Projekti: Kolmonen kotiutui
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Maalattuja nuffieldeja ilmestyy nyt kertaheitolla useampia .Nuffifoorumin perustaminen on vauhdittanut kunnostusten aloittamisia
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mitähän mieltä olette nuffien ja miksei muittenkin traktorien maalajat seuraavanlaisesta vinkistä jonka sain muutama vuosi sitten tältä varaosa myyjältä joka myy nuffinkin osia oulunseudulla Esitti että maalipinnan päälle kannattaa panna pari kerrosta lakkaa, niin ei sitten aurinko haalistuta niin äkkiä maalipintaa Omassa 61:sessä on jo minun mielestäni maali aika paljon haalistunut,vaikkei ole kuin viisi vuotta maalauksesta
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
säänkestävävää maalia ei ole olemassakaan,nuo lakkakierrokset auttaa haalistumiseeen aivan olennaisesti olen maalannut autoja ja työkoneita, älkää viittikö väittää vastaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt on nuffi kasassa, muutama pieni öljy, neste ja löpö vuoto vielä löytyi, mutta muuten kone raksuttaa, valot, jarrut ja hallintalaitteet toimii.
Kuvia:
http://kuvablogi.com/nayta/1070939/
Kuvia:
http://kuvablogi.com/nayta/1070939/
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
eipä taijja ennee ravistoo nuhvi mutt rajotin ruuvi pitäs löytää jostai kiertää hieman ylikierroksilla kiitti misterille vinkistä väljyksiä todella oli ja paljon
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jopas siitä tuli hienon näköinen Tuotahan ei sitten muutamaan vuoteen raaski tosi töihin laittaakkaan
Masteri älä tykkää kyttyrää mutta yksi kohta vähän häiritsee nimittäin tuo rekisteri kilven aluspelti vähän liian korkea
Masteri älä tykkää kyttyrää mutta yksi kohta vähän häiritsee nimittäin tuo rekisteri kilven aluspelti vähän liian korkea
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Juu, aluspelti on iso, ja kilpi siinä ei keskellä
Mutta tosiaan, painotan, että kone tulee ajoon ja käytön jälkiä siihen toki tulee. Moni muukaan kohta ei ole juuri viimesen päälle, vaan tosiaan katsottu myös sitä käytännöllisyyttä, eikä pelkästään entisöintiä. Entisöinnistä tämä on kaukana, paremmin käy sana käyttöentisöinti.
Mutta tosiaan, painotan, että kone tulee ajoon ja käytön jälkiä siihen toki tulee. Moni muukaan kohta ei ole juuri viimesen päälle, vaan tosiaan katsottu myös sitä käytännöllisyyttä, eikä pelkästään entisöintiä. Entisöinnistä tämä on kaukana, paremmin käy sana käyttöentisöinti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt on nuffilla ajeltu noin 20-25 km tieajoa, mäkisessä ja tasaisessa maastossa.
Kone pelaa ok, vuodotkin on saatu tyrehtymään yhtä suurempaa lukuunottamatta: Ilmanputsari vuotaa öljyä voimallisesti ajossa siittä pannan alta. O-renkaat sinne laitoin, mutta ei ne pidä Pantakin on jo melko huono, joten se ei kiristä kuppia kunnolla kiinni.
Lämmöt koneesta vaeltelee hiukan. Joskus jää vihreän keskitasoon, joskus melkein punaisen rajalle. Oisiko syynä oikutteleva termari? Sen kyllä putsasin, mutta vanhalta se näytti. Neste kyllä kiertää eikä syylärissä kupli.
Joku päivä pitää vielä maalata pensselillä traktorin pohja, sitä kun en tukipölkkyjen alta saanut maalattua. Sitten se olisi valmis töihin
Kone pelaa ok, vuodotkin on saatu tyrehtymään yhtä suurempaa lukuunottamatta: Ilmanputsari vuotaa öljyä voimallisesti ajossa siittä pannan alta. O-renkaat sinne laitoin, mutta ei ne pidä Pantakin on jo melko huono, joten se ei kiristä kuppia kunnolla kiinni.
Lämmöt koneesta vaeltelee hiukan. Joskus jää vihreän keskitasoon, joskus melkein punaisen rajalle. Oisiko syynä oikutteleva termari? Sen kyllä putsasin, mutta vanhalta se näytti. Neste kyllä kiertää eikä syylärissä kupli.
Joku päivä pitää vielä maalata pensselillä traktorin pohja, sitä kun en tukipölkkyjen alta saanut maalattua. Sitten se olisi valmis töihin
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ja tähän samaan nyt kiitokset:
Kiitokset kaikille minua projektissa tukeneille, niitä on niin monia, etten nimiä tai nimimerkkejä ala luettelemaan. Moni auttajista lukee palstaa muttei kirjoita täällä.
Kiitokset kaikille minua projektissa tukeneille, niitä on niin monia, etten nimiä tai nimimerkkejä ala luettelemaan. Moni auttajista lukee palstaa muttei kirjoita täällä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
onnittelut kunnostuksen onnistumisen johdosta! meitin 460 nostaa lämmöt sinne pikkasen punasen puolelle,on tehnyt sitä jo kai 30 vuotta,normaalia.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 353
- Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
- Paikkakunta: Kontiolahti
On nätti nuhvi on, se on valtava tunne kun projekti on tuossa vaiheessa. Onnittelut.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet