Projekti: Kolmonen kotiutui

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

15 Huhti 2008, 21:21

On se kyllä siisti paketti
Värikin on olevinaan parempi kuin minulla :?
Mukana kuin peräpukama!
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

16 Huhti 2008, 18:33

Tosi hienon näkönen, mutta mutta tuulettajan siivet olivatten alunperin keltaset
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Huhti 2008, 20:56

Juu, ei ollut keltaista tähän hätään. Korjaan kyllä asian.

Huomenna pistän nesteet sisään ja todennäköisesti lauantaina kokeilen konetta käyntiin. Jos kaikki toimii ok, niin asennan kytkimen ja muut inkeet jotta pääsee koeajolle ja muuta pientä roplaamaan...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Huhti 2008, 17:42

Nuffield starttasi ekaa kertaa. Ensin vuosi litran pari öljyä pihamaalle kun se puklautti öljynsuodattimen tiivisteen pellolle (väärin asennettu :oops: ).

Lopulta sain vuodon korjattua ja käytin konetta.

Paineet nousevat tyhjäkäynnilläkin pohjalukemiin (100), eli noin seitsemään kiloon :shock: Ylhäällekkin painetta tulee, keinuvipujen juuresta turskuaa öljy. Paineenrajoitusventtiilinkin pumpusta purin silloin kun se oli auki, en tiedä mihin se sitten lie säädetty jousella?

Öljyinä on 15W/40 Teboil Power Plussat, eli melko jäykät...

Tyypillinen kolmosen hurrrr hurrr hurrr kuuluu tuostakin :D

http://www.youtube.com/watch?v=lNwxMjj-_6M

Edit: Kotvasen käynnissä ollessaan alkoi paineet laskea. Nyt ne jäi tyhjäkäynnillä 100:n ykkösen ja nollan väliin. Taitanee olla normaalia :?:
Viimeksi muokannut Joonas Potkonen, 17 Huhti 2008, 18:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1543
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

17 Huhti 2008, 17:49

No sehän oli varmaankin upeeta saada savut siitä :D

Nuo suodatinkoteloiden tiivisteet ovat herkkiä vuotamaan jos eivät ole kunnolla paikoillaan, samoin kuin se suodattimenjalkakin.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

17 Huhti 2008, 17:58

Noniin, sepä hyvä että kone tuli kuntoon.. itsellä vielä "uudemmassa" kolmosessa pientä remonttia odotettavissa ennenkuin "otan savut" (minulla ei ole ollut kone käynnissä)
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

17 Huhti 2008, 19:01

Nyt on projekti hyvässä vaiheessa :wink:
Hattu päähän ja hyvästi!
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

17 Huhti 2008, 19:43

Siinähän on sitten samallalailla painetta kun tuossa minun kolmosessa.... ouvolta se kyllä näyttää kun on mittari pohjassa. :roll: Täysremontin kokeneessa 342 sessa paineet on 60 kuumalla moottorilla, kylmällä neulan paksuuden verran yli
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

17 Huhti 2008, 20:13

Siististi käy kolomosen mylly ja värikin on komeeta katsella.Pohjaan se kylmänä öljynpainemittarin täräyttää tuo nelosenikin, vaan siitä se reilusti laskee öljyjen kuumetessa.Eihän se enää toki uudenveroinen olekkaan. :)
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

17 Huhti 2008, 20:50

ihan käypi niin kuin kolmosen kuuluukin! meitin kyläsahurilla on kaks kolmos nuhvia,siistissä alkuperäiskunnossa molemmat,parin viikon päästä pääsee meitin 460 taas sukulaisia kattomaan...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Tammi
Nuhvitietäjä
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Marras 2007, 00:23
Paikkakunta: Nunnanlahti

18 Huhti 2008, 19:19

Hyvältä näyttää ja kuulostaa, Nuffi kehrää kuin Eno-Paulin kissa. Kone on taas saatettu voimiensa päivien kuntoon. Siitä on hyvä jatkaa projektia eteenpäin. :D :D :D
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Huhti 2008, 21:07

Tänään koeajot suoritettu.

Syylärin piru vuotaa voimallisesti, vaikka sen olevinaan tarkistin :(

Sitten jarruakseli liikkuu ulospäin, vaikka pultti on kiritty kunnolla kiinni, mistä tämä voisi johtua? Jarrurumpu siis tulee ulos noin kaksi senttiä normaalista pyörimiskohdastaan...

Tuo pitää katsoa huomenna.

Muuten kaikki tähän mennessä mennyt ok, tuo öljynpaine vain vielä hiukan huolestuttaa :?:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Huhti 2008, 18:35

Tankin lommon paikkasin pakkelilla. Syylärin otin irti lähempään tarkasteluun ja suurimman vuotolähteen sijainti löytyi.

Maalauksia jatkoin mm. konepeltien ja nostolaitteen irto-osien maalauksilla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
e-k-i
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 23 Joulu 2007, 21:30
Paikkakunta: POHJANMAA

27 Huhti 2008, 10:03

Ompa Masteri tehnyt kovat hommat Nuhvin kanssa :!: :!: Onnittelen ! Terveisiä vaan kaikille Lapin reissulta :!: Lunta jäi vielä 60-70 cm :wink: :wink:
....kyyllä se vielä vuosi sitten toimi !?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Huhti 2008, 15:48

Hieman tummia pilviä peläten sain kuin sainkin nuffin rungon maalattua :D

Vielä tarvitsee pensselöidä pohja, sekä muutamat kohdat joita ei saa ruiskulla maalattua, mutta tuo on kyllä jo melko valmis maalauksen osalta.

Lisäksi maalia vaativat lokasuojat, startti, sekä nostolaitteen osat.

Kuvia:

Kuva

Kuva
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin