Projekti: Kolmonen kotiutui
Valvoja: automies560
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Minunkin kolmosessa on tuossa varsinaisen nostolaitteen käyttövivussa tuo samanlainen klipsi, en vaan ole huomannut etsiä sille mitään järkevää käyttötarkoitusta
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jamppi kirjoitti:
Onhan tuossa se sivujärjestelmän vipu tottakai, mutta tarkoitan tuota jousikuormitteista sivuttainliikkuvaa klipsua nostolaitteen käyttövivun kyljessä [/quote]
Tälle nimenomaiselle vivullekaan on ole 35:den aikana keksinyt mitään todellista käyttöä Miettikääpä vivun toimintaa mihin se vaikuttaa
Onhan tuossa se sivujärjestelmän vipu tottakai, mutta tarkoitan tuota jousikuormitteista sivuttainliikkuvaa klipsua nostolaitteen käyttövivun kyljessä [/quote]
Tälle nimenomaiselle vivullekaan on ole 35:den aikana keksinyt mitään todellista käyttöä Miettikääpä vivun toimintaa mihin se vaikuttaa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No eihän tuo nyt tollasenaan mihinkään vaikuta, mutta saattaahan siitä puuttua jotakin..
Nelosissa en ole nähnyt ainuttakaan vastaavaa vempainta.
Nelosissa en ole nähnyt ainuttakaan vastaavaa vempainta.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
ei olenuffiko kirjoitti:vivun alkupäässä pitäs olla vastinkappale,josta nostonopeus voidaan säätää....kuvasta ei näe,onko sitä..
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Niin nostonopeuttahan tuolla säädetään koska laskunopeuden säätönupithan ovat siellä kannessa.
Mutta taitaa olla turha varuste koska eikös se saa olla mahdollisimman nopea se nosto noin yleisestiottaen.
Mutta taitaa olla turha varuste koska eikös se saa olla mahdollisimman nopea se nosto noin yleisestiottaen.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Onnea kissanpesälle. Kyllä on nätti kissa. Meillä on samanlainen. Ja nätti on tuo toinenkin punainen. Sitä pitää pikkuvähän viritellä, että saat senkin kehräämään. Tuommoista vipua ei meidän kolmosissa ollut. Oli kai riisutttu.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kiitos, tosiaan tuo osa puuttuu minulta.
Laitan kuvat vielä galleriaan.
Nyt aukaisin konetta hiukan, venttiilit liikkuvat ok, ja välyksetkin on kohdillaan. Sakkakuppi, siirtopumppu ja ilmansuodatin olivat jäässä.
Vika voisi kuulua suihkusta, mutta silloin se ei kuormittaisi starttia, en oikein usko että männänrengaskaan tekisi tuota kun vain jaksottain tekee
Laitan kuvat vielä galleriaan.
Nyt aukaisin konetta hiukan, venttiilit liikkuvat ok, ja välyksetkin on kohdillaan. Sakkakuppi, siirtopumppu ja ilmansuodatin olivat jäässä.
Vika voisi kuulua suihkusta, mutta silloin se ei kuormittaisi starttia, en oikein usko että männänrengaskaan tekisi tuota kun vain jaksottain tekee
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Itte ainaki kauhistuin tuosta äänestä
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No niin vika selvillä, vian aiheuttaja ei. Kolmospytyn kiertokangen laakerit tohjot, kuvista näkee selvästi, että kone on käynyt kuivana ainakin kolmospytyn kohdalta, vian aihettajaa eli öljynvähyyttä pitää etsiä lisää. En tiedä saako akselia enää kuntoon
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Aika pahan näköset jäljet.... Minkälaiset öljyt sielä oli nyt sisällä? Kuinka kauan tuo vingahtava ääni on ollu koneessa? Onko ajettu paljon sen jälkeen?
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/