haalistumiseeen aivan olennaisesti :!: :!: :!: olen maalannut autoja ja työkoneita, älkää viittikö väittää vastaan.

Lähetetty: 02 Touko 2008, 18:51
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Nyt on nuffi kasassa, muutama pieni öljy, neste ja löpö vuoto vielä löytyi, mutta muuten kone raksuttaa, valot, jarrut ja hallintalaitteet toimii.

Kuvia:

http://kuvablogi.com/nayta/1070939/

Lähetetty: 02 Touko 2008, 19:50
Kirjoittaja ahven
eipä taijja ennee ravistoo nuhvi mutt rajotin ruuvi pitäs löytää jostai kiertää hieman ylikierroksilla kiitti misterille vinkistä väljyksiä todella oli ja paljon

Lähetetty: 02 Touko 2008, 19:55
Kirjoittaja kari t
Jopas siitä tuli hienon näköinen :lol: Tuotahan ei sitten muutamaan vuoteen raaski tosi töihin laittaakkaan :lol:
Masteri älä tykkää kyttyrää :evil: mutta yksi kohta vähän häiritsee :?: nimittäin tuo rekisteri kilven aluspelti :?: vähän liian korkea :?:

Lähetetty: 02 Touko 2008, 20:33
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Juu, aluspelti on iso, ja kilpi siinä ei keskellä :oops:

Mutta tosiaan, painotan, että kone tulee ajoon ja käytön jälkiä siihen toki tulee. Moni muukaan kohta ei ole juuri viimesen päälle, vaan tosiaan katsottu myös sitä käytännöllisyyttä, eikä pelkästään entisöintiä. Entisöinnistä tämä on kaukana, paremmin käy sana käyttöentisöinti.


:wink:

Lähetetty: 03 Touko 2008, 18:08
Kirjoittaja jamppi
Ehdottomasti yksi kevään komeimmista nuhveista :D

Lähetetty: 03 Touko 2008, 18:28
Kirjoittaja Tammi
Jo vain tuollaisella pelillä kelpaa kyliä kiertää, jos vielä joskus pystyis itsekkin saamaan jotain tuollaista aikaan. :idea:

Lähetetty: 03 Touko 2008, 19:52
Kirjoittaja anglia67
Jumankekka, pirun hieno nuffihan siitä tuli 8)

Lähetetty: 03 Touko 2008, 20:06
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Nyt on nuffilla ajeltu noin 20-25 km tieajoa, mäkisessä ja tasaisessa maastossa.

Kone pelaa ok, vuodotkin on saatu tyrehtymään yhtä suurempaa lukuunottamatta: Ilmanputsari vuotaa öljyä voimallisesti ajossa siittä pannan alta. O-renkaat sinne laitoin, mutta ei ne pidä :( Pantakin on jo melko huono, joten se ei kiristä kuppia kunnolla kiinni.

Lämmöt koneesta vaeltelee hiukan. Joskus jää vihreän keskitasoon, joskus melkein punaisen rajalle. Oisiko syynä oikutteleva termari? Sen kyllä putsasin, mutta vanhalta se näytti. Neste kyllä kiertää eikä syylärissä kupli.

Joku päivä pitää vielä maalata pensselillä traktorin pohja, sitä kun en tukipölkkyjen alta saanut maalattua. Sitten se olisi valmis töihin :D

Lähetetty: 03 Touko 2008, 20:07
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Ja tähän samaan nyt kiitokset:

Kiitokset kaikille minua projektissa tukeneille, niitä on niin monia, etten nimiä tai nimimerkkejä ala luettelemaan. Moni auttajista lukee palstaa muttei kirjoita täällä.



:D

Lähetetty: 03 Touko 2008, 20:47
Kirjoittaja nuhvi63
onnittelut kunnostuksen onnistumisen johdosta! meitin 460 nostaa lämmöt sinne pikkasen punasen puolelle,on tehnyt sitä jo kai 30 vuotta,normaalia.

Lähetetty: 04 Touko 2008, 10:05
Kirjoittaja 10/60 TenSpeed
On nätti nuhvi on, se on valtava tunne kun projekti on tuossa vaiheessa. Onnittelut.