On se kyllä siisti paketti
Värikin on olevinaan parempi kuin minulla
Projekti: Kolmonen kotiutui
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Juu, ei ollut keltaista tähän hätään. Korjaan kyllä asian.
Huomenna pistän nesteet sisään ja todennäköisesti lauantaina kokeilen konetta käyntiin. Jos kaikki toimii ok, niin asennan kytkimen ja muut inkeet jotta pääsee koeajolle ja muuta pientä roplaamaan...
Huomenna pistän nesteet sisään ja todennäköisesti lauantaina kokeilen konetta käyntiin. Jos kaikki toimii ok, niin asennan kytkimen ja muut inkeet jotta pääsee koeajolle ja muuta pientä roplaamaan...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nuffield starttasi ekaa kertaa. Ensin vuosi litran pari öljyä pihamaalle kun se puklautti öljynsuodattimen tiivisteen pellolle (väärin asennettu ).
Lopulta sain vuodon korjattua ja käytin konetta.
Paineet nousevat tyhjäkäynnilläkin pohjalukemiin (100), eli noin seitsemään kiloon Ylhäällekkin painetta tulee, keinuvipujen juuresta turskuaa öljy. Paineenrajoitusventtiilinkin pumpusta purin silloin kun se oli auki, en tiedä mihin se sitten lie säädetty jousella?
Öljyinä on 15W/40 Teboil Power Plussat, eli melko jäykät...
Tyypillinen kolmosen hurrrr hurrr hurrr kuuluu tuostakin
http://www.youtube.com/watch?v=lNwxMjj-_6M
Edit: Kotvasen käynnissä ollessaan alkoi paineet laskea. Nyt ne jäi tyhjäkäynnillä 100:n ykkösen ja nollan väliin. Taitanee olla normaalia
Lopulta sain vuodon korjattua ja käytin konetta.
Paineet nousevat tyhjäkäynnilläkin pohjalukemiin (100), eli noin seitsemään kiloon Ylhäällekkin painetta tulee, keinuvipujen juuresta turskuaa öljy. Paineenrajoitusventtiilinkin pumpusta purin silloin kun se oli auki, en tiedä mihin se sitten lie säädetty jousella?
Öljyinä on 15W/40 Teboil Power Plussat, eli melko jäykät...
Tyypillinen kolmosen hurrrr hurrr hurrr kuuluu tuostakin
http://www.youtube.com/watch?v=lNwxMjj-_6M
Edit: Kotvasen käynnissä ollessaan alkoi paineet laskea. Nyt ne jäi tyhjäkäynnillä 100:n ykkösen ja nollan väliin. Taitanee olla normaalia
Viimeksi muokannut Joonas Potkonen, 17 Huhti 2008, 18:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1549
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No sehän oli varmaankin upeeta saada savut siitä
Nuo suodatinkoteloiden tiivisteet ovat herkkiä vuotamaan jos eivät ole kunnolla paikoillaan, samoin kuin se suodattimenjalkakin.
Nuo suodatinkoteloiden tiivisteet ovat herkkiä vuotamaan jos eivät ole kunnolla paikoillaan, samoin kuin se suodattimenjalkakin.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Noniin, sepä hyvä että kone tuli kuntoon.. itsellä vielä "uudemmassa" kolmosessa pientä remonttia odotettavissa ennenkuin "otan savut" (minulla ei ole ollut kone käynnissä)
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Siinähän on sitten samallalailla painetta kun tuossa minun kolmosessa.... ouvolta se kyllä näyttää kun on mittari pohjassa. Täysremontin kokeneessa 342 sessa paineet on 60 kuumalla moottorilla, kylmällä neulan paksuuden verran yli
Siististi käy kolomosen mylly ja värikin on komeeta katsella.Pohjaan se kylmänä öljynpainemittarin täräyttää tuo nelosenikin, vaan siitä se reilusti laskee öljyjen kuumetessa.Eihän se enää toki uudenveroinen olekkaan.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
ihan käypi niin kuin kolmosen kuuluukin! meitin kyläsahurilla on kaks kolmos nuhvia,siistissä alkuperäiskunnossa molemmat,parin viikon päästä pääsee meitin 460 taas sukulaisia kattomaan...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Hyvältä näyttää ja kuulostaa, Nuffi kehrää kuin Eno-Paulin kissa. Kone on taas saatettu voimiensa päivien kuntoon. Siitä on hyvä jatkaa projektia eteenpäin.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tänään koeajot suoritettu.
Syylärin piru vuotaa voimallisesti, vaikka sen olevinaan tarkistin
Sitten jarruakseli liikkuu ulospäin, vaikka pultti on kiritty kunnolla kiinni, mistä tämä voisi johtua? Jarrurumpu siis tulee ulos noin kaksi senttiä normaalista pyörimiskohdastaan...
Tuo pitää katsoa huomenna.
Muuten kaikki tähän mennessä mennyt ok, tuo öljynpaine vain vielä hiukan huolestuttaa
Syylärin piru vuotaa voimallisesti, vaikka sen olevinaan tarkistin
Sitten jarruakseli liikkuu ulospäin, vaikka pultti on kiritty kunnolla kiinni, mistä tämä voisi johtua? Jarrurumpu siis tulee ulos noin kaksi senttiä normaalista pyörimiskohdastaan...
Tuo pitää katsoa huomenna.
Muuten kaikki tähän mennessä mennyt ok, tuo öljynpaine vain vielä hiukan huolestuttaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tankin lommon paikkasin pakkelilla. Syylärin otin irti lähempään tarkasteluun ja suurimman vuotolähteen sijainti löytyi.
Maalauksia jatkoin mm. konepeltien ja nostolaitteen irto-osien maalauksilla.
Maalauksia jatkoin mm. konepeltien ja nostolaitteen irto-osien maalauksilla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hieman tummia pilviä peläten sain kuin sainkin nuffin rungon maalattua
Vielä tarvitsee pensselöidä pohja, sekä muutamat kohdat joita ei saa ruiskulla maalattua, mutta tuo on kyllä jo melko valmis maalauksen osalta.
Lisäksi maalia vaativat lokasuojat, startti, sekä nostolaitteen osat.
Kuvia:
Vielä tarvitsee pensselöidä pohja, sekä muutamat kohdat joita ei saa ruiskulla maalattua, mutta tuo on kyllä jo melko valmis maalauksen osalta.
Lisäksi maalia vaativat lokasuojat, startti, sekä nostolaitteen osat.
Kuvia:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.