Sivu 1/3

Valmista tuli. 10 kk projekti

Lähetetty: 04 Loka 2022, 20:31
Kirjoittaja Massey-Nuffield
Mitähän vaihtoehtoja on kun pitkän käytön jälkeen ajoin suuliin ja öljynpaineet oli normaalit; n.45 naulaa. Parin päivän kuluttua käynnisti, niin ei kolmeakymmentä naulaa näyttänyt? Öljyn/suodattimen vaihto kuitenkin edessä. Kone on terve. Ei savuta ym. Sen vähän viisari laskee normaalisti.

Re: Kolmonen

Lähetetty: 04 Loka 2022, 23:13
Kirjoittaja Nuhvi 10/60
Jumiva öljynpainemittari?Tai juuri valkeni itsellenikin,että kannessa on öljynpaineelle venttiili josta jos on jousi poikki niin ei ole painettakaan...

Re: Kolmonen

Lähetetty: 05 Loka 2022, 04:51
Kirjoittaja jusape
Nuhvi 10/60 kirjoitti: 04 Loka 2022, 23:13 Jumiva öljynpainemittari?Tai juuri valkeni itsellenikin,että kannessa on öljynpaineelle venttiili josta jos on jousi poikki niin ei ole painettakaan...
Kanteen tuleva voiteluöljyputki on senverran pientä pilliä ( ehkä reikä luokkaa 4-5mm ) , ettei sillä ole isoakaan merkitystä varsinaisille öljynpaineille moottorissa.
Ja se keinuvivuston kakkospukin kupeessa oleva paineventtiili on luokkaa 1.4bar, kun taasen siellä öljypumpun yhteydessä oleva se varsinainen pää-painerajaventiili on n. 4+bar.

Onkos tää nyt se sama laite, josta otsikolla "Universal 3 " - tuossa muutamaa viestiketjua aiemmin oli kuva Sarka-museon pihalla ????
On se kumma, että jos on, niin eikö sitä voi samaan koneeseen liittyvät jutut tehdä saman kyseistä konetta koskevan otsikon alle ????
Ilman, että yhdestä ja samaisesta koneesta, eri aihekysymyksin, on sen kymmenen viestiketjua avattu ???

Re: Kolmonen

Lähetetty: 05 Loka 2022, 08:12
Kirjoittaja Massey-Nuffield
jusape kirjoitti: 05 Loka 2022, 04:51
Nuhvi 10/60 kirjoitti: 04 Loka 2022, 23:13 Jumiva öljynpainemittari?Tai juuri valkeni itsellenikin,että kannessa on öljynpaineelle venttiili josta jos on jousi poikki niin ei ole painettakaan...
Kanteen tuleva voiteluöljyputki on senverran pientä pilliä ( ehkä reikä luokkaa 4-5mm ) , ettei sillä ole isoakaan merkitystä varsinaisille öljynpaineille moottorissa.
Ja se keinuvivuston kakkospukin kupeessa oleva paineventtiili on luokkaa 1.4bar, kun taasen siellä öljypumpun yhteydessä oleva se varsinainen pää-painerajaventiili on n. 4+bar.

Onkos tää nyt se sama laite, josta otsikolla "Universal 3 " - tuossa muutamaa viestiketjua aiemmin oli kuva Sarka-museon pihalla ????
On se kumma, että jos on, niin eikö sitä voi samaan koneeseen liittyvät jutut tehdä saman kyseistä konetta koskevan otsikon alle ????
Ilman, että yhdestä ja samaisesta koneesta, eri aihekysymyksin, on sen kymmenen viestiketjua avattu ???
En tiennyt sitä. Pyysin ylläpitäjän poistamaan sen toisen ketjun. Tiedän vastaisuudessa
Jukka

Re: Kolmonen

Lähetetty: 05 Loka 2022, 11:23
Kirjoittaja mikael
Tuossa omassa kolmosessa öljynpaine näyttää kylmänä käynnistäessä hiukka yli 30 eikä kohoa pajoskaan lisäämällä kierroksia. Jos ajan koneen lämpimäksi paine tippuu alle kahenkympin ehkä 15 tyhjäkäynnillä, kierroksilla nousee lähelle kolmeakymppiä. palautuu oitis tyhjäkäynnilla 15. Pumppuhan siitä on mennyt luonnollisesti oljyn lämmetessä ja löystyessä pumppu ei jaksa tuottaa painetta.

Re: Kolmonen

Lähetetty: 06 Loka 2022, 13:07
Kirjoittaja Massey-Nuffield
Mikähän on oranssin ral numero?

Re: Kolmonen

Lähetetty: 06 Loka 2022, 19:15
Kirjoittaja Nelitahtari
Massey-Nuffield kirjoitti: 06 Loka 2022, 13:07 Mikähän on oranssin ral numero?
Tämä maaliasia on yksi niistä mistä saa taatusti kinan aikaiseksi mutta omien selvitysten tuloksena päädyin maalikauppiaan kanssa siihen päätelmään, että nuhvin sävy ei ole mikään ral-kartan sävyistä.

Normaduria myyvän liikkeen sävytyskoneesta löytyy suoraan resepti nimeltä "Nuffield red"
Ainakin itse olen siihen tyytyväinen.

Re: Kolmonen

Lähetetty: 07 Loka 2022, 00:01
Kirjoittaja Massey-Nuffield
jusape kirjoitti: 05 Loka 2022, 04:51
Nuhvi 10/60 kirjoitti: 04 Loka 2022, 23:13 Jumiva öljynpainemittari?Tai juuri valkeni itsellenikin,että kannessa on öljynpaineelle venttiili josta jos on jousi poikki niin ei ole painettakaan...
Kanteen tuleva voiteluöljyputki on senverran pientä pilliä ( ehkä reikä luokkaa 4-5mm ) , ettei sillä ole isoakaan merkitystä varsinaisille öljynpaineille moottorissa.
Ja se keinuvivuston kakkospukin kupeessa oleva paineventtiili on luokkaa 1.4bar, kun taasen siellä öljypumpun yhteydessä oleva se varsinainen pää-painerajaventiili on n. 4+bar.

Onkos tää nyt se sama laite, josta otsikolla "Universal 3 " - tuossa muutamaa viestiketjua aiemmin oli kuva Sarka-museon pihalla ????
On se kumma, että jos on, niin eikö sitä voi samaan koneeseen liittyvät jutut tehdä saman kyseistä konetta koskevan otsikon alle ????
Ilman, että yhdestä ja samaisesta koneesta, eri aihekysymyksin, on sen kymmenen viestiketjua avattu ???
Nyt on pois!

Re: Kolmonen

Lähetetty: 07 Loka 2022, 00:04
Kirjoittaja Massey-Nuffield
Nelitahtari kirjoitti: 06 Loka 2022, 19:15
Massey-Nuffield kirjoitti: 06 Loka 2022, 13:07 Mikähän on oranssin ral numero?
Tämä maaliasia on yksi niistä mistä saa taatusti kinan aikaiseksi mutta omien selvitysten tuloksena päädyin maalikauppiaan kanssa siihen päätelmään, että nuhvin sävy ei ole mikään ral-kartan sävyistä.

Normaduria myyvän liikkeen sävytyskoneesta löytyy suoraan resepti nimeltä "Nuffield red"
Ainakin itse olen siihen tyytyväinen.
Sitten otan kylkimerkin pois. Tarkoitus on maalailla pisteosia ja tuttu maalari sekoittaa. Tulee kanssa käyttöpeliin tarpeeksi lähelle

Re: Kolmonen

Lähetetty: 08 Loka 2022, 04:01
Kirjoittaja jusape
Nelitahtari kirjoitti: 06 Loka 2022, 19:15
Massey-Nuffield kirjoitti: 06 Loka 2022, 13:07 Mikähän on oranssin ral numero?
Tämä maaliasia on yksi niistä mistä saa taatusti kinan aikaiseksi mutta omien selvitysten tuloksena päädyin maalikauppiaan kanssa siihen päätelmään, että nuhvin sävy ei ole mikään ral-kartan sävyistä.

Normaduria myyvän liikkeen sävytyskoneesta löytyy suoraan resepti nimeltä "Nuffield red"
Ainakin itse olen siihen tyytyväinen.
Ei ole mikään RAL sävy likikään Nuffin oikeaa "Poppy Orange" väriä. Ja myöskään mitkään viraliset, ja epävirallisetkaan värikartat ei tiedä oikeaa sävyä.

Väri on lisäksi muttunut hieman siinä -65/-66 taiteessa.
Lähimpänä oikeaa sävyä olevaa 1-K maalia saanee Pro-Väri Turku Oy - nimisestä firmasta.

Re: Kolmonen

Lähetetty: 08 Loka 2022, 07:20
Kirjoittaja Nelitahtari
jusape kirjoitti: 08 Loka 2022, 04:01
Nelitahtari kirjoitti: 06 Loka 2022, 19:15
Massey-Nuffield kirjoitti: 06 Loka 2022, 13:07 Mikähän on oranssin ral numero?
Tämä maaliasia on yksi niistä mistä saa taatusti kinan aikaiseksi mutta omien selvitysten tuloksena päädyin maalikauppiaan kanssa siihen päätelmään, että nuhvin sävy ei ole mikään ral-kartan sävyistä.

Normaduria myyvän liikkeen sävytyskoneesta löytyy suoraan resepti nimeltä "Nuffield red"
Ainakin itse olen siihen tyytyväinen.
Ei ole mikään RAL sävy likikään Nuffin oikeaa "Poppy Orange" väriä. Ja myöskään mitkään viraliset, ja epävirallisetkaan värikartat ei tiedä oikeaa sävyä.

Väri on lisäksi muttunut hieman siinä -65/-66 taiteessa.
Lähimpänä oikeaa sävyä olevaa 1-K maalia saanee Pro-Väri Turku Oy - nimisestä firmasta.
Tuo "Poppy Orange" ei ole sama sävy kuin "Nuffield Red".
Toinen sekoitetaan punaiseen pohjaan ja toinen keltaiseen.
"Poppy orangeakin" löytyi kahdella eri kaavalla. Toinen ainakin aivan liian punainen mielestäni, siis se punaiseen pohjaan sekoitettava.

Re: Kolmonen

Lähetetty: 09 Loka 2022, 12:58
Kirjoittaja Massey-Nuffield
Öljysuodatin,& öljypohja moskaa täys. Ei vielä ainakaan mitään vaurioita. Kolmosesta pitää näemmä irroittaa raidetangot pitimistä jotta öljypohja mahtuu alas. Lähinnä bitumia muistutti.
Kaveri sanoi että on lisätty pesevää joukkoon.
Venttiili liikkui hyvin.
Nyt pitäis olla ok.
Maurin laatikollista asentelemaan. Kolmosen v tuki löytyi.
Keväällä väri pintaan

Re: Kolmonen

Lähetetty: 19 Loka 2022, 08:19
Kirjoittaja Massey-Nuffield
Öljynpaineet pohjan ja sihti putsauksen jäkeen/800rpm 5 mi käynnin jälkeen

Re: Kolmonen

Lähetetty: 01 Marras 2022, 09:55
Kirjoittaja Massey-Nuffield
Kuuluuko pötkö vai millainen startti. -61 3:een?. Nyt on solenoidi startin päällä, eikä mahdu talvi pelli paikalle. Toiselle puolelle sopii kun vaihtaa tasavirtalaturin, niin kuin teen muutenkin

Re: Kolmonen

Lähetetty: 01 Marras 2022, 19:41
Kirjoittaja Tuusaaja
Näitä startteja löytyy useampaa mallia. Itellä 10/42.sessa startti sisäisellä solenoidilla. Sellaisen jos löydät niin ei pitäs pelteihin hangata, tai sitten pötköstartti vivulla.