Valmista tuli. 10 kk projekti
Valvoja: automies560
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Mitähän vaihtoehtoja on kun pitkän käytön jälkeen ajoin suuliin ja öljynpaineet oli normaalit; n.45 naulaa. Parin päivän kuluttua käynnisti, niin ei kolmeakymmentä naulaa näyttänyt? Öljyn/suodattimen vaihto kuitenkin edessä. Kone on terve. Ei savuta ym. Sen vähän viisari laskee normaalisti.
Viimeksi muokannut Massey-Nuffield, 26 Heinä 2023, 11:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 2
- Liittynyt: 04 Loka 2022, 09:00
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 + Hymas
Jumiva öljynpainemittari?Tai juuri valkeni itsellenikin,että kannessa on öljynpaineelle venttiili josta jos on jousi poikki niin ei ole painettakaan...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8935
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kanteen tuleva voiteluöljyputki on senverran pientä pilliä ( ehkä reikä luokkaa 4-5mm ) , ettei sillä ole isoakaan merkitystä varsinaisille öljynpaineille moottorissa.Nuhvi 10/60 kirjoitti: ↑04 Loka 2022, 23:13 Jumiva öljynpainemittari?Tai juuri valkeni itsellenikin,että kannessa on öljynpaineelle venttiili josta jos on jousi poikki niin ei ole painettakaan...
Ja se keinuvivuston kakkospukin kupeessa oleva paineventtiili on luokkaa 1.4bar, kun taasen siellä öljypumpun yhteydessä oleva se varsinainen pää-painerajaventiili on n. 4+bar.
Onkos tää nyt se sama laite, josta otsikolla "Universal 3 " - tuossa muutamaa viestiketjua aiemmin oli kuva Sarka-museon pihalla ????
On se kumma, että jos on, niin eikö sitä voi samaan koneeseen liittyvät jutut tehdä saman kyseistä konetta koskevan otsikon alle ????
Ilman, että yhdestä ja samaisesta koneesta, eri aihekysymyksin, on sen kymmenen viestiketjua avattu ???
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
En tiennyt sitä. Pyysin ylläpitäjän poistamaan sen toisen ketjun. Tiedän vastaisuudessajusape kirjoitti: ↑05 Loka 2022, 04:51Kanteen tuleva voiteluöljyputki on senverran pientä pilliä ( ehkä reikä luokkaa 4-5mm ) , ettei sillä ole isoakaan merkitystä varsinaisille öljynpaineille moottorissa.Nuhvi 10/60 kirjoitti: ↑04 Loka 2022, 23:13 Jumiva öljynpainemittari?Tai juuri valkeni itsellenikin,että kannessa on öljynpaineelle venttiili josta jos on jousi poikki niin ei ole painettakaan...
Ja se keinuvivuston kakkospukin kupeessa oleva paineventtiili on luokkaa 1.4bar, kun taasen siellä öljypumpun yhteydessä oleva se varsinainen pää-painerajaventiili on n. 4+bar.
Onkos tää nyt se sama laite, josta otsikolla "Universal 3 " - tuossa muutamaa viestiketjua aiemmin oli kuva Sarka-museon pihalla ????
On se kumma, että jos on, niin eikö sitä voi samaan koneeseen liittyvät jutut tehdä saman kyseistä konetta koskevan otsikon alle ????
Ilman, että yhdestä ja samaisesta koneesta, eri aihekysymyksin, on sen kymmenen viestiketjua avattu ???
Jukka
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 147
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Tuossa omassa kolmosessa öljynpaine näyttää kylmänä käynnistäessä hiukka yli 30 eikä kohoa pajoskaan lisäämällä kierroksia. Jos ajan koneen lämpimäksi paine tippuu alle kahenkympin ehkä 15 tyhjäkäynnillä, kierroksilla nousee lähelle kolmeakymppiä. palautuu oitis tyhjäkäynnilla 15. Pumppuhan siitä on mennyt luonnollisesti oljyn lämmetessä ja löystyessä pumppu ei jaksa tuottaa painetta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Mikähän on oranssin ral numero?
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Nyt on pois!jusape kirjoitti: ↑05 Loka 2022, 04:51Kanteen tuleva voiteluöljyputki on senverran pientä pilliä ( ehkä reikä luokkaa 4-5mm ) , ettei sillä ole isoakaan merkitystä varsinaisille öljynpaineille moottorissa.Nuhvi 10/60 kirjoitti: ↑04 Loka 2022, 23:13 Jumiva öljynpainemittari?Tai juuri valkeni itsellenikin,että kannessa on öljynpaineelle venttiili josta jos on jousi poikki niin ei ole painettakaan...
Ja se keinuvivuston kakkospukin kupeessa oleva paineventtiili on luokkaa 1.4bar, kun taasen siellä öljypumpun yhteydessä oleva se varsinainen pää-painerajaventiili on n. 4+bar.
Onkos tää nyt se sama laite, josta otsikolla "Universal 3 " - tuossa muutamaa viestiketjua aiemmin oli kuva Sarka-museon pihalla ????
On se kumma, että jos on, niin eikö sitä voi samaan koneeseen liittyvät jutut tehdä saman kyseistä konetta koskevan otsikon alle ????
Ilman, että yhdestä ja samaisesta koneesta, eri aihekysymyksin, on sen kymmenen viestiketjua avattu ???
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Sitten otan kylkimerkin pois. Tarkoitus on maalailla pisteosia ja tuttu maalari sekoittaa. Tulee kanssa käyttöpeliin tarpeeksi lähelleNelitahtari kirjoitti: ↑06 Loka 2022, 19:15Tämä maaliasia on yksi niistä mistä saa taatusti kinan aikaiseksi mutta omien selvitysten tuloksena päädyin maalikauppiaan kanssa siihen päätelmään, että nuhvin sävy ei ole mikään ral-kartan sävyistä.
Normaduria myyvän liikkeen sävytyskoneesta löytyy suoraan resepti nimeltä "Nuffield red"
Ainakin itse olen siihen tyytyväinen.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8935
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei ole mikään RAL sävy likikään Nuffin oikeaa "Poppy Orange" väriä. Ja myöskään mitkään viraliset, ja epävirallisetkaan värikartat ei tiedä oikeaa sävyä.Nelitahtari kirjoitti: ↑06 Loka 2022, 19:15Tämä maaliasia on yksi niistä mistä saa taatusti kinan aikaiseksi mutta omien selvitysten tuloksena päädyin maalikauppiaan kanssa siihen päätelmään, että nuhvin sävy ei ole mikään ral-kartan sävyistä.
Normaduria myyvän liikkeen sävytyskoneesta löytyy suoraan resepti nimeltä "Nuffield red"
Ainakin itse olen siihen tyytyväinen.
Väri on lisäksi muttunut hieman siinä -65/-66 taiteessa.
Lähimpänä oikeaa sävyä olevaa 1-K maalia saanee Pro-Väri Turku Oy - nimisestä firmasta.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Öljysuodatin,& öljypohja moskaa täys. Ei vielä ainakaan mitään vaurioita. Kolmosesta pitää näemmä irroittaa raidetangot pitimistä jotta öljypohja mahtuu alas. Lähinnä bitumia muistutti.
Kaveri sanoi että on lisätty pesevää joukkoon.
Venttiili liikkui hyvin.
Nyt pitäis olla ok.
Maurin laatikollista asentelemaan. Kolmosen v tuki löytyi.
Keväällä väri pintaan
Kaveri sanoi että on lisätty pesevää joukkoon.
Venttiili liikkui hyvin.
Nyt pitäis olla ok.
Maurin laatikollista asentelemaan. Kolmosen v tuki löytyi.
Keväällä väri pintaan
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Öljynpaineet pohjan ja sihti putsauksen jäkeen/800rpm 5 mi käynnin jälkeen
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Kuuluuko pötkö vai millainen startti. -61 3:een?. Nyt on solenoidi startin päällä, eikä mahdu talvi pelli paikalle. Toiselle puolelle sopii kun vaihtaa tasavirtalaturin, niin kuin teen muutenkin
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 208
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Näitä startteja löytyy useampaa mallia. Itellä 10/42.sessa startti sisäisellä solenoidilla. Sellaisen jos löydät niin ei pitäs pelteihin hangata, tai sitten pötköstartti vivulla.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Juuri sellainen pötkö mikä ei toimi vivulla on haussa
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Hahton Maurille varmaan kyseleen sitten
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä