Projekti:Nuffi 4/65 -70 BMC-6 & KKK
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Taas tullut tehtyä jotain, mm takalokasuojia kitattu ja osa osista jo pohjamaalattukin, osasta vielä puuttuu pohjamaalitkin.
Tästä eteenpäin uusimmat kuvat
Tästä eteenpäin uusimmat kuvat
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
juu samaa ittekki tuumailin.. Milläs nuo on muuten hiottu/karhennettu?valmet kirjoitti:Mitenkähän tulee kitit kestämään?
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
ne tuppaa nuo siivet sen verran tärisemää ettei saata kitit kestää... tietysti kuutoskone käy kyllä tasasesti ja värinöittä. koritina ois voinu olla kova sana...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Taas jotain tapahtunut.
osia maalattu ahkerasti. tästä eteenpäin muutamat kuvat päivän tapahtumista.
Ei ihan nappiin mennyt mutta saa luvan kelvata...
osia maalattu ahkerasti. tästä eteenpäin muutamat kuvat päivän tapahtumista.
Ei ihan nappiin mennyt mutta saa luvan kelvata...
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Perhana kun on komee ja valmistuu turhan nopsaan
Taitaa tulla kiirus mulle jos meinaan ekaksi.....
Taitaa tulla kiirus mulle jos meinaan ekaksi.....
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Lisää kasailtu tänään ja hieman paikkamaalailtukin..
Kuvissa näyttävät paremmilta kuin luonnossa.
kuvat tästä eteenpäin muutama
Kuvissa näyttävät paremmilta kuin luonnossa.
kuvat tästä eteenpäin muutama
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Noniin nyt olis lokasuojat paikallaan. On olovana paljo tilaa kaaren ja pyörän väilis, n. 18 cm. Pitää hommata isommat takapyörät
Seuraavaksi pitäisi laittaa konepelti kuntoon.
Kuvia tästä eteenpäin.
Seuraavaksi pitäisi laittaa konepelti kuntoon.
Kuvia tästä eteenpäin.
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Tuli tänään laitettua laturi toimintaan...
Sitten pieni takaisku projektille..
Meinasin säätää venttiilit kun naputti ihmeellisesti.(Naputus kuuluu myös edellisessä videossa...) No venakopan aukaistuani laitoin koneen käyntiin ja kuuntelin mikä siellä oikein naputtaa niin huomasin että yksi työntötanko oli ihmeellisesti mutkalla!
Ei muutakuin kone sammuksiin ja tutkimaan mistä johtuu, muuta selitystä en keksinyt kuin että 1-pytyn pakoventtili ei ole joskus auennut tai ei aukea vieläkään kokonaan..koska kopautin päähän kumivasaralla ja se aukesi selvästi,samoin kokeilin ettei nostaja ole jumissa. Tai sitten yksi vaihtoehto on että työntötanko oli päässyt pois pesästään liian suuren välyksen takia ja siten vääntynyt.
Otin venttiilikoneiston irti ja putsasin kaikki öljykanavat samalla.
kuvia tästä eteenpäin
Sitten pieni takaisku projektille..
Meinasin säätää venttiilit kun naputti ihmeellisesti.(Naputus kuuluu myös edellisessä videossa...) No venakopan aukaistuani laitoin koneen käyntiin ja kuuntelin mikä siellä oikein naputtaa niin huomasin että yksi työntötanko oli ihmeellisesti mutkalla!
Ei muutakuin kone sammuksiin ja tutkimaan mistä johtuu, muuta selitystä en keksinyt kuin että 1-pytyn pakoventtili ei ole joskus auennut tai ei aukea vieläkään kokonaan..koska kopautin päähän kumivasaralla ja se aukesi selvästi,samoin kokeilin ettei nostaja ole jumissa. Tai sitten yksi vaihtoehto on että työntötanko oli päässyt pois pesästään liian suuren välyksen takia ja siten vääntynyt.
Otin venttiilikoneiston irti ja putsasin kaikki öljykanavat samalla.
kuvia tästä eteenpäin
Viimeksi muokannut PetriH, 30 Huhti 2008, 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Mulla on ollut ongelmia ton venttiilikoneiston voitelun ylipaineventtiilin kansa, ne tahtoo olla liian löysiä. Kun tein tohon meijän DM4:een koneremontin niin venttiilikoneiston voitelu ei toiminut, öljy tuli ylipaineventtiilistä. Huoltomies neuvoi litistämään putken pään, sillä onhan öljypumpussa ylipaineventtiili. Tossa nelikossa on sama ongelma koneremontin jälkeen, jos tässä yrittäis kiristää jousta.
Jusi, tarkoittiko huoltomiehen neuvo, että litistetään putken suuta pienemmäksi vai kokonaanko tukkoon?
Omassa koneessa on myös väljyyksiä venttiilikoneistossa, jos voitelu vähän paranisi ylipaineventtiilin säätelyllä?
Oli tuossa koneessa joskus ollut venttiilikin jumissa, oli keinuvipu vääntynyt,
ei kuitenkaan murtunut, ja hyvin tuo raksutti kun oli nostotanko oikastu ja
välys säädetty kohdalleen, ajettu sen jälkeen ties kuinka kauan.
Nykyisin on jo ehjä keinuvipu paikallaan.
Omassa koneessa on myös väljyyksiä venttiilikoneistossa, jos voitelu vähän paranisi ylipaineventtiilin säätelyllä?
Oli tuossa koneessa joskus ollut venttiilikin jumissa, oli keinuvipu vääntynyt,
ei kuitenkaan murtunut, ja hyvin tuo raksutti kun oli nostotanko oikastu ja
välys säädetty kohdalleen, ajettu sen jälkeen ties kuinka kauan.
Nykyisin on jo ehjä keinuvipu paikallaan.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Olisikohan joskus kone seissyt pidempään ajamatta, ja kutosessa, kun on aina joku venttiili auki, niin sitten on voinut vähän ruostua venttiilin varsi. Kyllä se varmaan nyt toimii jo, kun laittaa uuden työntötangon. Se käy neloskoneesta myös.PetriH kirjoitti:Tuli tänään laitettua laturi toimintaan...
Sitten pieni takaisku projektille..
Meinasin säätää venttiilit kun naputti ihmeellisesti.(Naputus kuuluu myös edellisessä videossa...) No venakopan aukaistuani laitoin koneen käyntiin ja kuuntelin mikä siellä oikein naputtaa niin huomasin että yksi työntötanko oli ihmeellisesti mutkalla!
Ei muutakuin kone sammuksiin ja tutkimaan mistä johtuu, muuta selitystä en keksinyt kuin että 1-pytyn pakoventtili ei ole joskus auennut tai ei aukea vieläkään kokonaan..koska kopautin päähän kumivasaralla ja se aukesi selvästi,samoin kokeilin ettei nostaja ole jumissa. Tai sitten yksi vaihtoehto on että työntötanko oli päässyt pois pesästään liian suuren välyksen takia ja siten vääntynyt.
Otin venttiilikoneiston irti ja putsasin kaikki öljykanavat samalla.
kuvia tästä eteenpäin