Projekti: Kolmonen kotiutui
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kolmospytyn etumainen runkolaakeri josta kolmosen kiertokangenlaakerit saavat öljynsä on avattu.
Laakeri ei kait ole pyörähtänyt, mutta on kulunut jonkin verran. Kupari näkyy jo selvästi ja siinä on melkoisia orkosia pituussuunnassa.
Tämä oli öljyinen avattaessa, eli uskoisin tuohon asti öljyn tulevan
Edit: Öljykanava runkolaakerista kiertokankeen oli todella tukossa. Aukaisin sen rautalangalla painamalla ja moskaa tuli varovasti arvioiden 3mm pitkä pötkö, oli valkometallisilppua.
Onkohan tämä sitten se härö, vai onkohan vielä jossain muualla samanlaista silppua Pitää katsoa vielä muutkin.
En tiedä olisiko tuollaista rautalankaa saanut käyttää, ei varmaan ole virallinen korjauskeino, mutta tepsi tässä tapauksessa. Langan paksuus oli juuri kanavaan sopivaa.
Laakeri ei kait ole pyörähtänyt, mutta on kulunut jonkin verran. Kupari näkyy jo selvästi ja siinä on melkoisia orkosia pituussuunnassa.
Tämä oli öljyinen avattaessa, eli uskoisin tuohon asti öljyn tulevan
Edit: Öljykanava runkolaakerista kiertokankeen oli todella tukossa. Aukaisin sen rautalangalla painamalla ja moskaa tuli varovasti arvioiden 3mm pitkä pötkö, oli valkometallisilppua.
Onkohan tämä sitten se härö, vai onkohan vielä jossain muualla samanlaista silppua Pitää katsoa vielä muutkin.
En tiedä olisiko tuollaista rautalankaa saanut käyttää, ei varmaan ole virallinen korjauskeino, mutta tepsi tässä tapauksessa. Langan paksuus oli juuri kanavaan sopivaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jos runkolaakerit ovat noin pahasti kuparilla, vastaavasti kiertokangenlaakerit pitäisi olla paljon, paljon huonommat? Onko sitten yritetty tehdä kevyt remontti laakeroimalla kiertokanget.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
En tiedä miten on vielä muut kun en ole kerennyt aukaista. Onkos miten tarkkaa noiden laakeripukkien kanssa, että tulee oikeinpäin? En ole kerennyt aukoa kuin kolmospytyn kiertokangen ja runkolaakerin pultit auki.
Avasin tänään myös polttoaine ja öljynsuodattimet. Näky oli surullinen
Polttoainesuodatin oli turvonnut paperiosiltaan palloksi veden vaikutuksesta ja moottoriöljynsuodatin oli melko töhnäinen.
Mietin jos nyt hioisi hiomapaperilla tuon kaulan, laittaisi joka kohtaan uudet laakerit ja kasaisi koneen. Kasauksen jälkeen luiruöljyt sisään, forte käsittely ja parikertaa "puhdistusöljyt" vielä sisään jottei tiivisteet kovetu.
Katsoo sitten jos paineet löytyy niin eikun kovaa ajoa.
Mitä mieltä muut?
Avasin tänään myös polttoaine ja öljynsuodattimet. Näky oli surullinen
Polttoainesuodatin oli turvonnut paperiosiltaan palloksi veden vaikutuksesta ja moottoriöljynsuodatin oli melko töhnäinen.
Mietin jos nyt hioisi hiomapaperilla tuon kaulan, laittaisi joka kohtaan uudet laakerit ja kasaisi koneen. Kasauksen jälkeen luiruöljyt sisään, forte käsittely ja parikertaa "puhdistusöljyt" vielä sisään jottei tiivisteet kovetu.
Katsoo sitten jos paineet löytyy niin eikun kovaa ajoa.
Mitä mieltä muut?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mistähän saisi ison O renkaan tahi alkuperäisen huopatiivisteen ilmanputsarin kuvun tiivistämiseen?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Älä missään nimessä sotke noita laakerikansia, ne on aina pareja
Forte käsittely on turhaa tuohon, mutta muuten hyvä moottoriöljy koneeseen
Ilmanputsariin saat helpoimmin o-renkaan pikaliimalla kahdesta tai useammasta jos ei niin pitkää löydy
Onkohan öljynsuodatin oikein toiminu kun on noin naarmuilla laakerit
Forte käsittely on turhaa tuohon, mutta muuten hyvä moottoriöljy koneeseen
Ilmanputsariin saat helpoimmin o-renkaan pikaliimalla kahdesta tai useammasta jos ei niin pitkää löydy
Onkohan öljynsuodatin oikein toiminu kun on noin naarmuilla laakerit
Mukana kuin peräpukama!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 353
- Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
- Paikkakunta: Kontiolahti
Kyllä ne laakeripukit pitää olla oikeinpäin ja oikeilla paikoilla. suosittelisin tuota kampuran pois ottoa, käyttäs vaikka koneistamolla voisko tuosta pelkällä kiillottamisella vielä saada jonkunlaisen tai sitten käytetty hyväkuntoinen.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Selvä homma, taidan ottaa myllyn irti. Kytkinakselissa on hirveästi klappia joten tulee sekin sitten korjattua samalla kertaa.
Tänään en arvellut purkaa enempi konetta, mutta tein kaikkea muuta.
Vaihdoin puolikkaasta toisen kynkän vääntyneen tilalle, vaihdoin O-renkaat nostolaitteen akselin molempiin päihin, avasin kaltevuudensäätimen ja rasvasin kierteen kokonaisuudessaan, puhdistin todella likaisen ilmanputsarin sisältä ja ulkoa, vaihdoin ruiskutuspumppuun öljyt, siellä ei ollut nyt muuta kuin polttoöljyä. Joku päivä pitää käydä hakemassa joensuusta uudet kupariputket ruiskutuspumppuun ylivuoto ja ilmausputkiksi, nyt kaikki moska menee startin päälle.
Projekti etenee, tämän kun saisi liikkeelle niin sitten keskityn taas 460:n.
Tänään en arvellut purkaa enempi konetta, mutta tein kaikkea muuta.
Vaihdoin puolikkaasta toisen kynkän vääntyneen tilalle, vaihdoin O-renkaat nostolaitteen akselin molempiin päihin, avasin kaltevuudensäätimen ja rasvasin kierteen kokonaisuudessaan, puhdistin todella likaisen ilmanputsarin sisältä ja ulkoa, vaihdoin ruiskutuspumppuun öljyt, siellä ei ollut nyt muuta kuin polttoöljyä. Joku päivä pitää käydä hakemassa joensuusta uudet kupariputket ruiskutuspumppuun ylivuoto ja ilmausputkiksi, nyt kaikki moska menee startin päälle.
Projekti etenee, tämän kun saisi liikkeelle niin sitten keskityn taas 460:n.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Onko masterin kolmosessa semmonen öljynsuodatin jossa on se pieni reikä toisessa päässä? Saattaa olla että se tosiaan ei toimi, tuossa minun pikkusessa ei toiminu ollenkaan. Jousi ei kiristäny sitä tiiviste pintaa ollenkaan kiinni, Laiton pitemmän jousen niin sehän tuo kiristää paikalleen. On ne vaan outoja nuo nuhvin suotimet tuossakin pitää olla se pieni reikänen malli ja sitten kuitenkin on liian lyhyt.....
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pienireikäinen malli on tuossakin. Suodatin oli todella töhnäinen, joten en yhtään ihmettele jos joku paikka on sen takia pettänyt. Mutta mikä on kerännyt sen kanavan tukkoon?nuffield 342 kirjoitti:Onko masterin kolmosessa semmonen öljynsuodatin jossa on se pieni reikä toisessa päässä? Saattaa olla että se tosiaan ei toimi, tuossa minun pikkusessa ei toiminu ollenkaan. Jousi ei kiristäny sitä tiiviste pintaa ollenkaan kiinni, Laiton pitemmän jousen niin sehän tuo kiristää paikalleen. On ne vaan outoja nuo nuhvin suotimet tuossakin pitää olla se pieni reikänen malli ja sitten kuitenkin on liian lyhyt.....
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Heiluuko se suodatin, jos ottaa jalkoineen irti sen paketin suodatin paikallaan, ja heiluttaa, jos se hölskyy nii sillon virtaa ohi suodattimen..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kattelin varaosa hintoja:
KK laakerisarja ~100€ RK laakerisarja 200€
ohhoh
KK laakerisarja ~100€ RK laakerisarja 200€
ohhoh
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
isojoella oli muistaakseni 85 ja 165 € kampuran hionti makso joensuussa 25€ kaulalta.... onhan se vähän pussille hupaa....
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Onneksi tässä nuhviharrastuksessa menee... ajatella mihin kaikkeen turhaan voisi muuten mennä ne rahat,.... ruokaan...... asuntolainaan......elätysmaksuihin....