mikaelin remontti nuffield 4/60

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

17 Syys 2020, 10:43

Kysäiseppäs Maurilta 0400-335350 onko hänellä hyllyssä. Samasta paikasta tilaavat varaosat, hinnoissa huomattavat erot. Esim.charnleysonin hinta ilman alvia 20,50 £ marjakankaalla 47,00 €.
https://www.charnleys.com/parts
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
NLCF r.y jäsen Nro: 345
Paikkakunta: Kittilä

17 Syys 2020, 16:26

kari t kirjoitti:
17 Syys 2020, 10:43
Kysäiseppäs Maurilta 0400-335350 onko hänellä hyllyssä. Samasta paikasta tilaavat varaosat, hinnoissa huomattavat erot. Esim.charnleysonin hinta ilman alvia 20,50 £ marjakankaalla 47,00 €.
https://www.charnleys.com/parts
Olen Maurilta tilannut kyllä käytettyjä osia. Kyllä ehkä luovun tuon nuffin remontista, koska koneremppa tulis maksaa sen ehkä 1800€. Kyllä tuo kampiakseli menis kunnostukseen maksaisi pelkästään 800€, ei oikein muuten hyvä tulis. Facebuukiin jo pistin imoitusta "kylmäkoskelainen" kertoja myydään jos siitä joku sopivan sumnan maksaisi. :shock: :?:
Katsoin tuota hinnastoa väärin, mutta kyllä kampiakselille tulis kaikkineen kustannuksineen se 500€http://www.moottorikoneistamo.com/palvelut/hinnasto/
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

17 Syys 2020, 19:34

No mutta harrastus on väärä jos ei kaikki rahat mene :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
NLCF r.y jäsen Nro: 345
Paikkakunta: Kittilä

17 Syys 2020, 20:17

nuhvi63 kirjoitti:
17 Syys 2020, 19:34
No mutta harrastus on väärä jos ei kaikki rahat mene :D
Ei saa liikaa harrastaakkaa ainakaan me pikkueläkeläiset :D
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Syys 2020, 08:37

Naamapuukin juttua lueskelin, ajattelin laittaa vähän kkk kunnostuskustannuksia nätäväksi, ettet kenkkää kunnostettua kertojaa 600:lla kenellekään.
Kylmäkoskelaisen kunnostus millikoon ala-akselin laakereilla, uusilla kuulalaakereilla, uudella etummaisella peeriholkilla ja koneistuksilla tulee maksamaa noin 400 €.
Jos esim. Raaheen laitat kertojan kunnostukseen edestakainen rahti matkahuollon kautta lähemmäs 100 €.
Mikset laittaisi kertoijaa siihen sinun toiseen nuhviisi, vai oliko siinäkin kertoja ?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
NLCF r.y jäsen Nro: 345
Paikkakunta: Kittilä

18 Syys 2020, 16:19

kari t kirjoitti:
18 Syys 2020, 08:37
Naamapuukin juttua lueskelin, ajattelin laittaa vähän kkk kunnostuskustannuksia nätäväksi, ettet kenkkää kunnostettua kertojaa 600:lla kenellekään.
Kylmäkoskelaisen kunnostus millikoon ala-akselin laakereilla, uusilla kuulalaakereilla, uudella etummaisella peeriholkilla ja koneistuksilla tulee maksamaa noin 400 €.
Jos esim. Raaheen laitat kertojan kunnostukseen edestakainen rahti matkahuollon kautta lähemmäs 100 €.
Mikset laittaisi kertoijaa siihen sinun toiseen nuhviisi, vai oliko siinäkin kertoja ?
Sielähän sitä oli fasebuukissa juttua. Kesken on mulla se 4/60 kunnostus vielä. Nuffsti ei kylmäkoskelaisesta luovu mielellään kylläkin. Aattelin että otan omiani pois nutffista mitä maksoin myymällä jokusen osan. Kolme ostajaa on kertojalla, lopullista hintaa ei ole vielä, en kiirehti, mutta jos saan mieleisen summan voin myydä sillä. Nyt illalla tutkin kertojaa, miten lie otan sen pois, eiköhän se siitä selvene kun saan työkalut käteen. Laitan valokuvia.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Syys 2020, 18:35

" Nyt illalla tutkin kertojaa, miten lie otan sen pois, eiköhän se siitä selvene kun saan työkalut käteen. Laitan valokuvia."

Varmaan tässävaiheessa kertoja on jo pois paikaltaan, mikäli ei ole niin ensin ns. ottakappale irti , ylimmät hammasrattat pois paikaltaan, sitten kertojan sisällä olevat neljä pulttia irti, jonka jälkeen kertojan ulkopuoleiset neljä pulttia irti ja kertojan onkin sitten käsissäsi. Sen jälkeen ala-akseli laakereineen pois paikaltaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
NLCF r.y jäsen Nro: 345
Paikkakunta: Kittilä

18 Syys 2020, 18:44

mikael kirjoitti:
18 Syys 2020, 16:19
kari t kirjoitti:
18 Syys 2020, 08:37
Naamapuukin juttua lueskelin, ajattelin laittaa vähän kkk kunnostuskustannuksia nätäväksi, ettet kenkkää kunnostettua kertojaa 600:lla kenellekään.
Kylmäkoskelaisen kunnostus millikoon ala-akselin laakereilla, uusilla kuulalaakereilla, uudella etummaisella peeriholkilla ja koneistuksilla tulee maksamaa noin 400 €.
Jos esim. Raaheen laitat kertojan kunnostukseen edestakainen rahti matkahuollon kautta lähemmäs 100 €.
Mikset laittaisi kertoijaa siihen sinun toiseen nuhviisi, vai oliko siinäkin kertoja ?
Sielähän sitä oli fasebuukissa juttua. Kesken on mulla se 4/60 kunnostus vielä. Nuffsti ei kylmäkoskelaisesta luovu mielellään kylläkin. Aattelin että otan omiani pois nutffista mitä maksoin myymällä jokusen osan. Kolme ostajaa on kertojalla, lopullista hintaa ei ole vielä, en kiirehti, mutta jos saan mieleisen summan voin myydä sillä. Nyt illalla tutkin kertojaa, miten lie otan sen pois, eiköhän se siitä selvene kun saan työkalut käteen. Laitan valokuvia.
"Kylmäkoskelainen ei suostu kotoa lähtemhän" :shock: Tiukassa on ei kansi lähe irti, enempää en tohtinu jyskätä, https://aijaa.com/In5hC8 .Akselissa ei laakerissa väljyyttä, alapuolen laakeria en pystynyt tutkimaankaan. Kansi saatava auki muuten ei kertojaa saa iroitettua eikä kertoja alapuolen osia pysty arvioimaan. Rattaisto mielestäni hyvässä kunnossa, ei hampaissa lohkeimia näytti hyvältä kun pyörittelin akselia . https://aijaa.com/0FHTme . https://aijaa.com/ifYt5t. Vinkkejä kaipaisin tuon kannen avaamiseksi.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Syys 2020, 19:08

Jollakin terävällä tampilla tuohon pinnapultin kieppeille rakoon vasaralla varovasti kopistelet, lämpökin saattaa auttaa. Onko toisellakin puolella pinnapultti ?
Näyttäs että tuota on jossain vaiheessa kunnosteltukin, ainakin pooriholkkia on nähtävästi hitsaamalla jatkoa laitettu.
Ottakappaleen laakerit normaalisti ihan ok, itse ole kuitenkin aina kaikki laakerit laittanut uusiksi. samoin on laitettu uusi puslakin tuon etummaisen pooriholkin takapäähän, lisäksi on laitettu tulppa, lommi holkin etupuolelle.
Ala-akselin laakereit saattavat tuntuakin ihan hyvältä kun paikallaan hammaspyöristä kokoilee, suosittelen kuitenkin että otat ala-akselinkin irti, lähemmäs kymmenkunta kertojaa olen purkanut ja kaikissa ainakin toinen laakeri rikki, joissakin molemmat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
NLCF r.y jäsen Nro: 345
Paikkakunta: Kittilä

18 Syys 2020, 19:48

kari t kirjoitti:
18 Syys 2020, 19:08
Jollakin terävällä tampilla tuohon pinnapultin kieppeille rakoon vasaralla varovasti kopistelet, lämpökin saattaa auttaa. Onko toisellakin puolella pinnapultti ?
Näyttäs että tuota on jossain vaiheessa kunnosteltukin, ainakin pooriholkkia on nähtävästi hitsaamalla jatkoa laitettu.
Ottakappaleen laakerit normaalisti ihan ok, itse ole kuitenkin aina kaikki laakerit laittanut uusiksi. samoin on laitettu uusi puslakin tuon etummaisen pooriholkin takapäähän, lisäksi on laitettu tulppa, lommi holkin etupuolelle.
Ala-akselin laakereit saattavat tuntuakin ihan hyvältä kun paikallaan hammaspyöristä kokoilee, suosittelen kuitenkin että otat ala-akselinkin irti, lähemmäs kymmenkunta kertojaa olen purkanut ja kaikissa ainakin toinen laakeri rikki, joissakin molemmat.
Kyllä on toinenkin pinnapultti. On kunnostettu ja avattu joskus tiivistemassaa pursunut ulkopuolelle. Pitää kokeilla tuota väliin tampilla konstia :shock:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Syys 2020, 20:59

Jos on käytetty FIX ALLIA niin on tosi lujassa. https://www.etra.fi/fi/soudal-fix-all-f ... 0340008101
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
NLCF r.y jäsen Nro: 345
Paikkakunta: Kittilä

18 Syys 2020, 22:05

kari t kirjoitti:
18 Syys 2020, 20:59
Jos on käytetty FIX ALLIA niin on tosi lujassa. https://www.etra.fi/fi/soudal-fix-all-f ... 0340008101
Oli käyetty valkoista, mitälie :( . Kyllä se tätyis tiivisteellä. sen toiselle puolelle massaa ja toiselle vaseliinia.
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
NLCF r.y jäsen Nro: 345
Paikkakunta: Kittilä

19 Syys 2020, 15:05

Avattu :) Alalaakreissa ei väljyyttä kuten ei yläpuolellakaan. Rattaissa laidassä jäljet kadessa, rattaat jotka yhdistää kertojan päälle. Kai tuollaista ilmenee muissakin kertojissa... https://aijaa.com/bwRDng . https://aijaa.com/EFwWET . https://aijaa.com/Jf2f9M . https://aijaa.com/3FkQGX . https://aijaa.com/r6CeyM
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Syys 2020, 15:57

Ota varmuudeksi kuitenkin ala-akselikin irti, ei ole iso homma, akselin lukituslätkä kahdella pultilla kiinni, pultit irti ja painat akselin ulos, jos laakeri ehyet, niin kertoja kasaan ja muutat euroiksi jos niin haluat.

Joissakin on ollut rungossa olevat ala-akselin reijätkin soikeita, tai ainakin toinen reikä.

Näyttäs tosiaan että remppaa on tehty koska näkyy olevan lommikin laitetu, näkyy viimeisessä kuvassa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
NLCF r.y jäsen Nro: 345
Paikkakunta: Kittilä

19 Syys 2020, 16:35

>>>>Joissakin on ollut rungossa olevat ala-akselin reijätkin soikeita, tai ainakin toinen reikä<<<<

"Ala-akselin reijät kunnossa, vai liekkö tuo tappi akseli?".https://aijaa.com/4bwa2P . https://aijaa.com/xVpdCy , Huomenna hengähys tauolla käytän tuota tappia irti. :roll:
Vastaa Viestiin