kova hermoisia kavereita jos lämmöt punaisella ajatte
Itte tuos pyöriny 110-90 fiiatilla ja yleensä lämmöt viisarin vahvuuden verran vihreällä. Siis kylmällä puolen. No nyt se on nostanu lämpöä toisen viisarin vahvuuden verran vihreälle. kovasti vain ottaa silmään se vaikka siitä on vielä pitkä punaiselle
Projekti: Kolmonen kotiutui
Valvoja: automies560
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
No eipä niinNuutu kirjoitti:joo vain eihän ne oo oikeastikkaan kovin luotettavia nuo n.50 v vanahat mittarit
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
En tiä onko jo kysytty ja en jaksanu lukia kaikkia läpi mutta millä/mitenkä masteri ja muut on putsanneet maalattavan raktorin rungon ym kun ei ole käytettävis hiekkapuhallus vehkeitä?
Olis tuo super dexta otettava työn alle ja virauttelin pahimmat paskat pois siitä ja kattelin että pellit varmaan jollain kevyellä hiomalaikalla että saa pintaa karhennettua ja runko sitten ankaralla liuotin pesulla ja kravaamisella
Olis tuo super dexta otettava työn alle ja virauttelin pahimmat paskat pois siitä ja kattelin että pellit varmaan jollain kevyellä hiomalaikalla että saa pintaa karhennettua ja runko sitten ankaralla liuotin pesulla ja kravaamisella
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vesipesu kylmävesipesurilla kertaa 2. Mukana liuotin aine, mallia motonet.forssoni kirjoitti:En tiä onko jo kysytty ja en jaksanu lukia kaikkia läpi mutta millä/mitenkä masteri ja muut on putsanneet maalattavan raktorin rungon ym kun ei ole käytettävis hiekkapuhallus vehkeitä?
Olis tuo super dexta otettava työn alle ja virauttelin pahimmat paskat pois siitä ja kattelin että pellit varmaan jollain kevyellä hiomalaikalla että saa pintaa karhennettua ja runko sitten ankaralla liuotin pesulla ja kravaamisella
Loput kaavimalla puukon terällä (mora tarpeeksi edullinen tuhlattavaksi), ja sitten vaan teräsharjalla putsaamalla. Voin sanoa, että siinä on työmaata ihan kyllälteen
Lopuksi heinolan miehen ohjeella sumutin rungon märäksi tinnerillä ja annoin haihtua pois. Tuli rasvaton kuiva pinta sillä sitten.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
ok. Jos ens viikolla aloittelis paloittelemaan..
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Teräsharja, ruuvimeiseli ja puukko sekä pirusti malttia niin hyvä tulee
Ei noilla pesuilla kuitenkaan kaikkia paskoja pois saa
Ja sellanen hiomakone jossa on kolmionmuotoinen hiomatalla on
myöskin erinomainen apu
Ei noilla pesuilla kuitenkaan kaikkia paskoja pois saa
Ja sellanen hiomakone jossa on kolmionmuotoinen hiomatalla on
myöskin erinomainen apu
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
ruppeiskohan neuvoo mutta itellä on hiekka vehkeet mutta on aika paska homma sillä puhistella kun sitä hiekkoo on es nahan välissää, mutta asiaan se vinku vai mikä se paineilmalla toimiva paha iäninen värkki onkaa siihen pyöree kuppi mallinen teräs suti ja johan lähtee ja etenkin pultin kannat ym. eikä siinä montaa iltaa yhtä nuhvii puhistele,tekstassa sinistä en tiijä lähtöökö mutta kokkeile ja ylläty.
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Väliaika tietoja:
Nuffilla on ajeltu melko paljon, mm. peräkärryn vetoa, kasvimaan äestystä, siirtoajoa, ja onhan se ollut mukana jo tapahtumassakin.
Tänään ajellessani tuonne Maukkulan mäkiautokilpailuihin, alkoi nuffi täristää ohjausta perkuleesti. Pyörät vispasivat eestaas hirveää vauhtia. Pysäytin ja vipatus poistui. Hetken kuluttua uudelleen. Pääsin kuitenkin tapahtumaan:
Siellä oli mm. yksi ja kaksipyttyinen steyr, MF 35X MP, Valmet 20 ja nuffi perässään Vicon - Lely Acrobat pyöröpöyhin.
Nuffissa oli myös klubimainokset, jotka todennäköisesti tuottivat jälleen uuden jäsenen joukkoomme
Kotona aloin tutkia vispauksen syytä. Se löytyi etuakselin keinun putkesta, joka oli repeytynyt irti.
Nyt pitääkin kiirettä, koska etuakseli pitäisi saada kuntoon ensiviikon pielisen kierrolle.
Nuffilla on ajeltu melko paljon, mm. peräkärryn vetoa, kasvimaan äestystä, siirtoajoa, ja onhan se ollut mukana jo tapahtumassakin.
Tänään ajellessani tuonne Maukkulan mäkiautokilpailuihin, alkoi nuffi täristää ohjausta perkuleesti. Pyörät vispasivat eestaas hirveää vauhtia. Pysäytin ja vipatus poistui. Hetken kuluttua uudelleen. Pääsin kuitenkin tapahtumaan:
Siellä oli mm. yksi ja kaksipyttyinen steyr, MF 35X MP, Valmet 20 ja nuffi perässään Vicon - Lely Acrobat pyöröpöyhin.
Nuffissa oli myös klubimainokset, jotka todennäköisesti tuottivat jälleen uuden jäsenen joukkoomme
Kotona aloin tutkia vispauksen syytä. Se löytyi etuakselin keinun putkesta, joka oli repeytynyt irti.
Nyt pitääkin kiirettä, koska etuakseli pitäisi saada kuntoon ensiviikon pielisen kierrolle.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
maister epäili minun nuhvia että se ei ole niin kuin nuhvin pitäs pyöriä ja vikaahan siinä oli. kun löysäs kierroksia tuli sinistä savuu enemmän kuin uuvesta voortista ja tyhjä käänti heijas.vika immenkalvossa liian suuri reikä. korjaus toinen kalvo viatkin hävis.
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt on akseli puotettu. Surullinen on näkymä
Pitää huomenna ottaa tehohoitoon tuo. Putkessa olevat puslat eivät olleet oikeastaan kulahtaneet kovinkaan paljoa, joka on suorastaan ihme...
Pitää huomenna ottaa tehohoitoon tuo. Putkessa olevat puslat eivät olleet oikeastaan kulahtaneet kovinkaan paljoa, joka on suorastaan ihme...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt on sitten tappi täytehitsattu ja tuo valuosa jossa tappi on kiinni, myös hitsattu. Oli nimittäin revennyt kiinnityskohdistaan hiukan.
Huomenna vielä akselin hitsaus, pikkuisen maalia ja kasaan.
Huomenna vielä akselin hitsaus, pikkuisen maalia ja kasaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 63
- Liittynyt: 11 Touko 2008, 23:36
- Paikkakunta: Jaala/kymenlaakso
Moi,kysyn sellasta jotta millä kuletit kolmosen kotias,katoin tos ekal sivulla jotta traikunpäällä oli.Pitäs itekkin kotiuttaa kolmonen soinista(e-pohjanmaalta) Jaalaan(kymenlaaksoon).
Universaalia toimintaa.
Nuffield DL3
Nuffield DM4
Ford Transit 2.4 D -82
Nuffield DL3
Nuffield DM4
Ford Transit 2.4 D -82