Siihen akkukoten vipuun tämä systeemi on tehtykin.
Pitää ottaa kuva jos tulee käytyä paikanpäällä.
Universal four 4DM herättely
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 200
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Eihän näissä harrastuksissa järkeä ole muutenkaan
Hienoa on kyllä työn jälki, hyvä tulee.
Itellä on fouri mökillä eikä ole aikoihin tullut käytyä, mielessä on kyllä ollut että mittaan nuo vivustot kuhan siellä käyn.
Hienoa on kyllä työn jälki, hyvä tulee.
Itellä on fouri mökillä eikä ole aikoihin tullut käytyä, mielessä on kyllä ollut että mittaan nuo vivustot kuhan siellä käyn.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minullakin on universaali, mutta, pitäisi ottaa ilmanputsari irti jotta pääsis mittaamaan tarkan mitan, eikä viitsi näin kylmillä ilmoilla tehdä nuhvien suhteen mitään.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Eipä se latausvalo vieläkään sammu tyhjäkäynnillä mutta huomattavasti pienemmillä kierroksilla kumminkin."
Muistaakseni noissa latausvaloissa on 2 w polttimot, eikä taida löytyä esim. 4 w poltimoita.
Minulla aikoinaan venessä sama ongelma, laitoin kaksi valoa rinnakain niin sammuu tyhjäkäynnilläkin.
Muistaakseni noissa latausvaloissa on 2 w polttimot, eikä taida löytyä esim. 4 w poltimoita.
Minulla aikoinaan venessä sama ongelma, laitoin kaksi valoa rinnakain niin sammuu tyhjäkäynnilläkin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kammen pääsähän pitäisi olla ura seekeri/ lukkorenkaalle.Nelitahtari kirjoitti: ↑27 Joulu 2023, 18:42 Taas jälleen tyhmiä kysymyksiä:
Minkälainen kiinntys tuohon nostovarren säätökammen nuppiin kuuluu alunperin?
Kammen päässä on ohennus ja päässä reikä mutta ei kierrettä eikä mitään lukkorenkaan uraa.
Kyllähän tuohon kehittelee vaikka mitä mutta jos haluaisi edes matkia alkuperäistä....
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 200
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Se sihdin putsaus tässä varmaan suurin apu tähän vaivaan oli.
Nämä öljypohjat ja sihdit on kyllä melko liejussa yleensä näissä vanhoissa koneissa.
Ja eihän näitä vanhoja koneita pakko enää ole paukkupakkasilla käyntiin laittaa
Nämä öljypohjat ja sihdit on kyllä melko liejussa yleensä näissä vanhoissa koneissa.
Ja eihän näitä vanhoja koneita pakko enää ole paukkupakkasilla käyntiin laittaa
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 200
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Kyllä tuosta varmasti apua ja hyötyä ois.
Nämä liimattavat säteilylämmittimet ois hyvinkin sopivia tuohon tarkotukseen ja nuhvin alumiinipohja johtaa lämmönkin hyvin öljyihin.
Nämä liimattavat säteilylämmittimet ois hyvinkin sopivia tuohon tarkotukseen ja nuhvin alumiinipohja johtaa lämmönkin hyvin öljyihin.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 200
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Tarviiko tuo välttämättä pantaa? Joskus noita on tullu vastaan ja ovat olleet kiinni pelkällä liimalla ja ovat pysyneet.
Pohjassa on kyllä suoraa pintaa eikä tyhjennys roppukaan ois tiellä, ite kallistuisin laittamaan sinne.
Pohjassa on kyllä suoraa pintaa eikä tyhjennys roppukaan ois tiellä, ite kallistuisin laittamaan sinne.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuolta löytyy forin parkkivalot. LAMPPU KIINNIKE JA KANSI. NUFFIELD SIVUVALAISIN. Tuo harmaja täys susi, lasikupu ei hyvä.
https://www-charnleys-com.translate.goo ... _tr_pto=sc
Seuraavalta sivulta: Nuffield Aura lamppusaria.
https://www-charnleys-com.translate.goo ... _tr_pto=sc
Seuraavalta sivulta:
https://www-charnleys-com.translate.goo ... _tr_pto=sc
SIVUVALAISIN - NUFFIELD. Tämä parempi, molemmat on minulla käytössä , NUFFIELD HÄTÄVALAISIN.
https://www-charnleys-com.translate.goo ... _tr_pto=sc
Seuraavalta sivulta: Nuffield Aura lamppusaria.
https://www-charnleys-com.translate.goo ... _tr_pto=sc
Seuraavalta sivulta:
https://www-charnleys-com.translate.goo ... _tr_pto=sc
SIVUVALAISIN - NUFFIELD. Tämä parempi, molemmat on minulla käytössä , NUFFIELD HÄTÄVALAISIN.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuolta löytyy alkuperäiset esim: fourin ja three mallien takavalosysteemi täydellisenä.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... lo+005.JPG
Tuosta yksi kuva oikealle ja vasemalle.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... lo+005.JPG
Tuosta yksi kuva oikealle ja vasemalle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nämähän on vakiona kymppimalleissa.mämitääntiedä kirjoitti: ↑30 Maalis 2024, 18:14Onhan siinä alunperin ollut sen työvalon alla olemassa yksi punainen taakse ja pisarat sitten eteen. Butlerit tuli vasta kymppisarjaan.Nelitahtari kirjoitti: ↑30 Maalis 2024, 09:55 Takavalodilemmaa...
En ole vieläkään saanut aikaiseksi asentaa niitä.
Olikos niin, että fourissa ei ole tehtaan jäljiltä takavaloja vaan ne on myyty lisävarusteena?
Varaosana saa kylläkin kiinnitysrautoja ja ilmeisesti uustuotantolamppuja.
Ostin jo toissakesänä hätäpäissäni tommoset yleismallin lokasuojavalot. Ne vaan vaativat tolkuttoman ison kiinntysreijän tai sitten pitää askarrella erillinen kiinnitysrauta.
Ehdotuksia takavalosaagaan?
https://www.charnleys.com/part/nuffield ... -tail-lamp
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !