Projekti:Nuffi 4/65 -70 BMC-6 & KKK

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

01 Touko 2008, 16:51

Joo suoristin tuon työntötangon,laitoin kasaan ja säädin venttiilit, toimii ihan ok.

Mutta nyt ei tiedä mistä johtuu kun ei öljynpaineet nouse kunnolla.. ainakaan oman mittarin mukaan... tyhjäkäyniillä 1 kiloa ja kaasulla max 3 kiloa.

Silloin viime kesänä ennenkuin kokeilin edes käytiin niin putsasin imupuolen siivilän ja vaihdoin öljynsuodattimen. ja taas eilen vaihdoin suodattimen.

pitää miettiä...
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Velu

02 Touko 2008, 18:20

Noin yleiseltä pohjalta neuvon tarkistamaan paineensäätöventiilin. Itsellä on tuo ventiili jumittanut osittain auki kahdessa peräkkäisessä projektissa. Sitten on öljynpainemittari toiminut kierroslukumittarina.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

06 Touko 2008, 20:29

oli tuossa aiemmin puhetta lokarien kittaamisesta,kittasin tänään auton ovea bilteman metallitäyte kitillä,vähän kovempaa hioa,mutta siisti tulos jo kahella kierroksella,luvataan hyvää tärinän kestoa,ja voisin uskoa että kestääkin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

15 Touko 2008, 17:59

Taas jotain saatu aikaan.

Konepelti pohjamaalattu alkuviikosta.

Konepelti saanut myös pintavärin päälleen, maalaus ei oikein onnistunut koska maalissa oli klönttejä jotka tutki kokoajan suutinta.
Maali ei olisi muuten riittänyt joten pakkko maalata säiliöllinen välillä puhdistaen suutinta. Muutama pikkuosakin sai oranssin pinnan päälleen...

Tänään sitten tuli asennettua konepelti paikalleen, ei oikein sovi kunnolla mutta pitää säätää sitten kun kerkeää.
Tältä näyttää kuskinpaikalta eteenpäin...

Lopuksi taas takaisin talliin.

Seuraavaksi pitäisi teettää uudet letkut tuolle ohjaustehostajalle, toinen putki puhki ja puskee loputkin nesteet pihalle vaikka tehostin ei ole edes käytössä.

tämänviikon loputkin kuvat tästä asti tähän
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

15 Touko 2008, 19:03

Hieno tulee :D
Meneekös nuo letkut tosiaan tuosta maskin sivusta keulaan, hieman ruman näkösesti

Tuohon maaliklöntteihin on halpa keino, käy hakemassa lähimarketista teesihti ja
kaada maali sen läpi säiliöön
Mukana kuin peräpukama!
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

27 Elo 2008, 20:17

Eipä tällekään ole paljon viime kuukaisina tapahtunut.

tässä kuun alussa kokeilin kasata tuota nostolaitetta,mutta esim noiden sivurajoittajien kanssa tuottaa ongelmia kun en ole purkanut niitä irti niin en tiedä minkälaiset ovat olleet.
Tuli mieleen ovatko nyt väärin päin, lisäksi toisesta puuttuu vielä puolet kun otin väärän puolen viimeksi alajärveltä matkaan...

Toinen mikä askarruttaa, miten tämän alue kuuluisi olla? tuo työntövarren korvake on otettu leukusta, onko esim se erilainen kuin 4/65 alkuperäinen. Tuo alempi tappi on vain laitettu tuonne jotta sain kokeiltua toimintaa.. lähikuvaa.. ja toinen

varret alhaalla ja koukku alhaallasekä varret ja koukku ylhäällä

Sitten kierroksilla mittarien näyttämiä: öljynpaine, lataus ja lämmöt

sitten tuli tällä viikolla hommattua uusi tehdaskorjattu syöttöpumppu huuto.netistä, kiitokset NuffieldMasterille vinkistä!

tässä muutama kuva.:
1.pumppu
2.kilpi
3.lappu 1
4.lappu 2
5.kyljestä
6.päästä
7.toinen kylki
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

28 Elo 2008, 20:08

tuo työntövarren korvakon sivussa oleva tappi kuuluisi vastata siihen perärepusta tulevaan venttiilin tappiin,haistelee käsitykseni mukaan vetovastusta sitä kautta.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

29 Elo 2008, 23:06

työntönvarren korvakon kiinnityspultin keskellä kuuluisi olla
kierrereikä johon tulee epäkeskeinen rulla
Viimeksi muokannut Warpu, 01 Syys 2008, 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

01 Syys 2008, 17:41

Warpu kirjoitti:työtönvarren korvakon kiinnityspultin keskellä kuuluisi olla
kierrereikä johon tulee epäkeskeinen rulla
onko laittaa kuvaa miten tuo käytännössä toteutettu.


käänsin toisen sivurajoittajanja johan näytti järkevämmältä.


Sitten viime viikolla tuli hommattua uusi letku tuohon ohjaustehostajaan, vuotavan tilalle. tänään sitten asensin hihnan paikalleen ja nesteet sisään. Paikallinen autotarvikeliike antoi hyllystä ATF-öljyä ja käski käyttää sitä nesteenä pumpulla, ja kyllähän tuo näytti hyvin pelaavan.

Muutama otos ilta-auringossa. 1 ja 2
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

01 Syys 2008, 23:56

saattaa löytyä kunhan ehdin etsiä ja kuvata
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

22 Syys 2008, 15:50

no niin nyt on otettu hytti työn alle:
1
2
3
4
5
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

13 Tammi 2009, 22:44

Noniin taas saatu jotain aikaiseksi, maalasin tuon hytin rungon ja kattoluukun viikonloppuna. nyt enää hytti pitäisi saada kiinni... ja sittenkin vielä löytyy maalamista mm ovet ja ikkunoiden karmit..

kuvia myöhemmin..
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

18 Tammi 2009, 00:05

täällä muutama kuva kopista. kuvissa näyttää liian punaiselta.

ei ole muutenkaan oikeaa sävyä koska on ikh:n myymää "case oranssi" maalia kuten muutenkin koko traktori tähän mennessä.
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

11 Touko 2010, 16:19

Pitkästä aikaa kerinnyt tällekin tekemään jotain.

Herättelin nuhvin talviteloilta toissa viikolla, suht helpolla lähti, vaikka seissyt viime kesäkuusta asti.
Ei aivan nappiin mennyt aloitus, kun ajoin traktorin talliin putki hipaisi kattoon ja katkesi pakosarjasta vanhasta hitsauksesta :(


Hytti tuli laiteltua kiinni viimeviikolla , se vain nostettin paikoilleen viime kesänä... pois tallista tilaa viemästä.

Tänään oli ohjelmassa ottaa öljypohja irti ja tutkia miksi öljynpaine on liian matala, syykin taisi löytyä.

Pumpulta siivilälle menevä imuputki oli murtunut rikki,aivan juuresta mistä se tulee pumppuun kiinni:
1 2

Kannattaa varmastikin ottaa tuo öjlypumppukin tuolta irti, ei kai siinä mitään erikoista ole? 2 isoa mutteria edestä irti ja sama takaa putken juuresta, vai mitä?

Onko jollain vinkkejä,mitä tuolle imuputkelle tekee?

Hankkia uusi, jota ei ihan helpolla varmasti löydy.
Vai
Yrittää hitsata tuo vanha kuntoon? Tällöin kotioloissa tulee ongelmaksi tuo laipan tasoitus, jollei vie sitten johinkin pajalle...
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

11 Touko 2010, 16:46

Jos paikkakunnalta löytyy ammattikoulu, niin siellä käy kätevästi tuo laipan tasoitus.
Vastaa Viestiin