mikaelin remontti nuffield 4/60
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
https://aijaa.com/1w6LsH "nuffi mikkolainen" edistyy pikkuhiljaa. muuttaa muotoaan kantikkaammaksi Tankki pois ja uutta 42 litran vetoinen pitäis hitsata entiselle akun paikalle, koska hytti tulee lämpimäksi ja sisustettavaksi, tankkaus olisi ollut hytin puolella ei ainakaan polttoaine haise. Akku keulalle, etuosa jatkuu 15 senttiä, tilaa jää akulle että juuri mahtuu ja saa sille tehhä kunnollisen telineen ja kiinni pitimet, kantikkaat valot etumaskiin Tuota olen aprikoinin kuinka vahvasta saan hitsattua tankin sähköllä 3 tahi, 5 mm Puuilo josta tilaan ei myy 4mm teräslevyä. Ehkä onnistuu hitsa tuosta kolmen mm kokeilen ainakin.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Mutta nuffissa on lupsakka käyntiääni , valmetissa taas kalikuttava. Siinä on konepelti valmettia 502, hytti on ainakin samanlainen mitä jusape remontoi eli ferkussa. Onkohan nuffi fanit kiukkusia mulle kun teen muutoksia?
Viimeksi muokannut mikael, 07 Huhti 2020, 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Hytin valmistajafirma on Pentti Palmu OY , Nakkila
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Leukun pellit ois käyny paremmin
Ja tankkikin...
Ja tankkikin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
No joo mutta osien saatavuus sekin mistä löytyy. Etumaski on miltei valmis ja kantikkaat valoumpiot siinä, melestäni onnistui. Tänään aloin tekemään polttoaine tankkia 40 litranen, hyttiin jää nyt hyvät tilat. Olosuhteet vain nyt kurjat ulkona puuhatessa vettä ja jäätä pihassa siinä taleerata ja valillä työnää lunta taivaalta. Pistän taas kuvalla jahka edistystä vielä saan aikaseksi
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Rikotaan foorumin hiljaisuutta muutamalla kuvalla. https://aijaa.com/jCfDnT https://aijaa.com/pv6paU https://aijaa.com/LhaRtQ https://aijaa.com/ApFOFu . Polttoaine takki onnistui ihan puikkokoneellakin. Siitä se pikkuhiljaa, pitäis tuota toistakin nuffia alkaa rassaamaan vanhoista maaleista kans. Mikä se olis aikaa maalaamiseen sitten, kuitenkin ennen sääskien tuloa.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Jokunen kuva päivän puuhista. https://aijaa.com/T3yHhg , https://aijaa.com/5WFEcx , https://aijaa.com/CyrooN sain tuon toisenkin nuffin koneen paikoilleen pikkuhiljaa jatketaan
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Syksyyn pari kuvaa https://aijaa.com/TtNtrA , https://aijaa.com/zC59YB
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ihan hyvän näköinen pelihän siintä tuli.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
https://aijaa.com/UHnQPi Olis nyt remontissa tuo nuffi 460 jossa on kylmäkoskelainen. Pitäis ainakin kytkinlevy vaihtaa ja kun sylinterinkannen avaan, näkee sitten nostanko ehkä koneen pois. Onko kertojasta avattava tuo akselin kohdalta kansi, luulisin muuten ei onnistu levyn vaihto?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos KKK on, on kapine "katkaistava" , ei mahdu muuten hilut pois .....mikael kirjoitti: ↑08 Syys 2020, 21:13 https://aijaa.com/UHnQPi Olis nyt remontissa tuo nuffi 460 jossa on kylmäkoskelainen. Pitäis ainakin kytkinlevy vaihtaa ja kun sylinterinkannen avaan, näkee sitten nostanko ehkä koneen pois. Onko kertojasta avattava tuo akselin kohdalta kansi, luulisin muuten ei onnistu levyn vaihto?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kannatta sitten avata kertojakin, useita olen kunnostanut ja kaikissa vähintään toinen ala-akselin laakerit hajallaan, joissakin molemmat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
https://aijaa.com/yzCjF8 . Kyllä se onnistu katkasu, oli vain uskon puutetta. On se avattava tietenkin tuo kertojakin ja käytävä samalla läpi. Ei kai mitenkään monimutkainen tuo kertoja liene. Tästä nuffista tulee sellainen joka ei näe maalipensselia muutoin kun vain puhdistan kovin on likainen, https://aijaa.com/FiP3jX.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuos KKK-versiossa ei kytkinakseli pääse paljoa kiertymään "korkkiruuville"
Niit alkaa itellä jo olemaan, poranteräksikin huono aihio kun "nousu" on väärän kätinen .....
Niit alkaa itellä jo olemaan, poranteräksikin huono aihio kun "nousu" on väärän kätinen .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68