Projekti:Nuffi 4/65 -70 BMC-6 & KKK
Valvoja: automies560
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Hiljaa hyvä tulee, toisilla sitä riittää kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä mutta kun itselleen laittaa niin kannattaa tehdä hyvin.
Tsemppiä vaan
Tsemppiä vaan
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Nostetaampa taas hiukan.
Eilen, 31.12.07 tuli käytyä Alajärvellä,Järviseudun Traktorissa. Tuolta tarttui mukaan muutama osa nuhveihin tähän vain ehjä työntövarren "korva", kolmoseen mm lämpömittari, takapyörän muttereita ja muutama umpio.
Osia nuhveihin kyllä löytyy kuten kuvista näkyy. (tuosta eteenpäin eiliseltä)
Projekti ei edelleenkään edennyt, tosin lisäsin kuvablogiin vanhimmat kuvat..jotka löytyvät viimevuoden nuffikansion alusta
Eilen, 31.12.07 tuli käytyä Alajärvellä,Järviseudun Traktorissa. Tuolta tarttui mukaan muutama osa nuhveihin tähän vain ehjä työntövarren "korva", kolmoseen mm lämpömittari, takapyörän muttereita ja muutama umpio.
Osia nuhveihin kyllä löytyy kuten kuvista näkyy. (tuosta eteenpäin eiliseltä)
Projekti ei edelleenkään edennyt, tosin lisäsin kuvablogiin vanhimmat kuvat..jotka löytyvät viimevuoden nuffikansion alusta
Viimeksi muokannut PetriH, 27 Tammi 2008, 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
No kävin laittamassa osia vähän paremmin ja laitoin ne hyllyyn
Osia siirtäessäni tutkin muutamaa osaa ja en saanut päähän mistä ne olivat,en ole itse purkanut niitä irti.
osat:
osa1 kuva1
osa1 kuva2
osa2 kuva1
osa2 kuva2
voihan että tuo osa 2 ei ole nuffista mutta osa1 varmastikin on..
Jos tiedätte mistä osat ovat niin laittaa vastauksia tähän perään vaan
Osia siirtäessäni tutkin muutamaa osaa ja en saanut päähän mistä ne olivat,en ole itse purkanut niitä irti.
osat:
osa1 kuva1
osa1 kuva2
osa2 kuva1
osa2 kuva2
voihan että tuo osa 2 ei ole nuffista mutta osa1 varmastikin on..
Jos tiedätte mistä osat ovat niin laittaa vastauksia tähän perään vaan
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Mielenkiintoisia nuo PetriH:n ottamat kuvat tuolta Järviseudun Traktorilta. Koneita ja osia näkyy tosiaan löytyvän. Itsekin olen tuolta leukkuun joskus jotain tilannut, pitäis kyllä käydä joskus ihan paikanpäällä.
Tässä Nuhvissa taitaa olla kuutosleukun koppi, vai mitä mieltä on esim. UniversalDM4?: http://kuvablogi.com/nayta/556204/
Tässä Nuhvissa taitaa olla kuutosleukun koppi, vai mitä mieltä on esim. UniversalDM4?: http://kuvablogi.com/nayta/556204/
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No kyllä tuo Leukun kopilta näyttää, kävin tuossa marraskuussa viimeksi itsekin paikapäällä ja katselin tuota kyseistä nelosta ja hintapyyntöä oli jotain kahdentonnin paikat.Leukkumies kirjoitti:Mielenkiintoisia nuo PetriH:n ottamat kuvat tuolta Järviseudun Traktorilta. Koneita ja osia näkyy tosiaan löytyvän. Itsekin olen tuolta leukkuun joskus jotain tilannut, pitäis kyllä käydä joskus ihan paikanpäällä.
Tässä Nuhvissa taitaa olla kuutosleukun koppi, vai mitä mieltä on esim. UniversalDM4?: http://kuvablogi.com/nayta/556204/
No ei ollut hetkeen käytetty
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Noi osat ja tavarat kasvaa korkoa "kilpaa" ruohon kanssa?
En huomannut kuvaa ongelmajäteastioista.
En huomannut kuvaa ongelmajäteastioista.
nuffi universal original four
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Leukun koppi joo se on selvä, mutta tuo taitaa olla vanhemman 2100 tai 285-mallin koppi. Ainakaan Suomessa ei taidettu tuota hyttimallia pienemmissä leukuissa käyttää. Tikkarivilkut puuttuu lokasuojien päältä muuten.automies560 kirjoitti:No kyllä tuo Leukun kopilta näyttää, kävin tuossa marraskuussa viimeksi itsekin paikapäällä ja katselin tuota kyseistä nelosta ja hintapyyntöä oli jotain kahdentonnin paikat.Leukkumies kirjoitti:Mielenkiintoisia nuo PetriH:n ottamat kuvat tuolta Järviseudun Traktorilta. Koneita ja osia näkyy tosiaan löytyvän. Itsekin olen tuolta leukkuun joskus jotain tilannut, pitäis kyllä käydä joskus ihan paikanpäällä.
Tässä Nuhvissa taitaa olla kuutosleukun koppi, vai mitä mieltä on esim. UniversalDM4?: http://kuvablogi.com/nayta/556204/
No ei ollut hetkeen käytetty
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
Leukkumies kirjoitti:
Leukun koppi joo se on selvä, mutta tuo taitaa olla vanhemman 2100 tai 285-mallin koppi. Ainakaan Suomessa ei taidettu tuota hyttimallia pienemmissä leukuissa käyttää. Tikkarivilkut puuttuu lokasuojien päältä muuten.
Olisin sitä mieltä, että muutostöitä on tehty paljon, jos lähtökohtana nimenomaan vanhemman 2100:n se koppi, mikä siinä oli uutena Suomeen tuotaessa.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Leukun kopilta tosiaan näyttää.Itse olen laittanut kolmos nuffiini
leukun kopin neljä vuotta takaperin,eikä tarvinnut tehdä minkäänlaisia
muutoksia.
Koppi oli vm.78 leukusta.
Ainut muutos tarvitsi tehdä ilmanpuhdistajan tötsään,ässä mutkalla
kymmenensenttiä eteenpäin,siinä kaikki.
Kiinnitykset niin taka-akseliin,kuin myös runkoon kävi sellaisenaan.
Voin laittaa kuvia myöhemmin,kunhan saan koulutusta niin netin
käyttöön kuin myös tikikameran.
Tietokone ollut kuukauden,kamera viikon,ikääkin on jo mittarissa
rapiat kuuskymmentä.
leukun kopin neljä vuotta takaperin,eikä tarvinnut tehdä minkäänlaisia
muutoksia.
Koppi oli vm.78 leukusta.
Ainut muutos tarvitsi tehdä ilmanpuhdistajan tötsään,ässä mutkalla
kymmenensenttiä eteenpäin,siinä kaikki.
Kiinnitykset niin taka-akseliin,kuin myös runkoon kävi sellaisenaan.
Voin laittaa kuvia myöhemmin,kunhan saan koulutusta niin netin
käyttöön kuin myös tikikameran.
Tietokone ollut kuukauden,kamera viikon,ikääkin on jo mittarissa
rapiat kuuskymmentä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Tervetuloa Kari t mukaan tänne foorumille.
Mukava saada tänne seniorinuffistejakin ja hyvä kalustokin näyttää siellä olevan
Mukava saada tänne seniorinuffistejakin ja hyvä kalustokin näyttää siellä olevan
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 28 Joulu 2007, 18:22
leyland 2100 tais käyttää banjoissa ford 5000 mallin osia kiinnitys hyttiin ehkä erilainen jos nyt oikein muistan mallin
Meinaan vaan, että esim. 2100:n koppi on aika paljon leveämpikin, kuin pikku-Leukkujen kopit.kari t kirjoitti:Leukun kopilta tosiaan näyttää.Itse olen laittanut kolmos nuffiini
leukun kopin neljä vuotta takaperin,eikä tarvinnut tehdä minkäänlaisia
muutoksia.
Koppi oli vm.78 leukusta.
Ainut muutos tarvitsi tehdä ilmanpuhdistajan tötsään,ässä mutkalla
kymmenensenttiä eteenpäin,siinä kaikki.
Kiinnitykset niin taka-akseliin,kuin myös runkoon kävi sellaisenaan.
Voin laittaa kuvia myöhemmin,kunhan saan koulutusta niin netin
käyttöön kuin myös tikikameran.
Tietokone ollut kuukauden,kamera viikon,ikääkin on jo mittarissa
rapiat kuuskymmentä.
1.kuvassa oleva pelti hässäkkä voisi kuulua nostolaitevipujen taakse
johon työkalulaatikko muistaakseni kiinnittyy.
2.kuvan pelti on jotenkin tutun näköinen mutta ei vaan välähdä että minne...
Itellä nuhvi 80 km.n päässä josta voisi tarkistaa.jotenkin mielessä
silti että voisiko olla syylärin alle tai sinne jonnekin??
johon työkalulaatikko muistaakseni kiinnittyy.
2.kuvan pelti on jotenkin tutun näköinen mutta ei vaan välähdä että minne...
Itellä nuhvi 80 km.n päässä josta voisi tarkistaa.jotenkin mielessä
silti että voisiko olla syylärin alle tai sinne jonnekin??
NUFFIELD 3/45
Työkalulaatikon ja rungon välistä löytyy kuvan 1 peltisuoja. Itse jouduin taannoin oikomaan vaurioitunutta vastaavaa suojusta johon nostolaitteen vivut ottivat kiinni.
Kuvan 2 suojus näyttäisi kuuluvan keulassa polttoainetankin alle.
Kuvan 2 suojus näyttäisi kuuluvan keulassa polttoainetankin alle.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Minä kiitän hokkea ja Tammia, yksi kysymys vielä. Mihin kohtaan se laatikon tuki kiinnittyy? kuskin oikealle puolelle vai samaan paikkaan kun vanhemmissa, eli repun päälle?
Keli kuin keli - Nuffield on peli!