Projekti:Nuffi 4/65 -70 BMC-6 & KKK

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

06 Huhti 2008, 16:51

Taas tullut tehtyä jotain, mm takalokasuojia kitattu ja osa osista jo pohjamaalattukin, osasta vielä puuttuu pohjamaalitkin.

Tästä eteenpäin uusimmat kuvat
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
valmet
Vitos -nuffisti
Viestit: 42
Liittynyt: 12 Helmi 2008, 17:11
Paikkakunta: Kontiolahti

06 Huhti 2008, 18:02

Mitenkähän tulee kitit kestämään? :roll:
Avatar
forssoni
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 529
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 18:10
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

06 Huhti 2008, 18:39

valmet kirjoitti:Mitenkähän tulee kitit kestämään? :roll:
juu samaa ittekki tuumailin.. Milläs nuo on muuten hiottu/karhennettu?
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun

http://kuvablogi.com/blog/13067/
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

06 Huhti 2008, 19:08

ne tuppaa nuo siivet sen verran tärisemää ettei saata kitit kestää... tietysti kuutoskone käy kyllä tasasesti ja värinöittä. koritina ois voinu olla kova sana... :wink:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

06 Huhti 2008, 19:08

valmet kirjoitti:Mitenkähän tulee kitit kestämään? :roll:
Kestää ne :!:
Mukana kuin peräpukama!
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

16 Huhti 2008, 19:18

Taas jotain tapahtunut.

osia maalattu ahkerasti. tästä eteenpäin muutamat kuvat päivän tapahtumista.

Ei ihan nappiin mennyt mutta saa luvan kelvata...
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

16 Huhti 2008, 19:26

Perhana kun on komee ja valmistuu turhan nopsaan
Taitaa tulla kiirus mulle jos meinaan ekaksi.....
Mukana kuin peräpukama!
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

18 Huhti 2008, 19:57

Lisää kasailtu tänään ja hieman paikkamaalailtukin..

Kuvissa näyttävät paremmilta kuin luonnossa.

kuvat tästä eteenpäin muutama
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

19 Huhti 2008, 14:56

Noniin nyt olis lokasuojat paikallaan. On olovana paljo tilaa kaaren ja pyörän väilis, n. 18 cm. Pitää hommata isommat takapyörät :lol:

Seuraavaksi pitäisi laittaa konepelti kuntoon.


Kuvia tästä eteenpäin.
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

27 Huhti 2008, 17:26

Jotain pientä tullut taas väsättyä.

kuvat tästä muutama eteenpäin ja video
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

29 Huhti 2008, 18:37

Tuli tänään laitettua laturi toimintaan...

Sitten pieni takaisku projektille..

Meinasin säätää venttiilit kun naputti ihmeellisesti.(Naputus kuuluu myös edellisessä videossa...) No venakopan aukaistuani laitoin koneen käyntiin ja kuuntelin mikä siellä oikein naputtaa niin huomasin että yksi työntötanko oli ihmeellisesti mutkalla!

Ei muutakuin kone sammuksiin ja tutkimaan mistä johtuu, muuta selitystä en keksinyt kuin että 1-pytyn pakoventtili ei ole joskus auennut tai ei aukea vieläkään kokonaan..koska kopautin päähän kumivasaralla ja se aukesi selvästi,samoin kokeilin ettei nostaja ole jumissa. Tai sitten yksi vaihtoehto on että työntötanko oli päässyt pois pesästään liian suuren välyksen takia ja siten vääntynyt.

Otin venttiilikoneiston irti ja putsasin kaikki öljykanavat samalla.

kuvia tästä eteenpäin
Viimeksi muokannut PetriH, 30 Huhti 2008, 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Jusi
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 17:09
Paikkakunta: Perniö

29 Huhti 2008, 21:04

Mulla on ollut ongelmia ton venttiilikoneiston voitelun ylipaineventtiilin kansa, ne tahtoo olla liian löysiä. Kun tein tohon meijän DM4:een koneremontin niin venttiilikoneiston voitelu ei toiminut, öljy tuli ylipaineventtiilistä. Huoltomies neuvoi litistämään putken pään, sillä onhan öljypumpussa ylipaineventtiili. Tossa nelikossa on sama ongelma koneremontin jälkeen, jos tässä yrittäis kiristää jousta.
Jakari
Proto suunnittelija
Viestit: 101
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:32
Paikkakunta: Espoo

30 Huhti 2008, 19:03

Jusi, tarkoittiko huoltomiehen neuvo, että litistetään putken suuta pienemmäksi vai kokonaanko tukkoon?

Omassa koneessa on myös väljyyksiä venttiilikoneistossa, jos voitelu vähän paranisi ylipaineventtiilin säätelyllä?

Oli tuossa koneessa joskus ollut venttiilikin jumissa, oli keinuvipu vääntynyt,
ei kuitenkaan murtunut, ja hyvin tuo raksutti kun oli nostotanko oikastu ja
välys säädetty kohdalleen, ajettu sen jälkeen ties kuinka kauan.
Nykyisin on jo ehjä keinuvipu paikallaan.
Jusi
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 17:09
Paikkakunta: Perniö

30 Huhti 2008, 22:53

Muistaakseni hän käski litistää koko putkenpään. Omassani en litistänyt kokopäätä, pienensin päätä aika reippaasti. Käydessä venttiilikoppa auki näkee sopivan koon.
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

01 Touko 2008, 14:31

PetriH kirjoitti:Tuli tänään laitettua laturi toimintaan...

Sitten pieni takaisku projektille..

Meinasin säätää venttiilit kun naputti ihmeellisesti.(Naputus kuuluu myös edellisessä videossa...) No venakopan aukaistuani laitoin koneen käyntiin ja kuuntelin mikä siellä oikein naputtaa niin huomasin että yksi työntötanko oli ihmeellisesti mutkalla!

Ei muutakuin kone sammuksiin ja tutkimaan mistä johtuu, muuta selitystä en keksinyt kuin että 1-pytyn pakoventtili ei ole joskus auennut tai ei aukea vieläkään kokonaan..koska kopautin päähän kumivasaralla ja se aukesi selvästi,samoin kokeilin ettei nostaja ole jumissa. Tai sitten yksi vaihtoehto on että työntötanko oli päässyt pois pesästään liian suuren välyksen takia ja siten vääntynyt.

Otin venttiilikoneiston irti ja putsasin kaikki öljykanavat samalla.

kuvia tästä eteenpäin
Olisikohan joskus kone seissyt pidempään ajamatta, ja kutosessa, kun on aina joku venttiili auki, niin sitten on voinut vähän ruostua venttiilin varsi. Kyllä se varmaan nyt toimii jo, kun laittaa uuden työntötangon. Se käy neloskoneesta myös.
Vastaa Viestiin